Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12681 til 12700 af 20688
-
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen... -
Læge el ingeniør
ForumindlægEr medicinstudiet meget hårdere end ingeniør stdudiet??? -
Valg af gymnasium: STX eller HTX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en 15-årig dreng, der snart skal til at vælge gymnasium. Jeg går meget op i skolen og vil gerne læse medicin efter gymnasiet, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HTX. Er der nogen, der kan hjælpe mig og har erfaring med STX eller HTX? Evt. nogen der læser medici... -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
projektion
ForumindlægHejsa! Jeg skal til lave en rapport om kortprojektion. Derfor har jeg lige siddet og lavet et eksempel på en af disse projektioner, hvor man projekterer fra en kugle til et tangentplant (jord til kort). Det foregår sådan at man pladserer O(0,0,0) som cirklens centrum. Over kugler i hvad der svare... -
Verden i forandring
ForumindlægHej allesammen Min veninde og jeg har tre dage til at gøre vores projekt færdig - vi har et problem. Vi ved ikke, hvordan vi vil lave opgaven. Vores lærer har ikke godkendt det vi har lavet indtil videre. Vores underemne var musikken i forandringen. Vi begyndte at skrive, musikken fra middel... -
INSPIRATION haster Mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej Jeg har en fremlæggelse jeg skal op til her om 1 måneds tid ca. Projektet er vores egen design at en baby alarm der skal eksporteres til England, vi har lavet et budget over hvad det vil koste og logistik beskrivelse af hvad produkterne består af. Den hjælp jeg søger er inspiration til ... -
Biolog - Medicinalvirksomheder
ForumindlægHer i sommers begyndte jeg at læse biologi på Aalborg Universitet. Jeg regnede med at også skulle læse kemi ved siden af, så jeg kunne blive gymnasielærer, men nu er jeg blevet i tvivl om det hele På Aalborg Universitet laver man et stort projekt hvert semester, men hvis jeg vil læse to fag, så... -
Hjælp til forslag med emner i maskinmesterprojektopgave!
ForumindlægVi skal have fundet et emne i vores gruppe til vores semesterprojekt, vi skal kunne bevise at det er et reelt problem ude i erhvervslivet, så vores lærere har bedt os om at kontakte virksomheder for at bede om reelle problemstillinger, som vi så kan løse teoretisk. Men problemet er, at vores proj... -
Vaelge studie efter interesse eller jobmuligheder?
ForumindlægJeg skal så småt til at få mig en uddannelse her efter sommer, og overvejer hvad man primaert skal basere ens valg af studie på. Man kan selvfoelgelig goere det at man blindt går efter hvad man interessere sig for. Men er det nu også en god ide hvis jobmulighederne er begraensede? En studiev... -
EU-valget
ForumindlægHmm er de forskellige debatører herinde tilfreds med valget?Personligt er jeg ganske tilfreds eftersom Anders Samuelsen blev valgt idn for liste B (Radikale).Lige nu ser Anders Fogh skuffet ud, hvilket vist også er forståeligt. -
Fra komplekst udtryk til reelt
ForumindlægHejsa, er der nogen måder hvorpå jeg kan omskrive det her komplekse udtryk til et reelt y(t)= A * eit På forhånd tal -
Parentes
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide, om der skal være en parentes inde i en parentes, når man forklarer ting. Hvad for en sætning er mest rigtig: 1. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk)). 2. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk). På forhånd tak. -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Valg af fag
ForumindlægSom led i AT opgaven for 2012: Katastrofer - Årsager og konsekvenser, har jeg overvejet at skrive om Haiti jordskælvet fra 2010. Men er i tvivl om hvilke fag og vinkler man kunne sætte på en sådan katastrofe. Jeg ønsker helst at ekskludere naturvidenskab fra opgaven, og med samfundsvidenskab so... -
fysisk fortolking af matematik
ForumindlægDer gælder for en skalarfunktion, at: ∇×∇(Φ) = 0 Jeg har bare svært ved at få en intuition for, hvorfor dette må gælde. Gradienten peger langs den retning, hvor Φ vokser mest, men er det ensbetydende med, at det ikke kan have nogen komponent ortogonalt på bevæge... -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ...
