Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11901 til 11920 af 33650
-
Rettelse af engelsk
ForumindlægHej,Jeg ville blive meget glad hvis der var nogle, der ville rette min stil igennem og evt. komme med forslag til forbedringer.-------------------------------------------Essay about “I Spy” Graham Greene is the author of the short story “I Spy”, which first appeared in 1930. He spent his e... -
kig min stil igennem?
ForumindlægHejsa har lige lavet, en stil og vil gerne lige have den kigget igennem for fejl og mangler. hvis du er intresseret så skriv,så sender jeg den. ps. tak på forhånd -
SKAL AFL. I MORGEN!!
ForumindlægI må undskylde hvis det går for hurtigt, men har SKIDE travlt! Er der ikke en venlig sjæl der vil se min eng. igennem? Det skal aflevers imorgen! Det fylder en halv side sammenlagt!! BED OM! :D PÅ forhånd mange mange tak! PS:Vil i have opgaven over mail eller skal det uploads? -
Psykologi C eksamen på HTX
ForumindlægHej! Skal snart op til eksamen i faget Psykologi C. Da jeg selvfølgelig går efter den bedste karakter, kunne det være fedt, hvis der var nogle (der evt. har været op før) kan forklarer mig lidt om det. Lige nu er jeg hamrende nervøs, og kan have svært ved at finde det overskueligt. Selvom ... -
rettelse af engelsk essay
ForumindlægEr der nogen der vil kigge mit essay igennem for fejl og mangler? På forhånd tak :) -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et essay i dansk om mit fritidsarbejde. Jeg sidder ved kassen i et supermarked, og har tænkt mig at skrive om dette. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal have med i essayet? Altså, jeg kan selvfølgelig komme med historier fra arbejdet osv, men det gør det jo ikke til et essay? Så... -
Aztekerriget og Inkariget
ForumindlægHej allesammen, jeg sider med en historie opgave, hvor der står: Hvorfor har spanierne erobret Aztekerriget og Inkariget, er det pga. guld.Det ved jeg så ikke helt, man skal give en grundig begryndelse.Er der ikk nogen der kan hjælpe mig, jeg har været ind på nettet og søget på det, men kan ikke ... -
Korea-krigen
ForumindlægMen hensyn til Korea-krigen står der i min historie bog: "Af hensyn til verdensopinionen ønskede Truman, at det skulle fremstå som en FN-aktion og ikke som en ren amerikansk aktion" - hvad menes der med det? Hvorfor ville USA ikke bare sige at det var dem, er det noget verdens samarbe... -
Musik, drama eller billedkunst?
ForumindlægDrama, musik eller billedkunst - hvilket af disse fag har du, og synes du det er spændende? Jeg skal selv til at vælge, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket et, det skal være. Tripper i mellem drama og musik, synes at de begge kunne være spændende. Har dog hørt, at musik skulle være røvkedeligt, f... -
Georg Brandes Det moderne gennembrud - analyse
ForumindlægHej Alle ... Jeg er igang med Dansk-Historie opgave i 2.G Jeg skriver om det moderne gennembrud og Georg Brandes.. Jeg mangler simpelthen noget stof at analyserer, skrevet af ham. Er der nogle der har noget analyseret, eller måske nogle idéer til HVAD jeg kan analyserer ? På forhånd tak :) - Hils... -
Fag til emne: zeppeliner/Lufteskibet
Forumindlæghar jeg har fundet et emne til min at 2010 som der interessere mig, men kan ikke helt finde ud af hvilke fag jeg kan tilknytte emnet. kunne godt tænke mig Historie eller samfundsfag som det ene fag. Og kunne godt tænke mig et naturvidenskabeligt fag som det andet, kan bare ikke se hvilke man ka... -
Hjælp med at finde kilder
ForumindlægHej, er i gang med at skrive dansk/historie-opgave, men kan ikke finde nogle kilder om det emne jeg har om. Mit hovedemne er antikkens grækenland, og jeg har især fokus på den græske mytologis rolle påvirkede grækerne i hverdagen og i videnskaben. Så der er vel ikke nogen der lige ligger inde med... -
Hjælp til opsætning af min opgave
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret og fortvivlet omkring hvordan man skal lave en Dansk/historie-opgave. Jeg har valgt emnet Angrebet på Norge under 2 verdenskrig. Men hvad jeg ikke kan finde ud af er hvordan man skal lave opgaven, altså hvordan skal jeg starte, hvad skal man ha' med fr... -
Eksamen
ForumindlægJeg har lige været oppe til eksamen i engelsk B på STX-niveau, og føler selv at det gik godt, men er normalt heller ikke den bedste til engelsk. Er utrolig spændt på min karakter og har svært ved at vente, derfor lyder mit spørgsmål på, om der ikke er en venlig sjæl, der vil læse den og give ... -
Engelsk resumeringsopgave. Tjekkes for fejl! :-)
ForumindlægDanish peopleThe article is written by Lara Engstrøm. It was published in a Danish magazine ”Samvirke January 2001. The article is about Denmark and how people from other parts of the world look at Denmark. The Danish people are satisfied with their country, but when it comes to foreigner’s Den... -
kort oversættelse - hjælp
Forumindlægjeg har oversat denne lille tekst til engelsk: Kære far og mor. Kun et par linier for at fortælle jer, at jeg er kommet velbeholden hertil. Det var en drøj tur over Vesterhavet; det var skrækkelig koldt, og en del af vejen måtte vi sejle ganske langsomt, da havet var fuldt af is. Der var ikke ma... -
rette
ForumindlægNogen der vil rette det engelsk jeg har skrevet ? Formål: Strukturering, herunder Cohesion/Coherence Følge en opgaveformulering korrekt anvendelse af gram. The Bacons send their son Aaron to a wilderness camp because he started to play truant, and his poetry took on a violent tinge, he smoked... -
Rettelse Af en lille oversættelse
ForumindlægHej søde, dejlige mennesker. Jeg har kigget min oversættelse igennem og synes ikke rigtig jeg kan finde nogle fejl. Men vil gerne have den rettet for igen, jeg skal aflever/sende den til min lære i dag. Kan i hjælpe mig med at rette den?? på forhånd taak. :) How Booker T. Washington got his name.... -
rettelse af nogle enkelte sætninger..
ForumindlægDansk:1. Hans kone var sygeplejerske og arbejdede på det nye hospital i byen.2. Hendes halskæde lå på bunden af svømmebassinet.3. Han var gal, fordi han var landet i denne gudsforladte by.4. Så kunne han lige så godt være blevet på den øde ø.5. Han kunne ikke møde hende på det aftalte sted, fordi... -
somebody help me!
Forumindlæghar nogle sætniger her som skal rettes. det ville være rart hvis nogen kunne kigge dem igennem, rette og tilføje, da det ikke er alle jeg kan finde ud af... på forhånd tak. fejlsætniger: 1)they were terrible sad at his dead they was terrible sad because of his dead? 2)she always offended peopl...
