Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 12561 til 12580 af 22496
-
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
vigtigt, hjælp til præpositionsled
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig dette: Jeg skal i nogle sætninger finde præpostionsleddet og så indsætte "en" eller "y". Forstår slet ikke hvordan jeg skal gøre det. Her kommer en sætning: Il ne s'intéresse pas à la politique. à la politique er præposition så meget for... -
Futurisme og Surrealisme.
ForumindlægJeg skal finde et futuristisk eller et surrealistisk billede på nettet, som jeg skal fremlægge for klassen imorgen. Nogen ideer om hvor jeg skal lede? Helst med lidt info omkring billedet. -
Essay ?? ++ H.C Andersen
ForumindlægHej! Har fået et lille problem. Skal skrive et Essay om H.C Andersen, men ved dårligt nok hvad et Essay er??? Har søgt på google, men er der nogle der kan give lidt "skær-ud-i-pap" fif til at skrive det? PÅ forhånd tak! -EbbiN! -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi... -
HJÆLP - Kropsidealer
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har besluttet mig for at mixe PsykologiC og SamfundsfagA i min AT opgave i 3.g. Som i alle ved skal synopsen afleveres torsdag i næste uge og jeg er ret tydeligt på røven hvad det angår. Jeg skal bruge en vision fra nogen der vil opnå noget med kropsidealet i fremtiden - at æ... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
hvordan udviklede krigen på vestfronten sig?
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan udviklede krigen på vestfronten sig? hvordan kan man tale om en udvikling? -
Oversættelse af min vinterferie
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med at rette fejlene i dette stykke? Dans le vacance d’hiver, j'ai relaxé a la maison. Il était beau. Dans le samedi et dimanche, je na pas fait quelque chose de spécial. Dans le lundi, mon cousins et moi avons été le cinéma pour regardons le film : « Wo... -
Afstressende musik
ForumindlægHej folkens Jeg ville høre om nogen af jer har sådan noget stille og afstressende musik... Det må gerne være alt fra lyde af havet til lyden af violin eller hvad det nu kan være.. Jeg har selv en der hedder: Enya - Lord of the Rings - May it Be måske noget der minder lidt om det?? Det ville v... -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
John Locke
ForumindlægStatens opståen ifølge John Locke? Nogle der kan hjælpe her? Evt. komme med et godt link. -
Forstår ikke helt, hvad hun skriver, kan i forklare? :)
ForumindlægCitat fra min uuo. Jo, jeg forstår godt dit spørgsmål. som hovedregel er det de samme adgangs/optagelseskrav til alle de gymnasiale uddannelser, der er dog en række muligheder for dispensation i forhold til HF, håber at der giver mening, ellers så er jeg på skolen igen på onsdag. Kan i forklar... -
opstil en formel
Forumindlæghej jeg har løst to opgaver, men vil du ikke lige tejkke den og sige om jeg har lavet de retige. 1 opgave, at køre med et bestemt taxafirma i dagtimerne koster 33kr i startgebyr samt 10,55 kr pr. km. det antages, at der ikke betals for ventetid. a) Opstil en formel for sammenhæng mellem turens l... -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
Hvorfor opstod trekantshandlen?
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe med spørgsmålet? Skal jeg prøve at komme med mit eget bud først? På forhånd tak -
magtens tredeling i DK
ForumindlægHej derude :) jeh har svært ved at forstå, at Denmark ikke lever op til magtens tredeling. forstår at den udøvende magt er en del af den logivende magt, det fordi regeringen er en del af folketinget. Men hvad vil det sige at regeringen er en del af folketinget? jeg forstår også at folke... -
Forkorte fru
ForumindlægJa, hvordan forkorter man egentligt fru? Frk. det jo frøken, men hvad med fru? Og hvad med det vil sige...er det dvs. eller d.v.s? og sidst med ikke mindst, hvad med "medlem af" -
resume af Durkheims tekst om "den sociologiske metodes regler"
ForumindlægJeg har svært ved at forstå teksten. "Durkheim forsøger at formulere et antal egentlige metodeprincipper, som ifølge ham bør iagttages ved studiet af den slags samfundsmæssige fænomener, han kalder - sociale kendsgerninger?. Hermed mener han de overindividuelle sociale lovmæssigheder og ...
