Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12881 til 12900 af 17507
-
Hjælp!
ForumindlægHej Alle er så lost! så håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig! i det mindste bare med en af dem! :D For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med en hastigheden 30m/s. Snorens længde er 1,2 m og den vejer og 0,34 per meter. • Find de tre laveste resonansfrekvenser og tilhørende bølg... -
Kokain - Heroin
ForumindlægSe opgaven her: www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1997/opgave%205%20Dopamin%20og%20synapser.doc Mit problem er c'eren. c. Man har forsøgt at behandle heroinmisbrugere med et inaktivt stof der konkurrerer med heroin om receptorpladserne. Forklar ud fra figur 1 om en tilsvarende met... -
Fremlægning af delkonklusioner og samlet konklusion
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at forberede mig til min AT-eksamen og forsøger derfor at udarbejde et talekort. Jeg har læst mange steder, at flere begynder med at udpege de vigtigste pointer fra deres delkonklusioner, hvorefter de fortæller den samlede konklusion. Jeg føler, at jeg kommer til at gentag... -
enzymer
ForumindlægAt bestemme de faktorer der påvirker et enzyms aktivitet. Her bruges catecholase, der katalyserer oxidationen af 1,2-dihydroxybenzen til 1,2-benzoquinon. 1,2-benzoquinon er et brungult stof og man kan derfor se dannelsen af dette ved et farveskift. 1,4-dihydroybenzen kan ligeledes oxideres 1,4-be... -
Konspirationsteorier
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med forberedelserne til min AT-eksamen (historie og engelsk) omhandlende konspirationsteorier om mordet på John F. Kennedy, og i forbindelse med det mangler jeg svar på et meget vigtigt spørgsmål, som jeg forgæves har forsøgt at finde. Spørgsmålet lyder således: Hvilke... -
Vær kreativ
ForumindlægHej allesammen, jeg skal igang med mit studieretningsprojekt her i uge 50, og har valgt Fys A (hovedfag) og Dansk A (sekundær fag). Dertil overvejer jeg at skrive en populærvidenskablig rapport. Rapporten tager udgangspunkt i lasere og herunder lyslederkabler. Uanset hvad jeg sætter mig for, ... -
øvelse - udbytte i %
Forumindlægjeg har i skolen lavet en øvelse/forsøg. Jeg fik det praktiske udbytte til 5,72 gram, og det teoretiske til 5,4 gram. derefter skal jeg skrive udbyttet i %. Her har jeg så sagt: 1) ((praktiske - teoretiske)/(teoretisk))*100% = ((5,72 - 5,4)/(5,72))*100% = 5,59411 Er det rigtigt, eller skal jeg bl... -
Perspektivering, Ioner i vand
ForumindlægHej Vi har lavet sølvnitrat og chloridion forsøget. Og påvist at der er få mængder ioner tilstede i alm. drikkevand. For hvis der er chlorioner tilstede, er der jo også natriumioner... Men vi skal nu perspektivere det. Men hvad pokker kan vi bruge det til? Hvorfor er det vigtigt at vide at der e... -
trigonometri
ForumindlægEn byggegrund har form som en firkant ABCD <A=80 <B=60 <C=105 |AD|=21 |AB|=50 jeg har bestem diagonalen BD til at være 50,7576 og skal nu finde arealet af firkanten. Jeg har forsøgt mig med at bruge cosinusrelationen til at udrenge vinkel B i trekant ABD og derefter fået arealet af... -
Titrerkurve - ækv. punkt = væk?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport og er kommet igang med teorien, jeg har skrevet sålede: Udefra, at phosphorsyre er en triprot syre kan man se, at der vil være 3 ækvivalenspunkter på titrerkurven. Man kan måske undre sig over, når man ser på forsøgs titrerkurven, hvor det tredje ækvivalenspunkt er... -
Grundloven 1849
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål til den oprindelige udgave af grundloven fra 1849. Alle mænd, som kunne forsøge dem selv, kunne stemme på de opstillede kandidater til folketinget. For at kunne stille op til landstinget, skulle man have en pæn formue. Men var det udelukkende kongen som valgte hvem so... -
Anthocyanin, keton eller aldehyd?
ForumindlægHej, Jeg står med kemi eksamen lige omrking hjørnet, og sidder fast på en af mine fremlæggelser. Det handler om Tollens Test, med rødkål ekstrakt, som indeholder anthocyanin. Mit spørgsmål er så, er anthocyanin en keton eller en aldehyd? (Evt, noget helt andet?). Forsøget er langt tilbage, og ... -
kalkning af planter!
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave et forsøg, hvor jeg har plantet karse i noget jord og tilsat kalk. Jeg har fået at vide, at det skulle gro hurtigere på denne måde, end hvis jeg ikke tilsatte kalk. Mit problem er, at de gror lige hurtigt. Jeg læste noget om, at hvis jorden var sur, så ville kalk... -
En sød sjæl som vil bruge et par minutter på at hjælpe mig i gang (kun igang)
ForumindlægJeg har følgende opgaver, jeg slet ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder på: En fugl skider i lille Lines soppebasin i havet. Den afleverer ca. 3g fæces i badevandet. Det antages i denne opgave at 1g fæces indeholder 10^11 bakterier og at E. coli udføre 2 % af de tilstedeværende bak... -
Downloadin af opgaver
ForumindlægKære læser. Jeg fatter ikke, hvorfor jeg ikke kan downloade opgaver, eks. stile som jeg ønsker at læse. Når jeg forsøger anmoder den om login- på trods af, at jeg er logget ind. Jeg skriver så mine loginoplysninger nok en gang, hvor efter den meddeler, der er fejl i enten brugernavn eller koden. ... -
Hjælp til SRO
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
Opløselighed af AgCl i NH3
ForumindlægHej Opløselighedsproduktet for AgCl i rent vand er 2*10-10 M2 Beregn opløseligheden af AgCl i 0,100 ;M Jeg har godt nok en del data at arbejde ud fra (spørgsmålet er til et forsøg vi har lavet...), men hvad er princippet bag at finde svaret på ovenstående spørgsmål. Jeg tænkte selv på noget m... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
Efterbehandling
ForumindlægJeg har lige lavet et forsøg og nu sidder jeg og prøver at se, hvad det kan fortælle mig :) Jeg har lavet en graf hvor jeg har tykkelsen af nogle blyplader ud af x-aksen og aktiviteten op ad y-aksen. Jeg har så fundet ud af, at der er en eksponentiel sammenhæng. Altså at aktivitenten aftager eksp... -
Fortynding af ligevægtsblanding
ForumindlægHejsa alle smukke SP'ere :) Jeg skal til kemi eksamen her i morgen, og sidder lidt og bøvler med et spørgsmål: "Forklar forskellen på at fortynde en ligevægtsblanding af stoffer i en opløsning og en opløsning bestående af ioner - brug gerne resultater fra forsøget". Forsøget omtal...
