Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 12881 til 12900 af 135324
-
Skriftlig dansk, årsprøve i 8. klasse.
ForumindlægHej.. ja jeg skal til årsprøve/terminsprøve snart i skriftlig fremstilling, er der nogen der ved hvilket hæfte jeg kommer op i? Bare for at være forberedt over for hvilke emner der er.- har i eventuel nogen gode forslag til, hvad man skal have øvet sig på? For ved umiddelbart ikke, hvad jeg skal ... -
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
Hjælp til at tegne linje l skal forklare min sød det
Forumindlæghjælp til at tegne linje l. Cirklen er 6 cm Cirklens radius = 3 Cirklens omkreds 6 X pi Cirkelns areal = Pi x 9 L:y= - x + 3 -
SU
ForumindlægHej.. Jeg skal søge SU nu hvor jeg er fyldt 18. Men jeg kan ikke søge. spørgsmål 7 lyder: Du kan søge SU fra den måned, din uddannelse begynder. Begynder uddannelsen efter den 20. i en måned, kan du først søge SU fra den efterfølgende måned. Jeg ønsker SU-stipendium fra |måned| 2010 ... også... -
DIRHAM
ForumindlægEN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5 -
Spm. til 1.g39;ere
ForumindlægHej 1.g39;er.Jeg synes, at vi er bagud i matematik, derfor vil jeg gerne vide, hvad du/I er i gang med i matematik, og hvad I har gennemgået.Bare kort, ikke. -
fs10 stil
ForumindlægHej.... nogen ideer til hvad det mund kan være for nogle emner? -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
brøker
Forumindlæg21 * 2/3 dele hvordan regner man det ud? -
Privat undervisning i biologi
ForumindlægHej Jeg tilbyder privat undervisning i biologi, for folkeskole/gymnasie elever. Jeg er selv på mit 3. år på biologi udannelsen på Københavns universitet. Hilsen Ida Larsen [email protected] -
Hvad står niveauerne for på STX?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne, vide hvad niveauerne står for på STX. Hvis nu man vælger matematik på a, b eller c-niveau, hvad betyder det så? Er det hvor mange år, du har faget eller..? Tak på forhånd! :) -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
NUL_REGEL! - Hjælp, det haster!
ForumindlægFatter det ikk... HJælp, det er til en matematik aflevering! 0 = (x2 – 25)(x + 3) og 0 = (x2 – 25)(x - 3) -
funktion f
ForumindlægJeg sidder og laver matematik men er gået i stå, er der nogen der kan skubbe mig i gang igen? Den er som følgende: En funktion f er givet ved f(x) =x^2-5x +4+2 ln(x) , x>0 Jeg skal bestemme en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3, (3)) -
Induktion
ForumindlægHvad er matematik induktion og hvordan bruger man det? -
Cirkler og vinkler .. Nogen der kan hjælpe
ForumindlægMatematik opgaven er vedlagt. -
MAT B- variable sammenhænge og ligninger
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve til mundtlig matematik og er gået i stå ved følegende spørgsmål: Gør rede for, hvordan man løser ligningerne a*x+b=c , b*a^x=c og b*x^a= c, hvor a, og c er faste tal. Er der nogen hjælp at hente? -
3g. opgave?
ForumindlægEr der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ...
