Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11921 til 11940 af 154034
-
1.g årsprøve
ForumindlægHey jeg skal til årsprøve i skriftlig Dansk og har nogle spørgsmål:1) Må man medbringe noter etc.?2) Hvor kan jeg finde gamle årsprøver eller eksempler på opgaver?Mange tak -
Gymnasial suppllering C til B
ForumindlægJeg vil gerne vide, at hvis man består den skriftlige eksamen på suppleringskurset med f.eks. karakteren 4, har man så bestået sammenlagt, hvis man går hen og dumper den mundtlige del? -
Sukker
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur? -
Lungemaskine
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave i biologi om børnelammelse/polio, og jeg skal bruge noget information om den såkaldte lungemaskine. Er der en der ved hvordan den bruges, eller kan give mig henvisninger til et sted hvor jeg kan læse om den? Jeg kan ikke selv finde noget. På forhånd tak -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d... -
hvorledes AB0 blodtyper nedarves, vha krydsningsskema.
ForumindlægHey folkens. Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, og så blev jeg pludselig i tvivl om hvordan AB0 blodtyper nedarves. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Det ville være rart hvis en af jer også ville vise det i et krydsningsskema, en forklaring ses gerne. På forhånd tak. :) -
forslag? farver
ForumindlægHejsa allesammen (: ! Jeg er ved at skrive min 24 timers AT opgave lige nu under emnet: farver. Det ene af mine fag er: Biologi. Men hvordan kan jeg lige flette de to sammen? Jeg skal esvare spørgsmål, som: Hvad er farver (men selvfølgelig i realation til biologi) Har I nogle ideér? -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Isolering af d: 1,8*1,9*2,2+1/2*1,9*2,2*d=10
ForumindlægHalløj Jeg sidder her med et enormt pineligt problem... Jeg kan simpelthen ikke isolere d, jeg har virkelig set mig helt blind på det, og jeg kan slet ikke se hvad jeg gør galt. Umidlbart vil jeg bare dividere 1,8*1,9*2,2+1/2*1,9*2,2 med 10, men det kan jeg se ikke giver det rigtige. Nogle der k... -
Fysikrapport
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i min fysikrapport og håbede på nogen kunne hjælpe mig. Jeg har problemer med at spørgsmål 2, som lyder: Opstil en formel for den energimængde Q2 som dampen afgiver, når den skifter tilstandsform fra damp ved 100ºC til vand ved 100ºC. Jeg ved ikke hvordan j... -
Hvad koster 1 gram i kroner?
Forumindlæg100 g æbler koster . .. Spørgsmål: Hvad koster det for 22 g æbler? Hvordan finder man så ud af hvad 1 g koster? Er der en speciel metode til det? Får nemlig tit sådan nogle spørgsmål i færdighedsregning. Mange tak for din hjælp, du giver! :-) -
ligningen
Forumindlæg-2x - 46 = 5 (2x - 3) - 7 -
Hvordan er grundforløbet?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal starte på stx efter ferien, og jeg er ret nysgerrig. Hvordan er grundforløbet egentligt? Er det svært? Er det sjovt? Er det måske en blanding? Hvad kan jeg forvente i det hele taget? Tak på forhånd. -
Stigning i procent uden kendt startværdi
ForumindlægJeg skal udregne hvor stor en mængde har været i '22, hvis den er steget med 11.5% til 8.3 i '23, og kan ikke finde en ordentlig formel. Er der nogen der har en? -
vektor
ForumindlægI et koordinatsystem er der givet vektorerne a =(t , t+1) og b =(t+1,t-1), hvor t∈R Bestem vinklen mellem a og b når t=0 Bestem de værdier af t for hvilke a er vinkelret på b Bestem de værdier at t for hvilke arealet af det parallelogram som a og b udspænder er 8 Bestem l... -
Matematik
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en skriftlig aflevering til matematik. I en af opgaverne skal jeg forklare hvordan man kan vide at vinklerne på en trekant tilsammen giver 180 grader. Jeg kan ikke finde nogen hjemmesider der forklarer hvorfor... På forhånd, tak! -
AB0-systemet og rhesussystemet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? (: Opgave 1 En kvinde med blodtype A rhesus positiv får et barn med blodtype 0 rhesus positiv 4 mænd "ønsker" at få faderværdigheden. De har følgende blodtyper: · B rhesus negativ, · AB rhesus p... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Blodtyper: nedarvningsmønster
ForumindlægHej. :) I biologi skal jeg skrive om blodtypernes nedarvningsmønstre. Jeg har læst i min biologi bog og på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes forklarer det, i hvert fald ikke noget jeg lige forstår. Så hvis der er nogen der kan forklare det, så det er nogenlunde nemt ... -
Merit for selvstudie med eksamen
ForumindlægDa jeg blev optaget på STX, bestod jeg eksamenerne i matematik A som selvstudie i 1.g. Nu tager jeg en komplet HF som selvstudie og bad om merit for bl.a. mat A, men uddannelsesvejlederen gav kun merit for mat C med den begrundelse, at jeg kun har haft matematik i et år. Det er åndsvagt. F.eks....
