Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13801 til 13820 af 95433
-
Andengradspolynomiet
ForumindlægHjælp en stakkels sproglig!!! - For en bold, der kastes lodret i vejret, gælder, at den befinder sig h(t) meter over jordoverfladen t sekunder efter, at den er kastet. Her er: h(t) = 18t - 4,91 t^2- Bestem boldens højde.En trinvis udregning vil være alle tiders, bare så jeg forstår størstedelen a... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHey!Jeg skal op til kemi eksamen om lidt under en uge, og jeg kom i tanke om, at jeg ved faktisk ikke hvordan spørgsmålet er formuleret. Er der ikke nogen som kan komme med et helt konkret eksempel.på forhånd tak -
gymnasiet - Hvad lær man
ForumindlægHvad er det man lærer på gymnasiet? (Matematik) Er der nogle der vil undervise mig, så jeg er klar til gymnasiet -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej :) SÅ jeg går i 3.g og er ved at gøre mig klar til at skrive srp. Dog har jeg lidt problemer med at finde et emne. Jeg kan godt lide græsk mytologi, så jeg tror det kunne være meget sjovt at skrive i(oldtidskundskab). Min linje er mat/fys/kemi. Dog tror jeg det er okay for mig at skrive i... -
Hjælp, tak! Koordinatsæt punkter på graf!
ForumindlægBestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for funktionen f(x)=x3-x+1, hvori tangenten er parallel med linjen y=2x+5. Hvordan gør jeg det? (Jeg ved, at svaret skal give (-1,1) og (1,1) - på forhånd tak. :) -
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
L
ForumindlægHvordan skulle man lavet det? -
Isolere t
ForumindlægHejsa, Jeg har forsøgt at isolere ti hånden og så tjekke svaret med Nspire, men synes ikke det giver det rigtige svar. Udtrykket hvor i t skal isoleres er i følgende: y=y0+voy*t+0,5*ay*t^2 Er det tilladt at når jeg trækker voy over til den anden side, at tage voy sammen med t på en gang. Alts... -
Andengradspolynomium. Disposition.
ForumindlægHej Alle! Jeg skal op til mdt. mat b. om nogle dage, jeg er derfor igang med at udarbejde mine dispositioner. Jeg er kommet til andengradspolynomier, men er stødt ind i nogle forståelsesproblemer. Min lærers udleverede disposition lyder som følger: Definition: polynomium. Andengrads pol. (Rod? To... -
Syrer og baser
ForumindlægHeeeej! skal til fysik prøve imorgen og skal fortælle om molær, men fatter ikke hvad det er. Nogle der kan give mig en forklaring på hvad molær er??? På forhånd tak -
Borvand
ForumindlægJeg har lavet en opgave om borvand (opg. 1 fra studentereksamnesopgaverne fra 1997), men er lidt i tvivl om jeg har brugt de rette metoder.Borvand er en vandig opløsning af borsyre, H3BO3, der indeholder 2,0g borsyre pr. 100 mL. Borsyre optræder som en monoprot syre når den opløses i vand.Jeg ska... -
Ledige pladser - hvis du ikke kom ind.
ForumindlægHej alle Hvis du nu modtager et nej den 30 juli, så husk de ledige pladser - du kan læse mere om dem her på ug.dk http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx På SDU kan du f.eks. tage et på de helt nye uddannelser, som mange ikke har fået øje på endnu... -
Hvilken vej skal man gå ?
ForumindlægHeeeej folkens. Jeg står her med en afsluttet 9. Klasse sidste år og skal starte på sosu grundforløbet her til august. Mit spørgsmål er om man kan læse medicin og længere fremme blive psykiater med en social og sundheds uddanelse eller skal jeg gå gymnasie vejen og søge ind på uni derefter ?? ... -
hjæp
Forumindlæghej studieportalen er der nogen der kan vise mig en fuld udregning af denne her opgave? Du har givet to punkter: A(x,-3) og B(2,5). Du skal bestemme x, når afstanden: a) AB = 6 b) AB = 8 c) AB = 10 -
Hjælp!! Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHvad er stoffers termiske egenskaber?? Er det fysik eller kemi?? På forhånd tak!!! -
Hvordan forklar man
ForumindlægHvordan forklar man kroppens fysik? med ord og give eksempler. :D -
Hvad er dublet-reglen?
ForumindlægSkal have en fysik prøve i morgen, men ved ikke helt hvad dublet-reglen er? -
TREKANT haster :(
ForumindlægArealet af trekant ABC er 2205, længden af siden AC er 58, og længden af højden fra C er 42 http://w2.ef.dk/netbog/tx-opg/img/opg_37.gif Beregn <A og |AB| Har seriøst ingen anelse, håber nogen kan hjælpe ;) -
vektor opgave 3D
ForumindlægHej kan nogen hjælpe hjælpe/vejlede mig med den allersidste opgave, opgave C.? :) -
HJÆÆÆLP ! :D
ForumindlægFysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
