Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13861 til 13880 af 135324
-
ind..
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide hvem har lagt Indfødsretsprøve test her i studieportalen. Var det ikke den 10 december. De har skrevet den. 9 december. Har de fundet en dag før? Håber der er kan svar på det. På forhånd tak! -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg læser en slide, som jeg kan bruge til min eksamen, men har lidt svært med forstå matematikken. Vil nogen derude hjælpe med at forstå matematikken ? Poblemet vedhæftes som en screen shot hvor jeg har delt den i 3 del. I "trin" 3 står der at a) Hvad betyder det, e... -
supplere fag til fysikstudie
ForumindlægHej! Jeg har en generel studiekompetanse fra norsk gymnasie, men mangler fag på rigtig nivau for at studere fysik på KU som jeg gerne vil. Jeg ønsker at tage Matematik 0-A, Fysik 0-A og Kemi 0-B hurtigst muligt. Jeg skal ikke lave andet ved siden af, og mit spørgsmål er, hvor mæget tid jeg ska... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
Andengradspolynomium - beregning af koefficienten b.
ForumindlægJeg har denne matematik opgave som jeg ikke forstår. Er der nogen som vil være venlig og hjælpe mig med at forstå og løse den? -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i skriftligt matematik og jeg er i gang med at repetere. Er der nogen, der kan forklare hvordan man løser denne opgave? -
x^n differentialregning.
ForumindlægHej sidder og skal forberede mig til min mundtlige matematik eksamen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette bevis. er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. jeg plejer at bruge 3 trins reglen, men nu står der også noget om produktreglen, og det er da et helt andet bevis... meget... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
Vingummibamsefabrikant
ForumindlægHej alle sammen. Det er ikke det helt store problem, men håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en rapport til vingummibamsefabrikant, som i enten kender eller slet ikke gør. Det handler om at jeg skal finde ud af hvad en tom plasticpose koster. F.eks Bamser i posen : 0 ... -
punktmængde :S
Forumindlæggrafen for funktionen f med forskriften f(x)=9-x^2 og grafen for funktionen g med forskriften g(x)?x+3 afgrænser en punktmængde, der har et areal. Skitser punktmængden og bestem punktmængdens areal. nogen der kan hjælpe mig :s+? -
Bestem hældning for tangent
ForumindlægGrafen F(x)=x^2 har en tanget i punktet x=3 Bestem hældningen for tangenten Har forstået det sådan at man skal differentiere ligningen først men ved ikke hvad jeg skal gøre bagefter -
Monotoniforhold igen
ForumindlægHej jeg har prøvet at beskrive monotoniforholdene til en ny graf, er der en der kan fortælle mig om det jeg har skrevet er korrekt? grafen er stigende i ]-∞;7] grafen er aftagende i [7;3] grafen er aftagende i [3;∞[ Tusind tak på forhånd :) -
skr. karakter (eksamen)
ForumindlægHej alle Vi har i vores klasse fået frigivet vores karakter i dag og det er virkelig gået dårligt i matematik A niveau skriftligt. Hvordan er det gået med jer? Kan huske der var mange der synes den var nem... -
hjælp sygeeksamen?
ForumindlægHej alle jeg håber der er en har styr på det med reglerne mht. sygeeksamen jeg var på til skriftlig virksomhedsøkonomi her igår (onsdag) hvor jeg var så dum at møde op selvom jeg havde det virkelig dårligt. Er sikker på det kan ses på det resultat jeg lavede, så nu spørger jeg om der er mulighed ... -
Psykologi, drømmestudie : Chancen for at komme ind på kvote 2
ForumindlægHej med jer. Nu er det sådan er jeg blev færdig som student her til sommers, og tænker på hvad jeg skal bruge mit sabbatsår på. Mit drømmestudie ville være psykologi, i København. Jeg har desværre ikke gennemsnittet til det, da det ligger på 10,5, men hurtigbonus. Derfor ville jeg spørge om de... -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
Lineære funktioner
ForumindlægPrisen ypå fjernvarme er en lineære funktion af forbruget målt i m^3 varmt vand. Det oplyses, at et forbrug på 200 m^3 udløser en regning på 7000 kr, mens et forbrug på 500 m^3 udløser en regning på 16000 kr. a) Opskriv en forskrift for y som funktion af x b) Hvilken betydning har konstant... -
Pleeeease hjælp mig, BEVIS
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe mig. Redegør kort for det matematiske bevis? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler?
