Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 13101 til 13120 af 35503
-
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Biologi og ?
ForumindlægJeg tænkte, at det ville være det letteste, hvis man lavede en tråd for de "største" fag, så man ikke fik oprettet for mange tråde omkring det samme emne, så forum heller ikke bliver for uoverskuelig. Men jeg tænkte, at man kunne komme med ideer i denne tråd, hvis man har biologi i ta... -
Genetiske Fingeraftryk
ForumindlægHej!På Mandag (09/05-2005) skal jeg holde foredrag om "Genetiske Fingeraftryk".Jeg har søgt lidt på google osv., men synes ikke rigtigt, at der står noget brugbart.Kan I ikke henvise til nogen hjemmesider eller lignende, eller har I selv erfaringer inden for dette område?Mange tak på fo... -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
Anførelse af carbon- og hydrogenatomer samt angivelse af de oxygenholdige funktionelle grupper i dopaquinon?
ForumindlægHvordan laver jeg 2'eren? Jeg forstår ikke det med, at man skal anføre alle carbon- og hydrogenatomer på strukturformlen. Og jeg er ikke helt med på hvad oxygenholdige funktionelle grupper er, eller hvordan jeg viser dem. Håber der er en der vil forklare i stedet for at vise med det samme. ... -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Om cirka en måned skal jeg have valgt mine gymnasiumprioriteter på optagelse.dk. Jeg er stadigvæk meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge stx eller hhx. Jeg vil derfor høre, om hhx udelukker nogle muligheder af videregående uddanelser? Jeg har nemlig ingen idé om, hvad jeg vi efter g... -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Jeg vil tage STX, og vil være ingeniør. Er det det rigtige valg?
ForumindlægJeg har tænkt mig, at uddanne mig som ingeniør, og vil tage den naturvidenskabelige linje i STX. Ville så bare lige hører om det var en god eller en dårlig idé. -
Methanal vs Ethen
ForumindlægHej, angående en opgave, vil jeg gerne spørge om, hvorfor har ethen et lavere kogepunkt i forhold til methanal? På forhånd tak :) -
gennemsnit paa naturfag?
ForumindlægEr der nogle der ved hvad gennemsnittene normalt ligger paa for at kunne tage en baturvidenskabelig uni uddannelse som deks biologi, fysik, geologi osv? Hoejt el lavt? -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
HF og STX meritoverførsel?
ForumindlægHej gutter og gutinder. Jeg har søgt men kan ikke finde en løsning og håber på at en af jer kan hjælpe. Jeg går nu på HF men jeg har taget 2. færdigt i gymnasiet. Jeg har nogle årskarakterer som jeg gerne vil bruge i fag som jeg har afsluttet men det jeg gerne vil vide er om jeg kan bruge nogle å... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
fagudtryk
Forumindlæghej, skal snart op i old og er pludselig blevet ramt af en kæmpe usikkerhed. hvilke fagbegreber forventes der at man bruger til old eksamen under gennemgang af teksterne symposion, odysseus og ødipus?? på forhånd mange tak for hjælpen!!
