Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12681 til 12700 af 57177
-
SSO - pladsmangel
ForumindlægJeg sidder her og skriver i dansk. Jeg er måske i lidt pladsnød, ville det være en god ide/ER DET OVERHOVEDET TILLADT at smide mine refarater af de noveller jeg skal analyse om som bilag??? Jeg synes ikke de skal undlades, de er en del af den måde jeg analyserer på, men samtidig fylder de en del.... -
Raketterne i Tyrkiet - hvorfor?
ForumindlægSidder netop og skriver min dansk/historie-opgave - jeg har valgt kun at skrive i historie, og mit emne er "Cubakrisen". Jeg er flere gange faldet over, at USA har haft raketter i Tyrkiet - men hvornår blev disse opstillet og med hvilket formål? -
Velfærdsstat
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag, hvor vi i løbet af tre år har haft en elendig undervisning, hvorfor jeg ikke rigtig aner, hvad jeg skal stille op. Jeg har blandt andet et emne der hedder velfærdsstat hvor følgende kernestof indgår: velfærdsprincipper social differintiering (hvad betyder det?... -
Grammatik - fejlsætninger
ForumindlægJeg er igang med en engelsk aflevering, men har store problemer med nogen fejlsætninger... The audience is reminded of that smoking is not allowed during the show. - Jeg synes at "of" lyder forkert i sammenhængen... men hvorfor kan jeg ikke rigtig argumentere? I was wondering if you co... -
Hvordan skal jeg gribe læsningen an!?
ForumindlægHey. Mit pensum omfatter Medea, Symposion, Oddyseen, Teofrast's Karakteres (4 beskrivelser) og kendt kunst.Jeg har forholdsvis gode noter til det hele, dog bedst til medea og Symposion... jeg har kun ca. 3-4 dage til at læse det hele op. Hvordan ville i gribe det an, sådan at man udnyttede ti... -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
Det haster skal til mundtlig Fysik/Kemi!!!!!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til Fysik/kemi eksamen, jeg er helt blank :S Jeg går i folkeskole er der nogen som kan hjælpe og eventuelt have nogen rigtig gode noter som kan hjælpe mig på vej. Jeg er dårlig til at finde ting her, I NEEEEEEDDD HELLLPPPPP!!!!!!! Tak på forhånd Tahmina -
TYSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg har været oppe i dag og trække en tekst, som er af Doris Dörrie. Det er et uddrag fra en bog vil jeg tro, som hedder Ich laufe niemandem mehr nach. Så vil jeg hører om der er nogen der har noter til teksten eller lignende?? på forhånd tak! kan kontaktes på email - [email protected] -
Omformning af en sætning
ForumindlægJeg har fået sætningen: Not all of us are granted with everything. Og jeg skal omskrive den med mine egne ord, men jeg har det lidt svært med denne sætning. Jeg tænkte lidt på: We cannot have everything that we want. Men det lyder ikke så godt, er der nogle, som har nogle bud, som kan hjælpe mi... -
Nogle der vil hjælpe mig med de her sætninger
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå om tegnsætningen i disse sætninger er korrekt sat...1000 tak She did not say where she was going. I asked her what time it was? The lawyer surprisingly was wrong. Stephens in the Ferrari was conerning superbly. -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Hjælp hjælp er ikke god til engelsk
ForumindlægEva 2. Give an outline of the various attitudes to airport security in the texts. Text 1. He thinks the security check has gone too far after 9/11. The way the... -
engelsk ret
Forumindlæghejsa. hvis i lige har en smule tid, så vil det være dejligt med lidt hjælp. jeg har skrevet et par sætninger, som jeg gerne vil ha rettet for fejl. håber nogen kan:) Ikke så snart var disse oplysninger blevet offentliggjort, før firmaets direktør forlangte at blive interviewet i fjernsynet: 1.... -
need of a helping hand
ForumindlægJeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til rettelse af denne lille opgave(del af eksamenshæfte), eftersom jeg synes den er ret dårlig. Titlen på opgaven er nedenstående.På forhånd tak!C2 “Write a short essay in which you discuss whether parents should influence their children’s choice of partne... -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Er der en mulighed for at jeg ville kunne blive arkitekt?
ForumindlægMit problem starter ud i, at min folkeskolegang aldrig har været nem, og jeg aldrig rigtigt har gået op i den af det grundlag. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen omkring alt det faglige der sad fast i firkantede rammer. Her på det seneste er jeg kommet på den tanke, at jeg gerne vi... -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Rettelse af engelsk
ForumindlægHej!Pga. manglende tid, vil jeg VIRKELIG gerne have hjælp til at rette denne engelske stil (2.g)... Jeg håber der er en hjælpsom sjæl derude!På forhånd mange tak!The Lonesome Death of Hattie Carrol“The Lonesome Death of Hattie Carrol” is a song written by Bob Dylan. He describes how Hattie Carrol... -
Velfærdsstat
ForumindlægRedegør for klemmerne på den danske velfærdstat?
