Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12621 til 12640 af 17507
-
Ligevægt
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder: Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg ved en titrering skal bestemme koncentration, og derfra bestemme Kc, ligevægts konstanten. Der er et spørgsmål som lyder: Hvordan kan man undgå at reaktionen forløbet under titreringen? Undgå at ligevægten når at indstille sig?... -
Ligevægt. Hjælp
ForumindlægJeg er i gang med en kemirapport der handler om indgreb i ligevægtssystem. Min opgave lyder på: Hvis man anvender overskud af SCN kan Fe3+ binde flere thiocyanationer. Opskrive ligevægten hvor komplekset med tre thiocyanationer dannes, og forklar at dette kompleks er letopløseligt i upolære... -
problemer med rapport - energier
ForumindlægJeg er simpelthen ved at være løbet tør for venner at spørge efterhånden, så nu prøver jeg her. min rapport skal afleveres inden 23.30 i aften, så det haster lidt; vi har om energiomdannelser, og vores forsøg var skyde en træklods hen over et bord ved hjælp af en gummislange. derefter skul... -
Blodsukkermåling
ForumindlægHej! Vi har i klassen målt folks blodsukker, derefter ladet dem spise henholdsvis glukose, sakkarose og stivelse, hvorefter vi skulle måle deres blodsukker igen. 1: Så vil jeg høre, hvad forklaringerne på, at ikke alle forsøgspersonerne oplever den samme stigning ved at spise det samme, evt. kun... -
Søvand og NPK gødning
ForumindlægHej allesammen. På mandag skal jeg op til den naturfaglige afgangsprøve (og jeg er ret nervøs, da jeg ikke er særlig god til disse fag.) Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har tilsat NPK gødning i et bægerglas med søvand. Efter nogle dage, er der kommet en algeopblomstring. Er der nogen der kan h... -
kuglestød
ForumindlægKuglestød to opgaver Jeg forstår det ikke helt; 1)Formålet med dette forsøg er at bestemme en kugles hastighed. Man kan måle hvor lngt kuglen har bevæget sig i vandret retning siden den forlod bordet. Hvad kan man så bruge de forsøgsreaultaer i forbindelse med kuglestød?? 2)Krönckes kanon Ma... -
Klage over karakter
ForumindlægJeg har netop fået karakter fra en skriftlig eksamen. Jeg synes selv, jeg har diskuteret de områder som vi gennemgik i undervisningen, men alligevel fik jeg 02. Derfor overvejer jeg at forsøge at få den bedømt igen. Findes der nogle steder/personer, hvor man kan få ens opgaver læst igennem for ... -
SRP - Enigma
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg er i gang med min SRP og jeg skal herunder forsøge at vurdere og diskutere hvilken betydning brydningen af Enigma har haft for senere krypteringsmetoder. Mit problem er at jeg ikke har noget materiale der belyser denne problemstilling, og jeg har forgæves søgt på nette... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægVil du læse min oversættelse igennem og rette for trælse fejl? Her er den danske del: En værdig død Mennesket er skabningens herre, men betyder det, at vi kan bruge dyrene i vores eksperimenter og tage deres liv for at beskytte vores eget? Vi bruger hunde, katte, kaniner, heste og mus i viden... -
Udregning af Gibbsenergi
ForumindlægVi har lavet et forsøg hvor vi har bestemt gibbsenergi-tilvæksten for en elektrokemisk celle: Cu + 2 Ag+ -> Cu2+ + 2 Ag Både Ag+ og Cu2+-opløsning havde en koncentration på 0,5 M. T var 20 grader i lokalet. Jeg vil gerne bestemme den teoretiske værdi for gibbsenergitilvæksten, men jeg kan i... -
Elektrisk felt i et punkt
ForumindlægOpgaven er vedhæftet som et billede: Her er måden jeg har forsøgt, at løse den på. Jeg anvender, at det elektriskefelt er givet ved: Som ved omskrivning også er givet ved: Hvis vi betragter den venstre ende af stangen (altså der hvor den starter) -- må afstanden til punktet P være givet v... -
hjælp til opgave..
ForumindlægI min lektie til i morgen skal jeg lave en opgave, som jeg har ldit problemer med.. faktisk forstår jeg den slet ikke. - Der skal fremstilles 0,250 L af en 0,30 molær opløsning af kobber(II)sulfat til et forsøg. Udgansstoffet er CuSO4*5H2O, kobber(II)sulfat-vand(1/5) Der findes altså 5 molekyle... -
Kan I se nogen fejl?
ForumindlægHej hvis i kan se nogen fejl. vil i gå ikk gerne li fortælle hvorfor nogn fejl dt r go hvorfor. tusind tark. Hovedppersonen ana på 17 år har i sin landsby i Columbia et job, som hun hader meget, og med hvilket hun forsøger hele sin familie alene El personaje principal es ana de 17 anos t... -
på fjerde sal
ForumindlægHar forsøgt at oversætte dette. Men verberne er helt nye for mig. Nogen som vil rette sætningen igennem? 1.På fjerde sal til venstre er der en mand, som støvsuger og en dame som ligger og taler i telefon. En el cuatro piso hay un hombre que pasar la aspiradora y una señora que estar y hablar en... -
Analyse og redegørelse af grafer - hoppende bold
ForumindlægUdfør forsøg med en hoppende bold, hvor der laves dataopsamling med Science Workshop og tegnes grafer over boldens højde over gulvet s(t), dens hastighed v(t) og dens acceleration a(t) som funktion af tiden. Analyser (t,s)-, (t,v)- og (t,a)-graferne, og gør rede for, at (t,s)-grafen består af e... -
Væske med DNA blive grumset når lyseringsbuffer tilsættes
ForumindlægVi har udført et forsøg i biologi, hvor vi skule isolere vores DNA. Vi tilsatte først 2. ml. lyseringsvæske til de 3 ml. vand med kindceller, som vi havde. Det medførte at vandet blev mere grumset. Jeg ved fra min teori, at lyseringsbuffer opløser kerne- og cellemembran, men hvorfor gør det,... -
Bevis af ulighed
ForumindlægShow that for any real number x it follows that: Bogen har i det pågældende afsnit forklaret om absolutværdi-funktionen og trekantsuligheden. Jeg tænker umiddelbart, at man skal isolere x i uligheden, og vise at alle reelle tal opfylder den ulighed man ender med. Har forsøgt at gøre det sål... -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Peak Flow
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en biologi opgave om peak flow og vitalkapacit. Min klasse har derfor lavet nogle forsøg, og har derefter samlet det i et skema. Nu skal jeg så lave en graf for peak flow som funktion af højden. Jeg har data om peakflow og højden. Men hvordan laver jeg det til en... -
Analyse og redegørelse af grafer - hoppende bold
ForumindlægNiveau: B-niveau Udfør forsøg med en hoppende bold, hvor der laves dataopsamling med Science Workshop og tegnes grafer over boldens højde over gulvet s(t), dens hastighed v(t) og dens acceleration a(t) som funktion af tiden. Analyser (t,s)-, (t,v)- og (t,a)-graferne, og gør rede for, at (t,s)-...
