Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12901 til 12920 af 152758
-
Redegørelse for beregning af vinklen mellem tangenterne i dobbeltpunkter på kurven for vektorfunktioner
ForumindlægJeg er blevet givet et spørgsmål til den mundtlige eksamen; "Redegørelse for beregning af vinklen mellem tangenterne i dobbeltpunkter på kurven for vektorfunktioner" Men kan hverken finde noget om det i mine notater fra undervisningen, i den bog der er udleveret eller google. Er der ... -
Bioteknologi - Nogen erfarne gymnasieelever?
ForumindlægHej, jeg er en pige, som efter sommerferien skal starte på en linje med bioteknologi på A-niveau. Jeg er lidt i tvivl om, hvad faget egentlig helt præcist går ud på.. Er der nogle der har nogle erfaringer med bioteknologi og vil fortælle hvad de synes om det?? :-) Kh Mig -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
HJÆLP SØGESSS?
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe med nogle kemi opgaver.. Fra opgave c - e. Tjek linket: https://docs.google.com/document/d/162JRuOM_QdtW4B7XWOiHqFqgrcdJCYoMiSMGLS4a_Zw/edit -
Forskellen
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en fysik/kemi rapport. Jeg skal lave en rapport om Energi. Jeg vil høre hvad forskellen den er på vedvarende- og fossile energikilder? -
HJÆLP PLEASE.. ang sukker
ForumindlægHeej jeg sidder og skriver SRP om sukker.. og vil gerne høre om der er nogle der ude der har en opgave jeg kan kigge lidt i .. jeg vil gerne se hvordan i har bygget den op.. Jeg har ikke i sinde at kigge efter, det er derfor jeg ikke skriver om hvad mit emne præcist går ud på dog har jeg det i fa... -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret det specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle s... -
mars
ForumindlægJeg fatter ikke en brik?Hvorstor er tyngdeaccelrationen på mars?jeg får oplyst at planetens masse er 0,107*Mjord og den radius er 3400.jordens masse er 5,976*10^24.altså 0,107*(5,976*10^24)??????????????og så skal jeg svarer på hvor stor landings farten er efter 10m frit fald på jorden og mars, j... -
Reaktionsmekanisme
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp :) Jeg har uploadet en fil, hvor jeg har lidt problemer med at løse opgave 4, e. Jeg har et bud på, hvordan man gør, men jeg er ikke sikker på, om det er rigtigt; Jeg har fra den forrige opgave fundet halveringstiden, som er 900,19 Skal jeg så ikke foret... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej fatter næsten ikke noget af den her opgave:_____________________________________________Cullinan-diamanten blev fundet i sydafrika i 105. Det er den største diamant, der nogensinde er fundet. Før slibningen vejede den 3106 karat (1 karat er 0,2 g). Beregn, hvor mange carbonatomer denne diaman... -
Hvad betyder ækvivalent ?
ForumindlægJa, hvad betyder: blandes i ækvivalente mængder? -
Amylose molekyle
ForumindlægHej ? Er der nogle herinde der kan forklare mig hvordan et Amylose molekyle nedbrydes og optages? På forhånd tak ? -
Leusn
Forumindlæga) Angiv det systematiske navn for leucin. Dette ovenstående har jeg gjort men hvordan gør jeg rede for, at stoffer findes i to isomere former? og hvad skal jeg med : b) Anfør reaktionstype for reaktionerne I og II. -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Neutralistion
ForumindlægHej Jeg sidder her med to spørgsmål til Kemi og jeg kan ikke finde svaret online, de lyder sådan: a: hvordan er forholdet mellem [H+] og [OH-] lige ved farve skift b: hvorfor kan en syre og en base neutralisere hinanden -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Kemiske formler og ioner
ForumindlægHej, i min fysik kemi opgave skal man svare på hvad de negative og positive ioner er i disse kemiske formler: CaSO4, MgSO4, CaCO3, AgNO3, CuSO4, NaNO3, NH4Cl, Ca(NO3)2, K2CO3 og ZnCl2 For eksempel er det positive ion i NaCl Na+ og det negative ion er Cl- Men jeg kan simpelthen ikke forstå det, ... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo...
