Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13381 til 13400 af 27765
-
Eksponentielle og potensfunktion, hjælp til en ven
ForumindlægHej, jeg har lige brug for noget hjælp til et eksamesspørgsmål. Ville være super super dejligt at få hjælp til denne her. En engelsk økonom har estimeret at efterspørgslen efter øl i England afhænger af lønindkomst, prisen på én øl, gennemsnitsprisen på andre varer og øllets alkoholstyrke. For ... -
Bøvl med kausalanalyse
ForumindlægJeg sidder og river mig i håret over en kausalanalyse, der ikke rigtig synes at give mig det resultat, jeg forventer (se vedhæftet for bud på løsning). Synes jeg plejer at kunne lave en trappe, hvor hver variabel bliver beskrevet på hver sit trin. Har glemt at beskrive de enkelte variabler i ve... -
Velfærd
Forumindlæghey :) jeg skriver om usa's velfærdssystem (SRP), og jeg skal så "redegøre for de velfærdsidealer og velfærdsmodeller der er i dk, europa og usa"? Jeg har så tænkt mig at skrive om de tre velfærdsmodeller, men er det det eneste? og skal jeg måske lægge ud med en forklaring på velfær... -
Litteraturliste, primær og sekundær?
ForumindlægSkal man dele litteraturlisten op i primær og sekundær? Eller skal man bare følge den der er herinde, med at man har: Bøger: Artikler: Film: osv. -
Naja Marie Aidt - Tilgang vs. Vandmærket
ForumindlægJeg grubler til stadighed over min danskopg. Naja Marie Aidt fascinerer mig, og jeg er 100% sikker på jeg vil skrive om nogle af hendes noveller.. Men;Skal jeg vælge 2 noveller ud, sammenligne osv.?Skal jeg sætte en af hendes noveller overfor en anden 90'er forfatter (Helle Helle, Jan Sonnerg... -
SSO - snyd
ForumindlægHej. Jeg skriver om Løgneren. og det er der også mange andre der har. og jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg tør kigge på andre opgaver og bøger fordi jeg er i tvivl om man bliver straffet for at bruge de samme ideer? men på den anden side kan jeg jo selv ha tænkt idéerne. Kigger censor og lære... -
Tips til dansk eksamen (folkeskole)
ForumindlægHey.Jeg skal til eksamen i dansk i morgen, og jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips til, hvordan man kommer op og scorer de høje karakterer.På forhånd tak :) -
muligheder og begrænsninger for den humanistiske metode og den natur.vid.metode
ForumindlægHey nogle, der kan hjælpe mig med at finde begrænsninger og muligheder på den naturvidenskabelige metode og humanistiske metode. Har selv tænkt på nogle. den naturvidenskabelige metode: muligheder: forklarer fænomener med en videnskabelig argumentation. Derfor er den svær at vælte argumentationsm... -
Eksamen og dens indhold
ForumindlægHeii allesammen.. Jeg skal op i oldtidskundskab eksamen, men r meget i tvivl om hvordan det egentlig foregår. R det sådan at jeg trækker et tekst som er læst på forhånd?Og samtidig får jeg også et ukendt tekst? Hvilken af dem skal man perspektivere? -
Fejlbedømmelse af SSO
ForumindlægHej Studieportalen, Min ven har dumpet denne SSO om Wall Street Krakket fra 1929, og vi føler, at det er en urigtig bedømmelse fra censors side af. Eleven har selv valgt engelsk og samfundsfag som fag til opgaven, hvor de begge er på B-niveau. Han har valgt et emne, hvorefter læreren har udle... -
Medicin
ForumindlægHej. Hvor mange søger ind på medicinstudiet om året, og hvor mange bliver valgt? Hvor kan jeg finde noget om det? -
METODER
ForumindlægEr der nogen der ved hvad man skal skrive under metoder? Jeg skriver i Biologi og religion, hvilke metoder bruger man der? -
er 2 sider diskussion nok?
Forumindlægjeg skriver om Manhattan Projektet i Historie og Fysik, hvor jeg i diskussionsdelen har fået følgende problemformulering: ''Diskuter og vurdér atombombens betydning for afslutningen af 2. verdenskrig'' jeg har så skrevet 2 sider, men ved ikke om det er nok. Hvor meget ... -
HVORDAN SKAL OPGAVEN SKRIVES??
ForumindlægHej med jer. Jeg skal i gang med at skrive min AT-opgave nu og jeg skriver i Samf(A) - Dansk(A) om jernbanen som gennembrud og om urbanisering vha. uddrag fra Martin Andersen Nexøs 'Pelle eroberen'. Hvordan skal man starte opgaven? Skal jeg selv lave en problemformulering og problemstilli... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej allesammen jeg har valgt emnet Eliteidræt i historie og idræt til AT som er kampen for det gode liv, men jeg har svært ved at se hvad jeg kunne komme ind på? altså hvilken kamp der der tale om og hvad jeg kunne bruge af metoder og hvad jeg kunne perspektivere til mange tak på forhånd :) -
er der en formel for x?
Forumindlæger vildt forvirret over c) og d)? -
Reality shows
ForumindlægEr der nogen der kan finde en artikel som forklarer hvad reality-shows er? Jeg er i gang med en AT opgave og kan simpelthen ikke finde nogen defination af det. På forhånd tak:) -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Konfidensinterval
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med denne her opgave? Jeg skal løse den i Geogebra men ved ikke helt hvordan. Analysér data, med henblik på at give et så fyldestgørende svar på ovennævnte spørgsmål. Du kan f.eks. lave/beregne • konfidensintervaller for diverse andele • forskelli... -
Eksamen Fredag
ForumindlægHej alle.Det ser ud til, at være et forum som er ret behjælpeligt. Jeg står og skal til eksamen på fredag i mundtlig engelsk og kunne i den anledning godt tænke mig, at høre hvordan man starter samtalen og hvordan og hvorledes det hele foregår. Endeligt ønskes også tips og tricks.til slut :-) vil...
