Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13041 til 13060 af 63055
-
Biologieksamen
ForumindlægHej (: Håber I nyder læseferien, hvis I som mig er midt i eksaminerne også. Jeg har trukket til biologieksamen i dag (skal nok lige nævnes at det er b-niveau), og har fået blodtypernes genetik. Det der forvirrer mig er, at min lærer har vedlagt DNAs kemiske opbygning som en figur jeg skal komm... -
Pilgrimrejse det samme som korstog?
Forumindlægjeg har skrevet en definition på korstogene, er der noget der mangler? Derudover er jeg i tvivl om hvorvidt pilgrimrejse og korstog er det samme. Et korstog er en samlet betegnelse for en række felttog, hvor de fleste godkendt af Paven. De havde det enkle formål at generobre Jerusalem, som var ... -
Rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil se om jeg har nogle grove, eller ukorrekte sætninger i min oversættelse? Har vedhæftet dokumentet. -
Mundtlig eksamen!
ForumindlægOk - jeg indrømmer, at jeg ikke er så glad for mundtlige eksamener, jeg bliver faktisk rimelig nervøs når det kommer til stykket. Men igen - hvor slemt kan det gå, tænker man så...Jeg skal 9;allerede9; op i den første her på torsdag. Er der nogle, som evt. ELSKER at gå til mundtlig eksamen,... -
Hvordan går man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old, men da vi ikke har flere timer inden selve eksaminationen, ved jeg ikke hvordan man går til eksamen i old. Jeg ved, at man enten kan komme op i en læst tekst og en ukendt tekst eller en læst tekst og et monument(f.eks. en vase, et temple..) MEN hvordan griber man det an?... -
HJÆÆÆLP!!! :/
Forumindlæghey alle hvordan ser gitterligningen ud? nogen der kan formlen? pleaaase svar mig :/ for opg. lyder på: Laserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes vinkelret ind mod et optisk gitter. Gitteret er placeret i et tomt, gennemsigtigt kar. På karret bagved gitteret ses en række lyspletter. Afstan... -
Haster
ForumindlægHej alle sammen. vil godt rette komma fejl of sætninger OSV. Den 24.06.2004, gjorde F.C Barcelona det igen. Ronaldinho, som også er kendt for verdens bedste fodboldspiller, gjorde et flot indsats, da F.C Barcelona skulle spille i finalen imod konge klubben, Real Madrid. De skulle spille i Camp N... -
Specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg skal udregne varmemængden, Q = m*c*Δt. Men for kunne det skal jeg udregne c, men dertil skal jeg regne store C, og den skal jeg bruge Q til at regne ud.. Jeg har brug for hjælp, fatter intet af det, ville blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe, da jeg skal aflever... -
Dansk mundtlig.
ForumindlægJeg ved ikke helt, om det er det rette forum, jeg skriver i, men eftersom det omhandler faget dansk, så er det vel okay? Men mit problem forlyder således, at jeg skal op i mundtlig dansk til sommer (og nej, det er ikke nervøsiteten der er det store problem denne gang- tror jeg), men min lærer har... -
Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D
ForumindlægHej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D -
MEGET VIGTIGT
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med den her spørgsmål. - redegøre for din undersøgelse af pressefriheden i de udvalgte lande. hvad karakteriserer de lande, hvor pressefriheden har de bedste vilkår? og hvad kendetegner landene med den ringeste pressefrihed. -
Spørgsmål til bevis om kvotientkriterie
Forumindlæghej jeg har vedhæftet en et bevis, hvor jeg er i tvivlerne om stederne, der er markeret med en sort firkant er det muligt, der er en der kan uddybde samt forklare, hvorfor "det er sandt" Takker -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Godaften allesammen - Nogen der gider hjælpe mig med lidt spansk? Jeg har oversat nogle sætninger, og vil gerne vide, om de er nogenlunde rigtige?
Forumindlæg<span style="font-size:16.0pt;line-height:115%;mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family:Calibri;mso-bidi-theme-font: minor-latin;mso-ansi-language:DA">1. Jeg sidder og taler i telefon (hablar por teléfono) <span lang="ES&q... -
Kort engelsk rettelse
ForumindlægHej er der ikke nogen der har lyst til at kigge dette her igennem for fejl? På forhånd tak!1. “Same knife, same cuts, same killer”2. Anyone who uses a knife.3. The letter about the ears.4. Robert lees describes that the killer has got two faces and one of the faces is a monster face and the other... -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Hf c-nivau. skriftlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg var den 8 maj oppe i skriflig matematik c-nivau, ikke så svært, der var dog en opgave der voldte hele klassen problemer, den handlede om bokssplot og går ind under deskriptiv statistik. Jeg havde alle noter med, bøger osv. Men kunne ikke finde noget om boksplot, derudover er der 4 sv... -
Kristendom - messiasforventninger
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber der er nogle derude der kan give mig et svar på. I forbindelse med Kristendomsundervisning, havde vores klasse om messiasforventninger - mit problem er, at jeg har glemt hvad messiasforventninger helt bestemt går ud på. Jeg har set på nogle af vores tekste... -
Omtal differentialkvotient og stamfunktion - lineær og potens
ForumindlægHej alle, jeg har snart en mundtlig matematik eksamen som jeg skal forberede mig til, så min klasse har fået eksamens spørgsmål som vi skal forberede os på. Der er to spørgsmål som jeg ikke forstår eller ved hvordan det skal laves. Spørgsmål 1: Omtal differentialkvotient og stamfunktion til... -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ...
