Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13021 til 13040 af 135324
-
FSA 2011 - Dansk Skriftlig, Retskrivning og Læseprøve
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været til eksamen i dag, og jeg var oppe i dansk retskrivning og læseprøve. Hvad synes i om den? Hvad synes i desuden og de forskellige stilemner fre i går? (altså i skriftlig fremstilling) Jeg er bare lidt nysgerrig, hehe :D -
Venner kan i hjælp mig ?
Forumindlægjeg har problem med matematik aflevering -
Samfundsfag!! Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har fået min problemformulering, og der står, at jeg skal diskutere synspunkterne i 2 tekster, men jeg er virkelig dårlig til samfundsfag. Jeg skriver matematik og samfundsfag, og har nogenlunde styr på matematikken, men ved ikke, hvad jeg skal gør med samfundsfags-delen... nogen der k... -
tid
ForumindlægHej, hvordan løser man denne her opgave? Hvor meget længere er en dag der starter fra 05:27 til 21:05 end en dag der starter 08:59 og slutter 15:38? -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
English abstract afsnit
ForumindlægHej alle, afleverede SRP i december, men har lige opdaget at mit english abstract blev delt op i 3 afsnit. Har læst på flere sider at det skal skrives i ét afsnit. Er det noget der vil trække ned, hvis ellers abstractet er yderst velformuleret? 1 afsnit består af 3 linjer, 2 afsnit af 14 linjer... -
HA (jur) og mat
Forumindlæghej, jeg har netop fået brev om at jeg er blevet optaget på ha (jur) (fra en standby-plads), det var ikke min første prioritet og derfor har jeg ikke undersøgt uddannelsen så meget (som jeg måske burde.. ) synes den lyder ret spændende men er lidt nervøs for hvor god man skal være til matematik ... -
Nominel og effekiv rente
ForumindlægHej 1. Jeg skal beregn renten pr. termin når det oplyses, at den nominelle på rente er 11% og der er 4 årlige terminger. 2. Så skal jeg beregne renten pr. termin når det oplyses at den effktive rente på er 13,50% og at der er 12 årlige terminer 3. Beregn den nominelle rente på når det oplyses ... -
Regneregler for differentialkvotienter
ForumindlægHej.. Jeg skal i matematik skrive en note om differential regning, hvor jeg nu er igang med at skrive om regnereglerne.. Er der nogen af jer, der ligger inde med et bevis for én af regnereglerne, så ville det være super! - På forhånd tak. -
huske "ting" til en Mat- terminsprøve
Forumindlægjeg skal snart til matematik-terminsprøve her i 2.g. højniveau, og er der nogle ting som man særligt skal huske når men regne de forskellige opgaver. Måske kan i dele nogle erfaringerSES -
interesting equation
ForumindlægSolve the equation below, without Wolfram A. etc: -
SRP-emner i fagkombien mat og fys - nogle forslag?
ForumindlægHej! Vi har nu på min skole under en uge til at vælge 2. fag til SRP og umiddelbart efter kommer valg af område. Og jeg er lost mht emne! Har valgt matematik som 1. fag og vil gerne have fysik som 2. Jeg tør bare ikke skrive det på, før jeg har en lille ide om emne. Vil gerne have et emne jeg ka... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Matrice-regning
ForumindlægHej. Jeg er helt lost over spørgsmål 2. Hvad menes der helt og kan nogle forklare hvordan jeg skal komme frem til resultatet? D: -
Dumpet i skriftlig eksamen
ForumindlægHey, jeg har dumpet skriftlig matematik, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne være farmaceut, og de specifikke adgangskrav er matematik, alle fag skal være bestået (fra UG). Pointen er, jeg har fået 7/7 i årskarakter, plus jeg fik 7 i mundtlig eksamen, så mit gennemsnit for alle mine matematik fag ligg... -
Excel HASTER
ForumindlægHej, jeg er i gang med en matematik aflevering og ved ikke hvordan man kan skrive Log_2(3), altså jeg skal finde 2 talslogaritmen for 3, hvordan gør man det i Excel??? på forhånden taak -
Tangenthældning!
ForumindlægHej Jeg fatter virkelig ikke matematik, så lidt noget lort jeg har valgt en linje med det :( Men det er for sent at skifte nu. Når men jeg har et par spørgsmål, da jeg sidder med en aflevering, og har lidt svært ved at komme i kontakt med min lærer. Så, hvad vil det sige at tangenthældningen ... -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Råd søges
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået svar fra mine årsprøver dermed sagt har jeg fået 00 i skriftlig og 02 mundtligt. Jeg afslutter matematik på B næste år, jeg brænder virkelig for at blive bedre. Hvordan kan jeg rykke mig til et 4-7 tal? Evt. fif til at bruge min sommerferie på? -
engelsk skriftlig
Forumindlæghey derude, Jeg tænkte på om der er en der kunne hjælpe mig med det skriftlige engelsk det kommende år, altså, hjælpe mig, og se mine opgaver igennem, så jeg kan blive bedre til det skriflige i engelsk. Jeg lå i starten på 4 og nu på 7 eller 10 med pil nedaf.. Men vil gerne lige næste år give den...
