Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13301 til 13320 af 95433
-
MatB - Bestemte integral.
ForumindlægJeg synes ikke helt min bog giver nogen mening lige nu når jeg sidder og læser i den omkring det bestemte integral. Jeg har bl.a. fået til opgave, at redegøre for det bestemte integral, men aner ikke hvordan???? Hjæælp mig tak. -
bygningskonstruktør matematik
Forumindlæger der nogle der ved hvor hård matematiken er på bygningskonstruktør uddannelsen? -
opg. 33: elkedel
ForumindlægJeg har lidt svært ved fysik, sproglig :-) Kan nogen hjælpe mig med denne:I en elkedel skal opvarmes 1,5 L vand fra 20 grader til 100 grader. Vand har den specifikke varmekapacitet 4,2 kj/kg*grad, og densiteten (massefylden) for vand er 1,00 kg/L.a) hvor meget varmeenergi skal vandet modtage?Elke... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Henrik Dahl - Minerva model - Livsstil
ForumindlægHejsa!Ville høre, om der var nogle herinde som kunne hjælpe mig med Henrik Dahls teori omkring Livsstil. Er nemlig skrivende stund igang med at skrive omkring livsstil, og skal bruge ham som teori.Hvis I har nogle gode noter, vil det være super. -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
Funktioner
ForumindlægJeg har en opgave, der ser således ud: Opgave 1: Sammenhængen mellem længden af en bestemt fjeder, x (den kan trykkes sammen og trækkes ud) og dennes potentielle energi, Epot er bestemt til at være: E (x) = 2x2 -12x +18 pot a) Bestem toppunktet. b) Hvornår er den potentielle e... -
Eksamensspørgsmål.
ForumindlægHej Folks. Jeg har en underspørgssmål i eksamensspørgssmål.: Gør rede for bestemmelse af afstanden fra et punkt til en linje. Skal man fremlægge en opgave, eller hvordan man kan svare den spørgsmål? Jeg håber, at nogen vil hjælpe med at forstå dette spørgsmål -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
andengradsligning
ForumindlægHej ppl. er der en der vil prøve at vise hvordan man løser en anden gradsligning? Gerne med en diskriminat der er over 0, altså to løsninger. det er til en mundtlig B-niveau eksamen. -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
funktion for cirkelbue
ForumindlægHej En cirkel med centrum i O(5,0) og radius 4, går gennem 3 punkter: A(1,0), B(5,5) og C(9,1). b) Gør rede for at cirkelbuen, der starter i A, går gennem B og ender i C, er graf for en funktion f med forskriften f(x) = sqrt( -9 + 10x - x^2 ). Jeg har naturligvis en funktion, g(x) = (x-5)^2 + ... -
Kan jeg tage HTX?
ForumindlægHej :) Lige nu ligger mit gennemsnit på 7,0 . det har ligget højere, og jeg vil virkelig gerne på HTX men ved ik om jeg kan klare det? Altså de fag der ovre er jeg helt vild med, mit ynglingsfag er mat og lidt fysik . ´Men jeg vil det så f...... meget ! der skal lige siges at jeg går i... -
varmetab eller?
ForumindlægHej vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skulle bestemme vandets varmekapacitet og derefter udregne den relative afvigelse i forhold til vandets varmefylde på 4,186 KJ/ kg* C, men jeg har i mit forsøg fået det til 5,000 Kj/kg*C, dvs at den relative afvigelse ligger på omkring de 16 procent eft... -
Smeltevarme for is
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om smeltevarme for is, og har fundet alle resultater, jeg mangler hjælp til udregningen for smeltevarmen for is Lis. 32g * Lis + 32g * 4.18 j/g*c *(29.3oc – 0oc) = 331g * 4.18 j/g*c (39.6oc - 29.3oc) Jeg har fået af vide at jeg ikke må bruge ... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej alle. Sidder virkelig fast med en fysik opgave, håber nogen kan hælpe: 1.2 Opvarmning af vand 0,60 kg vand opvarmes fra temperaturen 20 °C til 100 °C i en kogekande, som tilsluttes netspændingen på 230 V. Opvarmningen tager 100 s. Man kan se bort fra varmetab til omgivelserne, og... -
Engelsk stil
ForumindlægHej.Er det ikke nogen, som er rigtig søde at rette min engelske stil igennem.It was inevitable not to be fascinated and impressed of Florence. Florence was very much the epicentre of the Italian Renaissance and remains one of the world's top attractions for lovers of art. Florence is one of ... -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl...
