Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 14001 til 14020 af 19198
-
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, er der nogle, der kan hjælpe med nedenstående opgave: Ifølge de tyske fødevareregler må stofmængdekoncentrationen af natriumhydroxid højest være 1,0 M. Ved en fødevareinspektion i et tysk bageri kontrolleres bagerens natriumhydroxidopløsning. Der udføres en titrering, hvor 5,0 mL af bage... -
Heinrich Böll - Du fährst oft nach Heidelberg - Hjælp søges! :-L
ForumindlægHej. Jeg skal op i tysk imorgen, og jeg er en nød til tysk - pænt sagt. http://www.uni-due.de/literaturwissenschaft-aktiv/nullpunkt/pdf/boell_heidelberg.pdf Her er teksten, som jeg skal op i. Allerede på første side får jeg problemer! Træner han op til det her 'Amatørløb' og hvad... -
Hvordan siger man 'Reportagerne' + forklaring
ForumindlægHej jeg sidder lige og laver tysk aflevering og bliver lidt i tvivl om hvordan man skriver 'reportagerne' på tysk. Sætningen er, ''Reportagerne giver læseren et interessant billede af, hvordan moderne mennesker lever og tænker, og hvordan de selv opfatter deres liv. '' M... -
Ord legen :)
ForumindlægHej. jeg skal lave så mange sætninger jeg ville men alle de her ord skal jeg bruge. Syns det er svært, fordi det er på tysk og er ret dårligt til tysk:( Jeg er ikke i tvivl om hvad orderne betyder, men kan bare ikke finde nogen sætninger. eine tolle Armbandsuhr, spielt Melodien, R... -
24-timers eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle kære tyskelskere! Jeg står i den heldige situation, at jeg skal trække en 24-timers tekst om lidt, i tysk som sagt. Jeg er i den forbindelse ret bange for, at jeg bliver en presset studerende, da jeg ikke er den hurtigste til faget og slet ikke når det kommer til at få styr på kasus og ... -
Hjælp til kort rettelse
ForumindlægHej :-) Er der nogen som vil hjælpe mig med at rette en kort tysk oversættelse? Dansk: Mange østtyskere var utilfredse. De følte ikke, at de havde deres frihed. De kunne ikke mere besøge deres familier i Vesttyskland. De måtte kun rejse i østlandene. Hvis man ville forlade DDR, skulle man først ... -
Hjælp til en oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen gad og kigge min oversættelse igennem og rette eventuelle fejl. Jeg har desværre ikke li' nogen ved hånden, som kan hjælpe mig. Det skal lige siges at jeg har meget svært ved skriftlig tysk. Skal oversættes til Tysk! Børnene lytter (horen zu),mens... -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Akkusativ eller dativ?
ForumindlægJeg sidder med en tysk stil, men er i tvivl om, hvornår et ord er genstandsled og skal stå i akkusativ, og hvornår det er dativobjekt? Eksempelvis har jeg ledsætningen: "... mens han overvågede hende". Er 'hende' da genstandsled eller dativobjekt? Jeg kan godt kende forskel, ... -
Gode ideer? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal tysk prøve i "før nutid" her om et par dage. Vi har ikke fået andet ad vide end at det kommer til at omhandle en masse med før nutid, hvordan man skriver uregelmæssige ord i førnutid, sætninger i førnutid, osv, osv. Så jeg vil høre, er der nogen der har nogle gode... -
SNYD! -3 i alle eksaminer!!!:O
ForumindlægHej SP'ER Jeg var oppe til terminsprøverne, for ikke så lang tid siden. Resultatet er blevet således, da jeg har snydt til alle terminsprøverne: Tysk samlet:-3 Dansk samlet:-3 Engelsk samlet: -3 Matematik samlet:-3 Hvis jeg tager alle -3'erne med i mit gennemsnit ligger det på 10.0... -
Verbers placering når der er flere bitsætninger og verber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er blevet en smule i tvivl angående verbernes placering. Når der er flere bisætninger og flere verber, hvordan skal de så placeres i sætningerne? Det drejer sig om disse sætninger, som jeg skal oversætte fra dansk til tysk: Tager du bodet, så tager jeg stolene og bærer ... -
HASTER.Grammatik!?:O
ForumindlægHej Skal aflevere en tysk stil i morgen og er i tvivl om følgende sætn. er rigtig: Damit wirken die Medien auf sie weiter zu ihren verschrobenen Illusionen über die Welt ein. dermed påvirker medierne hende yderligere til hendes forskruede illusioner om verden. Kan man godt bruge 'zu&... -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHey. nogle der har kommentarer til opgavesættet i skriftlig bio?? hvilke opgaver valgte i?? -
transport
ForumindlægHey..sys I det er helt galt at bo i vejle, også have uddannelsesplads i århus..Tror I ikke det vil gå, at have en uddannelses plads som er lidt langt væk?..vil ikke rigtig flytte.. -
HAAAASTER!!!
ForumindlægJeg sidder til en årsprøve til imorgen, og jeg har lige oversat min tekst. Håber der er nogen der kan rette den. -
Rette om det er analyseret rigtigt og om at adjektiverne er bøjet rigtigt?
ForumindlægHej, Vil i ikke lige rette om der er nogle grammatiske fejl. Oghar jeg analyseret dem rigtig? Der kluge Mann ist klug. : Den kloge mand er klog. Der kluge Mann = X Ist = O klug = omsagnsled til grundled. Es ist eine stark Duft : Det er en stærk duft. Es = X Ist = O ... -
Nedarvning af muteret gen (sandsynlighedsregning)
ForumindlægVi har en mor (M) og en far (F). Et rask gen betegnes R og et muteret gen S. Disse gener optræder i par. Man arver et gen fra hver af forældrene. Sandsynligheden for at far har genkombinationen RS er P(RS) = 2/3 Sandsynligheden for at mor har genkombination RS er P(RS) = 0,03 Hvad er ... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Fordomme mod HTX'ere?
ForumindlægHeysa Studenter ;) Jeg skal til at skrive mit eksamensprojekt i Kommunikation/IT, og i den forbindelse har jeg valgt at lave en reklame kampagne for HTX (Teknisk Gymnasium). I den forbindelse er et af mine mål effektivt at få nedbrudt evt. fordomme som andre gymnasieelever og unge personer har/...
