Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14041 til 14060 af 23489
-
Resume af The Witness m. Harrison Ford
ForumindlægHej..Jeg søger et resume af filmen The Witness, der handler om en lille amis dreng, der skal med sin mor til en storby. På togstationen går han ud på toilettet, hvor to mænd myrder en anden mand.Resumet skal være på ca. 400 ord (ca. ½ side i word med dobbelt linje afstand), det gør ikke noget, at... -
Befolkningspyramide
ForumindlægHejsa :)Vi er nogle stykker, som ikke kan blive enige om, hvad befolkningspyramiderne i nedenstående link fortæller!http://www.census.gov/cgi-bin/ipc/idbpyrs.pl?cty=IN&out=s&ymax=300I vores notater har vi skrevet, at den i 2000 var stationær (stor) og i 2025 stationær (lille). Men, men for at den... -
Tanker
ForumindlægSidder her og har brug for lidt hjælp! Jeg har fået til opgave at læse digtet "Jeg er blevet for lille til mit liv, og derefter skrive om de tanker digtet sætter i gang hos mig, men der er lige det ved det at, digtet siger mig ikke noget, så de ville være kanon hvis nogle kunne hjælpe mig ba... -
Numeriske uligheder
ForumindlægHey jeg har bare et lille problem, som jeg vil have afklaret.Det drejeg sig om numeriske uligheder, og de er egentlige ikke så svære at løse, men jeg kom bare i tvivl da jeg skulle lave løsningsmængden.Fx. er der er numeriske ligninger som dette: |2x|=3Som bliver: -3/2=x og x=3/2Løsningsmængden b... -
Sandsynlighed
ForumindlægI en spand ligger 8 kugler, 5 hvide, 3 blå. Der udtages, på en tilfældig og samtidig måde, 2 kugler. A) Hvad er sandsynligheden for at begge kugler er hvide? B) hvad er sandsynligheden for at der udtages en hvid og en blå? til opg. A tænker jeg at løsningen er 3/8 x 3/8 = 0,39, men det lyder n... -
ensvinklede trekanter
ForumindlægGoddag!For at hjælpe med denne opgave er det nok smart lige at lave en lille skitse af trekanten:Trekant ABC er ligebenet med |AB|=|BC|=15 og |AC|=18. I trekanten er de tre højder indtegnet og bliver kaldt |AE|, |BD| og |CF|. Højderne skærer hinanden i punktet S.Nu skal man redegøre for at SDC og... -
Udsmidning og studietursbetaling
ForumindlægDette er ikke et undervisningsrelateret spørgsmål, undskyld! Jeg er ved at blive smidt ud, en lille måned før studieturen. Dog har jeg allerede betalt (6000 privat og 2000 gennem fonde) Skolen kan, eller vil, ikke refundere pengene, og jeg er lidt på bar bund i forhold til mine rettigheder... -
Haster "Musik eksamen"
ForumindlægHejsa! Jeg skal til musikeksamen om en lille uges tid, og jeg er virkelig dårlig til at gå til eksamen. Så jeg ville høre om der er nogle der har nogle gode hjælpemidler i form af nogle gode noter eller andet? For jeg føler ikke rigtig jeg har styr på hvad jeg præcist skal og hvad en god "op... -
Analyse af en hjemmeside
ForumindlægJeg har brug for et lille skub til hvordan jeg kan gå ind og analysere www.midtalstrafikskole.dk da det er et krav før jeg kan gå ind og lave en ny hjemmeside til ejeren.jeg har kort fortalt været rundt om udseendet af siden og fortalt lidt om hvad mit syn på siden var. Jeg føler dog bare ikke at... -
NG: Jetstrømme?
ForumindlægHej, jeg skal til NG eksamen på mandag (24 minutters foreberedelse, så er nødt til at virkelig få styr på det hele), og har under klimatologi stødt på en lille forhindring... Jeg har svært ved at forstå jetstrømmenes sammenhæng med lav- og højtrykkene. Desuden har jeg problemer med forståelsen af... -
Diff. ligning dm
ForumindlægJeg har løst en differentialligningen (1/y)*(-16x) hvor y>0 og x/=0Har fået løsningskurven til sqrt(-16x^2+1)Men hvad er så Dm(x)?har løst uligheden -16x^2+1 > 0 <=> -16x^2>-1 <=> 16x^2 x^2 < 1/16 <=> x er det rigtigt? s: for det bliver da en meget lille løsningskurv... -
Simpel mængdeberegning
ForumindlægJaa, jeg er lige i gang med at hjælpe min bror med en opgave igen, men denne kan jeg ikke helt overskue. Et lille fingerpeg måske?Indstilling af en ukendt opløsning af Ca(OH)2 kan gøres vha. KHC8H4O4, en monoprot syre. Til titrering af 0,9089 g KHC8H4O4 anvendes 21,50 mL Ca(OH)2.Beregn stofmængek... -
Logaritme- og eksponentialfunktioner
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematikeksamen A-niveau her om små to uger, og jeg har nogenlunde styr på pensum, undtagen logaritme- og eksponentialfunktioner! Jeg var syg den uge vi gennemgik det, og nu er jeg på r*ven.. Selve spørgsmålet er som følger: Du skal behandle ln(x) og e^x, idet du bl.a.... -
Tangenter og cirklens ligning
ForumindlægHej derude, jeg sidder her med en lille opgave som jeg desværre må erkende, at jeg er gået kold i.Den handler om analytisk plangeometri og cirklens ligning (x-a)i 2. +(y-b) i 2.= r i 2.:Bestem ligninger for de to tangenter til cirklen med ligningen (x+3)opløftet i anden + (y+1) opløftet i anden =... -
Tilvækst.
ForumindlægSkriftlig mat. eksamen ligger for døren, og sidder lige og går nogle gamle eksamensopgaver igennem. Jeg er stødt på et lille problem med en delopgave:"Bestem den tilvækst i højden, der svarer til, at trykket falder med 80%" der er taget fra opgave 7a i http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/ek... -
Hældningskoefficient
ForumindlægHej alle sammen :) Tænkte på om der var nogle, der kunne hjælpe mig med et lille problem. Vi har en (I2, Eresistor)-graf, hvor enheden af strømstyrkens kvadrat I2 er ukendt, mens endheden af Eresistor er Joule. Hvad er enheden for hældningskoefficienten for denne graf? Hvis det hjælper, er forml... -
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
Transformer-sætningen, nogen som forstår den?
ForumindlægHej :) Jeg skal op til fysik/kemi imorgen og nu har jeg bare et lille problem, jeg forstår ikke alt det der med transformation og det er bl.a. noget af det jeg kan komme op i. Er der nogen som kan finde ud af transformer-sætningen og vil prøve at forklare hvordan man eventuelt kan regne det ud?? ... -
Mundtlig eksamen (forklaring på ødipuskomplekset)
ForumindlægHej. jeg skal meget snart til FSA dansk mundtlig eksamen. (det er prøveform B, så jeg skal forberede mig hjemmefra). Jeg har en tekst("tårer"), som handler om en mor der ikke vil give slip på sin søn. Jeg har hørt en lille smule om moderbindinger og ødipuskomplekset.. som er ret relleva... -
politisk øknomi (HJÆLP!!!!)
Forumindlæghej..jeg skal snart op til his eksamen og det eneste jeg mangler er, at læse emnet om politisk økonomi (finans politik, indkomst politik, valuta politik, penge politik osv.)op. Det er absolut det emne indenfor historie jeg afskyer mest og fatter absolut intet af.Så hvis der sidder nogle derude me...
