Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12741 til 12760 af 19479
-
massen af kviksølvsøjle
ForumindlægHar en opgave der lyder ; Trykket i 1atm svarer til trykket i en kviksølvsøjle med højde 760mm, med en tværsnits areal på 1.0cm^2. Jeg skal finde massen af denne kviksøjle. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre, da jeg ikke ha nogle brugbarer noter, da jeg ikke kan følge med når vor... -
Nogle matematiske problemer.
ForumindlægFor det første hvordan finder man gennem beregning "b" i en linær funktion, jeg har fuldstændig glemt det, og jeg kan ikke rigtigt finde det i mine noter.. og for det andet så kan jeg ikke helt gennemskue denne opgave: Bestem en forskrift for den eksponentielle funktion, der aftager m... -
Fordobling og procent.
ForumindlægMit spørgsmål lyder, at jeg skal finde ud af hvor mange procent træerne bliver højere hvis deres tæthed fordobles. Jeg har forskriften f(x)=168000*x^-2,01705. Mit bud ville være, at jeg benyttede fordoblingskonstanten, også regnet procenten ud af det tal jeg fik - but im not sure. På forhånd ta... -
Rettelse? Hvorfor?
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp.. Jeg kan ikke se hvorfor disse sætninger er forkerte og hvorfor de er: It is about that we should not take nature for granted. The story takes place in Egypt, a warm and sunny country, opposite Jons negative and cold thoughts TAK -
oldtidens athen
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål er der nogle som ved hvilken sammenspil der var mellem den teknologiske udvikling og samfundsudvikling i år 700-500 f.v.t. Håber virkelig der nogle som har nogle noter som de gerne vil dele med mig. Har søgt men kan ikke finde noget på nettet. Håber virkelig no... -
Omskrivning af ligning
ForumindlægSidder med en omskrivning i mine noter fra tavlen, som min lærer har lavet. 1.5G-aG2-0.005GL=0 <=> 1.5G(1-aG-0.005L) Kan simpelthen ikke se hvordan det er det samme, da jeg ville have sagt det gav 1.5-1.5aG2-0.0075GL=0.. ..? Hvordan kan det være det samme, eller har han lavet en f... -
tangentligning for punktet (4,f(4))
ForumindlægHej folkens (; har aflevering for til imorgen og er ved og rive hovedet af mig selv :D kan simpelthen ikke huske hvordan man løser tangentligning for: f(x) = √x i punktet (4,f(4)) jeg kan ik finde mine noter.. men normalt kan jeg sagtens finde ud af det :O men håber der er en der v... -
Kulstof 14
ForumindlægHar en opgave hvilket har en 2 siders teori bag sig, hvor så som opgave får af vide at jeg skal beregne antallet af kulstof 14 i et gram kulstof fra et levende Væv ? hvordan gøres det, har kigget lidt i mine noter , og tænker måske om jeg skal bruge denne formel mkerne= matom -Z * Me ? -
Hurtiiiig kort tysk hjælp:
ForumindlægHvordan oversættes dette fra eng til tysk, det er vigtigt.. the moral of the story is: do not get too greedy, or you will end up with nothing. mit forsøg: seit nicht zu gierig, oder endest du mit nicht! -
Matematik eksamen i HHX - hjælp
ForumindlægJeg skal op til skriftlig matematik på fredag - jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke har følgt med eftersom en konflikt jeg har med min lærer som ikke kan lige mig - nu har vi trukket mundtlig matematik og jeg ved ikke helt hvad ska gøre - nogle tip til kunne øve sig eller folk med noter ? -
Hvor meget skal jeg kunne pensum teksterne
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk-A eksamen snart og er ved at gøre mine noter klar. Jeg er i tvivl om hvor godt jeg skal kunne pensum teksterne. Som jeg forstod på min lærer, kan han godt finde på at spørge ind til konkrete tekster. Skal jeg blot kunne de brede træk(tema, sammenhæng med litterære periode... -
dansk Essay
ForumindlægHey jeg skal skrive det her essay med en selvvalgt bog som udgangspunkt. (opgaveformulering og emne står i essayet). Det er ikke færdigskrevet, og det øverste er bare nogle noter til mig selv. læreren bad os også om at skrive et resume af den bog vi læste. Jeg vil bare have en lille "anmel... -
Synopsis
ForumindlægHey. JEg skal lave en synopsis, og jeg ved ikke hvordan den skal "formuleres". Jeg har fået at vide at den skal stå i punktform, kort klare sætninger, noter... Jeg har allerede stoffet til synopsisen, men har også fået at vide, at man skal stille underspørgsmål, og derved vente med &qu... -
"En Handske"
ForumindlægHej alle jeg er ved at skrive DHO og jeg skal analysere dramaet "En handske" af Bjørnstjerne Bjørnsons og jeg sidder lidt fast da det kommer til referatet, hvordan kan man skrive et referat af et drama? og hvis nogen har nogen noter om sædlighedsfejden eller lign. må I meget gerne de... -
Franck-Condon og jablonski
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at skulle lave SRP om solceller (Grätzel-cellen specielt). Jeg søger så nogle som ved noget om Franck-condon princippet og Jablonski-digrammet. Har selv en masse bøger, men de er på engelsk og ikke specielt gymnasium venlige. Ville gerne høre en dansk forklaring, så det... -
Galilei.. det haster :D
Forumindlæghej alle sammen .. der er nogle spørgsmåle som jeg ikke kan finde ud af og de spørgsmåle skal indgå i min rapport som jeg skal aflevere i morgen håber i kan hjælpe mig.. -hvad er dyrekredsens rette linje? -hvordan kan galilei slutte at det fire vandrende stjerner følger forskellige banebvægelser ... -
Hjælp til dissociation
ForumindlægHej Jeg står i den sitaution, at jeg om 2 uger skal op til naturfagseksamen. I den forbindelse har jeg brug for hjælp til dissociation og dissociationsformer. Hvis nogen ligger inde med noter, eller er klar på at give en forklaring, hører jeg meget gerne fra jer!!! Håber en venlig sjæl har mul... -
Rødder i et andengradspolynom
ForumindlægHej min klasse og jeg har på forhånd fået de spørgsmål vi kan komme op til mundtlig matematik årsprøve. Et af spørgsmålene er: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder ønskes rødder og belliggenhed i koordinatsystemet. Jeg har fuldstændigt glemt hvad en rod i et andengradspolyno... -
TYSK EKSAMEN PÅ FREDAG - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg skal op til tysk mundtligt eksamen i folkeskolensafgangsprøve i 9. klasse, på fredag. Jeg er mega nervøs for hvad de vil komme til at spørge om til eksamen. - Hvad er de typiske spørgsmål man kan blive spurgt i? - Hvad blev I spurgt i til eksamen? - Ekstra noter til eksamen eller an... -
Hvordan beregner man pH & pOH?
ForumindlægHej, jeg skal ha en lille test i morgen i bl.a. noget beregning af ph & pOH. Men jeg har ingen anelse.. Nogen der kan hjælpe, evt give et ex, som jeg kan kigge på i morgen hvis jeg skulle komme op i det? Det er nemlig med hjælpemidler, noter osv, gudskelov :) Vil hjælpe meget, så tak på fo...
