Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13921 til 13940 af 27496
-
Htx er mere priviligeret end andre gymnasiale uddannelser?
ForumindlægHej, det er sådan, at jeg i går sad og snakkede med en ven, som har gået på htx og fik at vide, at når de har 4 A-fag, får de lov til at gange deres snit med 1,03 og dernæst 1,08. Det er jo ret absurd i min lille verden, da vi på stx(eller hf) kun får lov til at gange vores snit med 1,08, hvis v... -
Bioteknologi og dansk: Emner?
ForumindlægEr der nogen, der har forslag til emner? :-) Eller evt. film/bøger, som er gode at skrive om både i bioteknologi og dansk. -
Mulighed for at skrive om depression (bioteknologi) uden psykologi?
ForumindlægHej, jeg ønsker stærkt at skrive i en psykisk lidelse som depression, men jeg har desværre ikke psykologi som valgfag til at koble sammen med. Kan man stadig skrive om depression i ren bioteknologi? -
individuel eksamen - Idræt C - oen (det hele eller i kun forløbspakke?)
ForumindlægHej Jeg skal til individuel idræt c eksamen, hvor jeg skal op mundtligt i de 25 minutter pga. en sygdom. Jeg har talt med min idrætslærer, der siger, at jeg skal kunne alt i pensummet, da x kan finde på at stille spg til hist og her/der? Jeg kan dog læse mig frem til at man kun er op i "d... -
Informationsteknologi B / Engelsk B, SSO emne
ForumindlægHej. Vi skal snart til at skrive SSO, og jeg har valgt Informationsteknologi B / Engelsk B. Lige nu vil jeg gerne bruge jeres hjælp og inspirationer med et emne jeg evt. kunne skrive om, for lige nu kan jeg pludselig ikke rigtig finde på noget og er helt tør for idéer. Håber I kan hjælpe. :) -
Korrektur - hvilken er bedst
ForumindlægHej. Hvilken virksomhed vil i bedst anbefale til korrekturlæsning. 1) Studiekorrektur.dk 2) opgavekorrektur.dk 3) korrektur.dk Tak på forhånd -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Terrorisme forklaret ud fra IP-teorier
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med min SRP, hvor et af spørgsmålene er en undersøgelse af årsager til terrorisme ud fra IP-teorier. Jeg har valgt idealisme, realisme, neo-realisme og Huntington. Men hvis jeg skal være ærlig, har jeg virkelig svært ved at forklare terrorisme ud fra disse. Realisme beskæftig... -
diff.ligninger og radioaktivt henfald
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og fysik, og en del af min problemformulering lyder som følger. Jeg har lidt svært ved, hvordan jeg lige skal gribe det an, så ville blive meget glad for noget hjælp. Gør rede for, hvordan modellering af dobbelt radioaktivt henfald giver an... -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp og det haster endda. Jeg har et par spørgsmål om SIR-modellen i matematik. 1. Hvad skal man hovedsageligt have fat i, i en SIR-model, hvis man skal bruge den til SRP, og hvad skal man derudover inkludere i opgaven. 2. Når man skal lave grafer... -
Kildekritik i historie??
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og skal derfor lave kildekritik. Hvordan skal jeg helt præcis inddrage dette? Skal man nævne det i et afsnit for sig selv, eller bare på et tidspunkt hvor man benytter kilden? Jeg har brugt "sekundære" kilder som history.com, faktalink og derfor bliver de "... -
Gini-koefficient for USA
ForumindlægHej alle, Jeg skal i min SRP beregne gini-koefficienten for USA. Hertil har jeg brug for den samlede nationale indkomst af landet, altså hvor meget de forskellige samfundsklasser indtjener. Jeg kan ikke finde nyere tal for dette, har I nogen idé om hvor jeg skal lede? Og har jeg overhovedet b... -
Dansk Velfærds mod USAs
ForumindlægHej Allesammen. Jeg sidder og skal state på min SRP opgave inden længe, jeg tænkte på nogen som havde lidt inspiration til min problem formulering som lyder: Sammenlign den danske og den amrikanske velfærdsmodel find eventuelle fordele og ulemper, og se samtidig på hvad Obama vil ændre? Det vil... -
Fysik eksamen, uden mulighed for undervisning fra lærer
ForumindlægSidste år, da jeg lige var færdig med 1.g på Gladsaxe Gymnasium (GG) besluttede jeg at skifte studieretning fra Mat/fys A, kemi B til Samf/Eng A. På dette tidspunkt var dette overhovedet intet problem og det blev gennemført... Smoothly... Da jeg herefter skulle indtaste mine valgfag i vinters be... -
STX , HHX og hvilken linje , hvad hvis jeg skifter mening ?
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
hjælp til valg af gymnasie
ForumindlægHej. Jeg har fået mine karaktere i 9 klasse, jeg har et snit på 6,5 hvilket jeg er ret tilfreds med, fordi jeg har rykket mig meget siden de sidste karaktere vi fik. Det betyder at jeg kan komme ind på gymnasiet da det er højere end 5,0. Jeg interessere mig meget indenfor IT, og så har jeg fået ... -
Mættede og umættede fedtsyrer??
ForumindlægHej. Jeg har seriøst brug for hjælp, og gerne meget hurtig hjælp. Jeg sidder og forsøger at skrive min biologi rapport, men jeg kan ikke finde ud af hvilken fedtsyrer der er den "gode" og hvilken der er den "dårlige", den mættede eller umættede?????? Og hvor man finder de to f... -
Skrå kast med luftmodstand.
ForumindlægHej derude jeg skrive for at bede om en hjælpende hånd. Situationen er den at jeg har fået 4 i mi srp, den karakter er jeg bestemt ikke tilfræds med, så jeg håbede at der var en eller flere kloge hoveder som har forstand på matematik og fysik, der kunne læse den og give deres egen personelige be... -
Vurdering !
ForumindlægHej alle jer, som har downloadet Kemi-assistent 2.9 BETA!Jeg vil gerne høre, hvad I synes om programmet, og hvad der evt. mangler/kan gøres bedre.Hvis du endnu ikke har downloadet Kemi-assistent 2.9 BETA, kan du gøre det her:http://kemi-assistent.tripod.com -
Studiehjælp!
ForumindlægHej!\n\nEr der nogen der ved hvordan jeg kan søge privat studiehjælp i kemi højniveau? Hvor kan jeg finde en lærer? Eller en der har stor indsigt i kemi, til at hjælpe mig med en række spørgsmål der hører til kemi på højniveau?
