Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13701 til 13720 af 95433
-
HF-enkeltfag regler
ForumindlægHvasså hvad Jeg er 99% sikker på at droppe ud af gymnasium (starter i 2.g om to uger) og skal finde på noget at lave indtil næste år, hvor jeg regner med at starte på en toårig STX. Derfor undrer jeg mig over; -Er det muligt at tage fx historie A og/eller engelsk A som hf-enkeltfag som selvstuder... -
Luftmodstand 2
ForumindlægHej.. Jeg har været inde under "luftmodtand" og til dette indlæg vil jeg gerne have hjælp fra Sentinox, hvis det kan lade sig gøre.. Jeg skal til at lave et forsøg, hvor jeg skal se på kræfter, som opdrift og luftmodstand på en vingeprofil. Jeg er derfor intereseret i at finde en ud... -
Hjælp til oversættelse af en sætning?
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til spansk: Men hvorfor har de ikke fortalt os, at de holder øje med computerne? Mit forslag: Pero por qué no nos han dicho, que vigilan con los ordenadores? På forhånd, tak.. -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Beregning af sfæriske afstande og sfærisk trigonometri
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SSO og jeg skal skrive om GPS systemet. min opgaveformulering lyder på at uddybe den grundlæggende sfæriske geometri bag GPS systemet. niveauet ligger mellem B og A, jeg tænker at jeg skal kunne beregne sfæriske afstande, er der nogen der eventuelt ved noget om dette o... -
HJÆLP TIL INTEGRALER !!!
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en opgave om integraler. (Opgaver er vedhæftet) Jeg har lavet a og b, og får: a= -(2/3) b= 4/3 Jeg har bare lidt problemer med hvordan den sidste del skal formuleres. Kan godt regne ud hvad arealet er. Det må jo være arealet fra 1-2 plus arealet fra 2-3, ... -
The Whaler... HJælp til rettelser
Forumindlæghåber der er en venlig sjæl der lige vil kigge det jeg har skrevet igennem indtil videre. staver ikke så godt så en hjælpende hånd ville gøre under værker. Hilsen T.J The Whaler In the short story The Whaler, you meet a young boy, and an old man. The young boy had always looked upon the old m... -
er den 100% clean? :D
ForumindlægJeg har afleveret en engelsk stil i skolen og nu har jeg fået den tilbage, dog uden rettelser, men karakteren 7. Er der en som vil rette den så jeg kan lære noget af det? :D If you have nothing to hide, you do not be concerned about increased surveillance - or what...? You can say that if you hav... -
Varmeenergi
ForumindlægHar søgt rundt i forummet, men det er ikke lykkedes mig at finde svar :(Har en opgaver med en elkoger på 2000 W med 1,4 L vand påfyldt. Den koger i 45 minutter.1) Hvor stor en energi kræver det at få vandet i kog?2) Hvor lang tid tager det at få vandet i kog?3) Hvor stor en energi kræver det, fra... -
fysisk fortolking af matematik
ForumindlægDer gælder for en skalarfunktion, at: ∇×∇(Φ) = 0 Jeg har bare svært ved at få en intuition for, hvorfor dette må gælde. Gradienten peger langs den retning, hvor Φ vokser mest, men er det ensbetydende med, at det ikke kan have nogen komponent ortogonalt på bevæge... -
Organiske farvestoffer
ForumindlægHej, Er der nogen, der kort kan forklare mig om den kemiske opbygning af organiske farvestoffer? Evt. kilder til læsning om det :) -
kinetisk energi osv. HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg skal lave en fysik aflevering og er støt på to opgaver som jeg ikke kan finde ud af. håber nogle af jer vil hjælpe. ;) 1. et fly på 450 ton flyver 900 km/t a) omregn flyets fart til m/s. <-- den har jeg fået til 250 m/s (intet problem med denne) b) beregn flyets kinetiske energi. &... -
Hesiod: Theogonien
ForumindlægHej Jeg vil lige spørge om der er nogle der har noter til Hesiod: Theogonien? Tak på forhånd. -
udvidet pythagoras ik
Forumindlægc2=a2+b2-2ab cos C c2-a2-b2 / -2ab = cos C jeg tænker c2-a2-b2 blir negativ, så negativ divideret med negativ gir posivit og rigtig cosC! korrekt?! -
Hjælp søges omkring Odysseen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i oldtidskundskab her på tirsdag og er igang med at læse odysseen 11 sang. Jeg kunne dog vældig godt bruge nogle noter.. Så hvis I sidder med nogle noter til 11 sang er jeg meget interesseret! (: -
Gymnasiet og 2 g
ForumindlægHej alle sammen! har et spørgsmål som jeg er forvirret over!! jeg har idag fået mine stanspunktskaraktere: Skriftligt og mundtligt dansk 7-4 mat- 7-4 religion 7 kemi 7-7 fysik 00-02 physkologi 7 engelsk 7-4 historie 4 idræt 4 tysk 4-4 Jeg vil gerne læse til medicin i fremtiden og gå... -
Opgave 93
ForumindlægHej jeg sidder og laver aflevering i fysik og sidder lidt fast :) Opgaven lyder: En flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden... -
vilkårlige trekanter
Forumindlægb/sin(B)= c/sin(C) er det sådan den skal se ud for at finde c? sin(C)*b/sin(B) -
Stormagtspolitik
ForumindlægNoter til stormagtspolitik efter 1945 søges!!!!Er kommet i tidsnød og efterlyser nu kilder til Verdens historie 3.(2. udgave, 1. oplag 1998)Siderne 14-31, 55-87, 145-157, 199-213 har især stor interesse!Det samme gælder noter til kilder fra bogen."Stormagts politikken 1945-1982" af Joha...
