Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12981 til 13000 af 127115
-
Løsning af ligning
ForumindlægHalløjsa! i en opgave har jeg fået til opgave at løse nogle ligninger, kom i tvivl ved: x=1+12/x Skal jeg gange med 12 på begge sider får at få det til at se sådan her ud: 12*x=1+12/x*12 = 12x = 1+1x -> 12x-1x=1 -> 11x=1 -> 1/11 = x ?? -
rettesætninger med gramatisk forklaring
ForumindlægDer er 1 fejl i følgende sætninger: - Peter simply cannot avoid to get tricky questions from the teacher (jeg tror at "to get" skal rettes til "getting", men kan ikke forklare med gramatiske regler) - Have you heard anything about that the rules have been changed lately? fork... -
Hurtig oversættelse på A niveau
ForumindlægJeg har brug for 2 øjne mere, til at se om jeg har oversat nedenstående korrekt:Danmark mister valutaindtægter på op mod 1 mia. Kroner i år, fordi de tyske turister svigter det danske sommerland.Tyske turister har de seneste år tegnet sig for godt fire ud af ti overnatninger i Danmark. Ifølge Pou... -
røringspunkt mellem sekant og parabel??
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med den sidste del i opgaven, hvor man skal finde røringspunktet for l? Jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal gøres:// -
ret el ej til 4 i karakter
Forumindlæghej ville lige høre har været til eksam i mediafag, men har ikke været med til at lave filmen anfet end 2 gange. den ene gang var jeg med til at trykke på kamara knappen og resten bare holde stativen, været i 2 scener, og microfon, og bare været med dem nogen gange. Men kom til at sige jeg hold... -
Binomialfordeling og normalfordeling
Forumindlæghej. jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe med Binomial fordeling og normal fordelingen. da jeg har problemer med min srp. der står jeg skal præsentere dem kort og deres indbyrdes sammenhæng.. og så skal jeg illustrer begreberne ved en autentisk måling. men min måling er fra valg... -
Mangel på.. Hvad?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har et forholdsvist (efter min mening) stort problem. I folkeskolen var jeg meget engageret, fuldte altid med i timerne, fik altid skrevet noter, formåede næsten altid at have hånden oppe og lave nogle fremragende (det er folkeskolen!) stile. Men efter gym.start virker det ... -
ligning
ForumindlægHvordan regner jeg denne ud. 4.5x-14=6x+1,5 -
Biologi- problem
ForumindlægHej.... Jeg har i 3g valgt biologi som valgfag, og trukket det op på B.. Jeg har ikke haft det siden 1g, men kan virkelig mærke forskellen.. I 1g fik jeg 02 til eksamen og det var en af grundene til at jeg trak det op på B, men jeg er lidt ked af det nu.. Jeg er så dårlig til biologi, men jeg... -
på balkonen. hvad vil i give af karakter :)
Forumindlæghej alle sammen havde skrevet den her opgave for et styk tid siden, min lærer gav mig 12, så vil jeg spørge jer om hvad i vil give for synes selv den er lidt dårlig ;) . det var sådan at vi havde et billede af en balkon hvor der var en hel masse mennesker der var samlet. så skulle jeg skrive hvor... -
Rettelse af tysk afsnit (forholdsvis få fejl)
ForumindlægDansk afsnit: I et eksprestog sad bla.a de fire personer i denne historie. Da toget med moderen, datteren, bajreren og berlineren kørte gennem en tunnel, blev der mørkt i toget. Medens det var mørkt, hørte man pludselig en smaskende lyd og derefter en smældende ørefigen. Da det blev lyst igen, s... -
Historie opgave, spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg er ny her og vil gerne have hjælp til disse spørgsmål!: HAR OM EGYPTEN! Hvad var landet før det blev en koloni? Var det et selvstændigt land, i så frem hvilken styreform havde det? (kongerige, by, stat eller lignende) Var det en del at et andet rige – hvad blev der af det rige?... -
Hjælp til Matematik !!
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til matematik .. Jeg er ikke så god til at reducere, heller ikke at hæve paranteser også reducere udtrykket, så jeg håber at der er nogle som vil hjælpe :) Det her skal jeg reducere men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det: 2x-2(4x-3) Og her skal jeg hæve ... -
bloddonation
Forumindlæghar spurgt om det tidligere, men blev lidt i tvivl om svaret. Hvis blodtype A rhesus positiv gives til type 0 rhesus positiv er blodet uforligneligt og man kan dø af dette. så langt så godt.. hvis blodtype 0 rhesus positiv gives til type A rhesus positiv er blodet da stadig uforligneligt? j... -
Kunstig vægtløshed
ForumindlægHej! Er der nogen her der kan give mig en forklaring (baseret på teorier inden for fysik) hvordan man skaber kunstig vægtløshed? Brugbar svar vil blive værdsat -
Linjens ligning | Matematik formelsamling
KompendieLinjens ligning beskriver i bund og grund det samme som en lineær funktion. Men i linjens ligning er (f(x) byttet ud med y. Linjens ligning er således den matematiske betegnelse for en ret linje med konstant hældning. Denne kan altid afbildes grafisk som en ret linje i et koordinatsystem.I linjen... -
Rumgeometri
ForumindlægHejHar lige nogle problemer med følgende opgave: En pyramide i rummet er givet ved punkterne O(0,0,0), A(8,0,0), B(8,6,0), C(0,6,0) og D(4,3,8).Bestem den vinkel, som pyramidens sideflade ABD danner med grundfladen OABC.Gør rede for, at planen beta: -3x-4y+3z+24=0 indeholder punkterne A og C og e... -
Udvidet spg. til kritisk psyk.
ForumindlægJeg har lige et andet spørgsmål, som i måske kan hjælpe med? jeg opretter et nyt indlæg, da jeg ikke er klar over om de gamle indlæg bliver set. Kritisk psykologi: Der bliver nævt: Betingelser, mål og midler f.eks. som følgende; Man kan til en vis grad konkluderer at de handlesammenhænge, mennesk... -
Ligningen for en linje
ForumindlægHEjsa. Jeg har virkelig brug for lidt hjælp til at komme vidre med noget matematik. Jeg har fået stille et opgave men ved ikke hvad jeg skal gøre!Opgave lyder således:Linjen n har negativ hældningskoefficient og danner en vinkel på 45° med x-aksen. Linjen m går gennem punktet P(3,-2) og står vink... -
matematik opgave
ForumindlægHejsa. Jeg har lige to opgaver jeg godt kunne bruge noget hjælp til:Linien k går igennem (1,3) og danner en vinkel på 65º med x-axen.Angiv mulige ligninger for k.Er det så ikke bare og tage tan(65) ??De rette linier m og n er givet ved, at m går gennem punkterne (2,-3) og (0,-7),mens n har lignin...
