Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 13641 til 13660 af 22496
-
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k... -
Er kvadratrod x en potensfunktion?
ForumindlægJeg skal differentiere en potesnfunktion som en del af et bevis. Mit spørgsmål er så her om funktionen √x (kvadratrod x) er en potensfunktion? Når denne bliver differentieret giver det 1/x^-1/2, som er det samme som 1/2√x. Når man tegner grafen for dette ligner det meget en potensfu... -
Regler for verbernes ordstilling på tysk
ForumindlægHej er der nogle der kan fortælle mig hvad reglerne er for verbernes ordstilling på tysk -
eksamensspørgsmål gsk MAT A
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af mine eksamensspøgsmål Differentialegning. delsprøgsmål: gør rede for tangentens ligning og begrebet approksimerede førstegradspolynomium. Går udfra at jeg hernunder skal udlede tangentens ligning med et bevis, men hvad menes der med &qu... -
Mundtlig forsvar srp HASTER!!
ForumindlægHej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give... -
Engelsk - HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har virkeligt tænkt meget over dette, men jeg KAN IKKE KOMME FREM TIL DET! Et andet ord for "place" med kun 3 ord! VÆR SØD AT HJÆLPE!!! -
algebra
ForumindlægKvadratet har en sidelængde på (2x-1) cm. B) skriv et udtryk for kvadratets areal. Jeg er kommet frem til at udtrykket er: (2x-1)2 Derefter bliver jeg bedt om at beregne arealet når x er ligmed 1,5 Jeg er så kommet frem til: (2x-1)2= (2x-1)(2x-1) = 4x2- 2x-2x+1 = 4x2-4x+1 Jeg v... -
Karakter
ForumindlægHeej SP'er jeg ville lige høre om hvordan man får en bedre karakter og hvad man skal gøre for at blive dygtigere -
Hjælp til en lille oversættelse
ForumindlægEn dag så jeg en annonce, som stod i vores avis. En dansk-tysk ægtepar i Köln søgte en pige, som kunne hjælpe i huset. At være au-pair var et ønske, jeg længe havde haft. Nu gik det i opfyldelse! Familien, jeg boede hos, hed Weber. Venlige mennesker, der desværre altid havde for lidt tid. Arbej... -
FYSIK
Forumindlæghej jeg har fysik A som studieretningsfag, og skal til eksamen i det til sommer. problemet er at jeg har en rigtig dårlig lærer som ikke rigtig kan lære fra sig, dette siger jeg på grundlag af at klassens gennemsnit i fysik er 4 mens den i de fleste andre fag ligger højere.. jeg vil gerne høre om... -
Bestem halveringskonstanten
ForumindlægOm en bestemt population gælder, at der til et bestemt tidspunkt er 20.000 individer i populationen, samt at populationen hvert a°r derefter aftager med 3% om a°ret. a) Opskriv en funktion, der angiver sammenhængen mellem tiden (ma°lt i a°r) og antallet af individer i populationen. er a så ba... -
Udregn a og b ekspntl. funktion fra punkter på graf
ForumindlægJeg har to punkter på en graf, hhv. 0;8 og 3;64, der er tale om en eksponentiel sammenhæng. Hvilke formler vil i bruge til at finde frem til a og b? Mine beregninger giver mig at b = 8 og a = 1,15, men det stemmer ikke overens med forskriften desværre!! -
Forberedelse? Forslag? Eksamen..
ForumindlægHejza! Jeg skal jo op i skriftlig matematik (problemregning + færdighed) og jeg er jo virkelig nervøs omkring det.. - Er der egentlig nogen måder på, man kan forberede sig til problemregning? - Og får man egentlig ekstra point i problemregning hvis man har flot orden og kommunikation? n_n -
Ond i sulet- TEMA?
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :) -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
Eksame
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen i år i biologi. Vi har lige fået udleveret de spørgsmål som vi kan komme op i. Ville høre om der var nogen af jer som kunne hjælpe med at svare på dem. Jeg er ikke særlig god til biologi og jeg er i gang med at læse grundigt! Jeg har vedlagt spørgsmålene -
Friedrich Nietzsche
ForumindlægHvordan var Friedrich Nietzsche livshistorie? Altså, hvad for nogen slags ting han gik igennem, Tak på forhånd. ps. jeg ved godt hvad der er sket med hans datter, men du må meget gerne komme ind på noget andet ;-) -
Det nye testamente
ForumindlægHej Er Det nye testamente en primær kilde? -
Fysik/kemi eksamen 9. klasse?
ForumindlægHej derude, Ville lige spørge om nogle af jer kender nogle gode hjemmesider eller lignenede som kan hjælpe mig videre i eksamen på næste fredag i fysik/kemi... Kunne godt bruge fx dispositioner for magnetisme, fremstiling af el osv. Håber nogen kan hjælpe <3
