Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12801 til 12820 af 127115
-
Gloria , oversættelse..
ForumindlægHej Guys.. først lige inden jeg lige præsenterer min opgave vil jeg lige sige, at I har været kanonsøde til at hjælpe, det har hjulpet mig meget, og jeg får temmelig meget forståelse gennem jeres rettelser.. så tak for det!!:-)Her er oversættelsen, så vil I være søde at fortælle mig, hvor jeg har... -
Hurtig rettelse af kort tekst!
ForumindlægDav dav! Jeg har lige en kort tekst, som jeg meget gerne vil have rettet igennem af en venlig sjæl! I må MEGET gerne lige skrive kort hvorfor jeg har lavet fejl! Så kan jeg jo også samtidigt lære noget :)På forhånd mange tak!DANSK:Børnehistorierne er tilsyneladende harmløse og muntre, men hver ga... -
Er uddannede mennesker bedre?
ForumindlægAdam og Eva var i Edens have. Så forbrød de sig på Guds eneste bud, idet de spiste af kundskabernes træ. Hidtil havde de ikke skammet sig over egen nøgenhed, men idet de spiste af træet, kendte de forskel på godt og ondt og blev blufærdige. De havde syndet mod Guds bud, og Gud sendte dem ud af Ed... -
aztekerne argh jeg har brug for hjælp!!!!!!! :S
Forumindlæghey jeg har virkelig brug for at vide om dette er noget lort jeg har skrevet! og hvad min konklusion kan handle om! :S:S Mange Mange tak til den der hjælper mig! skal aflevere imorgen d. 17!!!! :S:S• Indledning:Fokus for denne opgave vil være Aztekernes erobringer og krigsførelse, de erobrede bye... -
Hjælp til oversættelse af latin
ForumindlægGod formiddag :) Jeg sidder med en ultra kort tekst på latin, som skal oversættes til dansk - og jeg er virkelig på bar bund! Her er den: Amat me aut non curat? Pompeii oppidum campanum est. In oppido Successus textor et ancilla Iris habitant. Successus tabernam ad Portam Maritimam ... -
mat: geometri
ForumindlægHejNogen der kan hjælpe med denne opgave?På en vandret overflade er der placeret to lodrette pæle AB og CD. PælenAB er 6 meter høj, og pælen CD er 4 meter høj. Punkterne A og D samtpunkterne B og C er forbundet med wirer, som mødes i et punkt P. I detfølgende betragtes de to wirer som linjestykk... -
kometer
Forumindlæg1) En komet med en periode på 1000 år bevæger sig i en meget excentrisk bane. Hvad er kometens middelafstand fra Solen? Hvor langt væk fra Solen kommer kometen? 2) Jordbanens excentricitet kan beregnes ud fra den erfaring at Solen synes større om vinteren end om sommeren. Variationen skyldes,... -
Eskponentielle funktioner og lysintensitet
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave her som lyder: Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten. Lysintensiteten, y, er bestemt ved: y = 200 *a^x hvor x er vanddybden målt i meter. For en bestemt sø gælder, at lysintensiteten er 32 i 5,0 meters dybde. a) beregn a: y = 200 * a^x 32 = 20... -
sygeplejerske motiveret ansøgning, nogen som vil dele?
ForumindlægHej alle herinde. Jeg er igang med at skrive en motiveret ansøgning til sygeplejerske studiet.. Jeg er godt igang, men har lidt for for eksempler/ opsætning af relevansbeskrivelse for at være tilfreds med den. Nogen som har en ansøgning de har lyst til at dele/ fremvise ? Det ville betyde meget... -
Hjælp" Oversættelse fra dansk til tysk.
ForumindlægJeg er færdig med resten af oversættelse men sidder fast det med at brug "for at" i de sidste tre sætninge.ogen Hvis nogen af jer kan komme med nogen eks. Georg skyndt sig for at komme til tiden. Georg skynder sig, for at han kan komme til tiden. Jeg kommer for at hjælp dig. -
ligningen for en tangent når man kender røringspunktet
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her med en emneopgave og har fået lidt problemer med hensyn til en opg. vedrørende Bestemmelse af ligningen for tangenten, hvor tangenthældningen er kendt Opgaven lyder således: ud fra følgende funktion f(x)=x^3-4x bedes du bestemme - Ligningen for den tangent so... -
Råzone Haster...
ForumindlægHej jeg skal lave en opg, til på mandag, om Råzonen (Råzone) Og skal lave følgene opgaver men kan ikke finde ud af dem. Har set den nu 3 gange, men kan stadig ikke. Håber nogle vil hjælpe... 1 jeg skal lave et referat af selve filme, men kan ikke begynde... 2 Jeg skal beskrive hvad pigebander er... -
Retliniet bevægelse
ForumindlægNogen der lige gider kigge på den her, aner ikke hvordan den løses.En mand løber 100 meter uden at stoppe, med en konstant acceleration. Inden han starter på de 100 meter løber han allerede 10km/t. Da han er færdig på de 100 meter er der gået 20 sek.Mit spørgsmål:A, Hvor stor er accelerationen på... -
HASTER
ForumindlægHej alle sammen ;-) skal skrive en lille referat af ROSA PARKS på engelsk. jeg fatter ikke historien, selvom jeg har læst den 3 gang. nogen der kan hjælpe mig med det? :) -
Areal.
ForumindlægNår man ganger grundlinien og højden på en rektangel, som er 7 i højde og 12 i grundlinien. SÅ bliver det 84 korrekt? - men hvad skriver man efter 84, skriver man km2, eller hvad skriver man? :-) På forhånd tak. :-) -
hjælp mig please
Forumindlæghej. jeg vil gerne have hjælp til at finde nogle smukke sætninger på latin som fx. lev livet en dag af gangen. og sådan noget. please hjælp mig..... på forhånd tak!! mvh Kristina -
Differentialligning af højere orden
ForumindlægHej, jeg har en øvelse som lyder: Jeg har da det karakteristiske poly. som er og får rødderne, ville de komplekse løsninger så ikke bare være Men facit siger at der skal et t ganget på, på én af de positive og én af de negative?? -
Layout på et Brev
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at lave en dansk aflevering.. og det skal være et brev. Min opsætning er meget vigtig. men jeg ved bare IKKE hvordan man sætter et brev op!! NOGLE DER VIL HJÆLPE.. please!!! -
Etnisk Demokrati
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport om styreformer og en af mine styreformer er etnisk demokrati. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvad det går ud på og måske i hvilke lande man har det? 1000 tak på forhånd ! -
Diplom og civil ?
ForumindlægHej Alle Jeg læser til byggeri og anlæg. Jeg vil lig høre, hvad man decideret lavet, når man en gang er færdig som diplomingeniør. Er det bare beregninger osv. ? Og hvad laver så en civilingeniør præcist ift. diplomingeniøren ? Tak på forhånd
