Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12861 til 12880 af 63055
-
Valuta beregning
ForumindlægHej. Jeg skal omregne valuta fra Euro til Dollars. Hvordan er formlen? Jeg kender denne for danske kroner, men er den også gældende for denne omregning? Danske kroner = (Fremmed valuta * kursen) / 100 -
issue voting
ForumindlægKan jeg sige at issue voting er når man bestemmer på den politikkere der har den samme meninger og værdier som ens selv ? på forhånd tak -
Hjælpemidler ved mundtlig eksamen samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og i morgen skal jeg til mundtlig eksamen i samfundsfag, og jeg vil bare lige sikre mig, at det er tilladt at have alle sine noter fra undervisningen med ind til selve eksiminationen også selvom jeg er på den gamle ordning. Jeg skriver fordi, der var en censor i dag, som åbentb... -
Lininger
Forumindlæghvordan løser jeg liningen <span style="font-size:14.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language: DA;mso-bidi-language:AR-SA">6x + ( 9 – 4x) = 20 – ( 3x &nd... -
HASTER, modellering
ForumindlægHaster. Sidder her og læser til en matematikprøve vi skal have imorgen.. Vi kan komme op i det der hedder modellering? Det skulle have noget med 2.gradsligninger at gøre.. Opgave a) Pernille og Jens beslutter at mødes så hurtigt som muligt. De bor 7 km fra hinanden. Pernille cykler 21 km/h og je... -
Bange for at gå i gymnasiet..
ForumindlægHej! Jeg skal til næste år starte på Handelsskole, altså HHX. Jeg har valgt at jeg vil på den internationale linje, hvilket betyder, at jeg skal have Tysk A, Spansk A og Engelsk A. Og så selvfølgelig Dansk A. Jeg vil også gerne have samfundsfag A, men jeg er simpelthen så bange for at jeg ikke... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
ligning
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med at læse denne ligning? 2x2 -9√9x + 12 = 0 -
Økosystemer
ForumindlægJeg skal sammenligne en række økosystemer - helt præcist regnskoven, ørkenen og bøgeskoven - med fokus på stofkredsløb. Hvilke kredsløb ville være mest oplagte at kigge på - og i så fald har I en række noter hertil? -
Nyeste tid
ForumindlægJeg står også og mangler noget omkring hovedtrækkende for Nyeste tid eller i det hele taget noget om nyeste tid.. Nogle der ligger inde med noter ller lign. -
Kvadratsætning
Forumindlæg(4x+3)^2 = 16x+9+24x , er det rigtigt? -
2. gradsligning
Forumindlæg4k2 -20k +9 = 0 nogen der vil kunne vise mig hvad jeg skal stille op med den? :) -
en dum ligning
ForumindlægJeg er verdens dårligste til ligning er der en som vil hjælpe mig med denne her 9x = 81 + 9 -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
smeltepunkt og graf tegning..
Forumindlæghej...hmm jeg er lige startet på gymnasiet og skal til at lave min første fysik rapport, men har problemer med at hvad jeg skal skrive... jeg skal bestemme stearins smeltepunkt og tegne en graf over størkningen af stearinet.. grafen er der... hvis i kunne hjælpem mig med hvad jeg skulle skrive s... -
Rettelse af stil?? please!
Forumindlæghejsa... Jeg har lig en dansk stil som jeg skal have afleveret... er der nogen der gider at rete den?? ville virkelig hjælpe mig tak :) Verdens bedste folkeskole? Pengene, som de små tosprogede elever skal have for at lære noget i skolen, og føle sig godt tilpas, bliver i virkeligheden brugt ... -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
Klage over underviser
ForumindlægHej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw. -
Rigtig nem opgave
ForumindlægSommer 2008 skal en 9.klasse(2 lærer og 24 elever) besøgte en universe. entre : skolelærere & elever (op til 2 lærer pr. klasse får fri entre) - 75kr spørgsmålet : beregn den samlede udgift til entre
