Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13121 til 13140 af 63055
-
Bestem Tangent (Differentialkvotient)
ForumindlægJeg har nogen problemer med at finde ud af: Bestem en ligning for tangenten f(x)=x ^1/2 = kvod x P (9,f(9)) Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne sige hvordan jeg skulle gøre, -
Opgave hentning
ForumindlægJeg har samme problem.. jeg kan ikke downloade opgaverne. Har lige hente den nye version 9, men opgaven kommer ikke frem. det drejer sig om opgaven, Idyl af Henrik pontoppidan, analyse og fortolkning i dansk. Gerne hurtigt svar.. -
opgave uden hjælpe midler
ForumindlægHej har endnu en opgave som jeg ikke kan finde ud af op´gaven lyder således: I trekant ABC er vinkel C ret. D er forpunktet for højden hc, [AD]=4 og [DB]=9. Beregn længden af hc.? -
Omskriv til potens
ForumindlægJeg skal omskrive hver af disse følgene udtryk til potens men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. √c , 1/c^9 , 5√c^3 , 1/c , 1/4√c Undskyld den mærkelige opstilling. -
Potensregning 8 kl.
ForumindlægKan nogen hjælpe med flg: Hvilket tal er 10 i -9 (Altså 10 i minus niente) Hvilket tal er 5 i 2 gange 3 i anden? Håber på hjæp.Anne -
stil_hjælp
ForumindlægHej. Jeg har skrevet denne her, men jeg er ikke sikker å om det er korrekt skrevet. Der er sted i teksten hvor den her kommer. Det er fordi jeg ikke ved hvor dan man siger hos på eng. Michael is a poof, he likes being a poof, and he likes being different. When he was younger, he had not many f... -
oversat rigtigt?
ForumindlægDansk til engelsk.Jeg vil nemlig gerne være sikker, på at det er rigtigt oversat! :)Dansk:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet. Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttede Du skal komme lige hjem fra skole og lave d... -
Hjælp til disse korte spørgsmål inden for IØ?
ForumindlægHej alle Da jeg snart skal op til eksamen, vil jeg gerne forberede mig. Jeg vil derfor gerne have nogle noter. Her er 11 korte spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer kan svare på. I behøver ikke at svare på dem alle, dog ville det være dejligt hvis i gjorde. 1. Forklar begreberne højkonjunk... -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &9; hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Bestem kuglens centrum og radius.
ForumindlægJeg har fået formlen (x^2+y^2+x^2/9)-9=0 Hvordan finder jeg centrum og radius? -
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
Nogle der kan hjælpe mig lidt ud? :)
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport om en øvelse, der omhandler Primære, sekundære og tertiære alkoholer. Er der nogle der har lavet en god rapport, eller måske vil hjælpe mig lidt ud.. Ved slet ik hvad jeg fx. skal skrive til resultater, og teoridelen. Var ikke i skole den dag, forsøget blev lavet,... -
Magnetisme
ForumindlægHej...!!\n\nJeg vil utrolig gerne have hjælp hurtig.\n\nJeg har nogle fysik-spørgsmål, som jeg gerne vil være sikker på er rigtig.\n\nEr der nogle som vil sige sit telefon nr. også vil jeg ringe??\n\nPlz hjælp mig hurtig, går i 8. klasse...\n\nMvh.\n\nMig -
Hjælp... Det haster!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvordan man får den bedste eksamen i niende klasse. Jeg har meget svært ved at skal kunne føre en samtale med personer i længere tid. Specielt fysik/kemi, engelsk, tysk er svært, men alle de andre er også ret svære... Jeg håber på, at nogle kan hjælpe mig lidt på v... -
HJÆLP DET HASTER!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal aflevere en fysik rapport i morgen, og jeg mangler at skrive om baser. Eksempler på forskellige baser og deres formler? Hvad indeholder en base? Hvordan kan man lave en base? Hvordan kan man neutralisere baser, og giv eksempler på nogen formler. Har også et me... -
Prøve spørgsmål
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en pige fra 1.gEr der én der ligger inde med nogle spørgsmål man kan få til fysik prøve?Jeg har nemlig hørt, at flere klasser har fået dem af deres lærer, men ikke os.I ved, de spørgsmål man kan besvare derinde, som "hvad er radio-aktivitet" el. lign.Så jeg selv ka... -
Transformer-sætningen, nogen som forstår den?
ForumindlægHej :) Jeg skal op til fysik/kemi imorgen og nu har jeg bare et lille problem, jeg forstår ikke alt det der med transformation og det er bl.a. noget af det jeg kan komme op i. Er der nogen som kan finde ud af transformer-sætningen og vil prøve at forklare hvordan man eventuelt kan regne det ud?? ... -
Desposition
ForumindlægHej.. på tirsdag skal jeg op i mundtlig fysik/kemi og skal derfor lave en desposotion, men det kan jeg bare ikke finde ud af er i ikke søde og f.eks. give eksempler eller lave en lille en til mig? jeg går i 8. klasse og emnerne er: metaller, fra atomer til lyn og torden, luft og vand, syre og ... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
Dosisbegrebet - Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i fysik C i næste uge, hvor et af spørgsmålene lyder således: "Du skal fortælle om alfa-, beta- og gammahenfald. Beskriv kort begrebet baggrundsstråling og forklar herefter dosisbegrebet." Jeg har aldrig hørt om dosisbegrebet før? Jeg har kigget i fysikbogen, intet. Det...
