Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14101 til 14120 af 25374
-
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Tysk hjælp
ForumindlægEr oversættelsen rigtigt??. Hvordan skal jeg forsørge min familie. Hvilket forbillede er jeg for mine børn? Mon de stadigvæk vil se op til mig, når de får det?af vide? Jeg vil bare gerne være alene lige nu...? Wie kann ich meine Familie unterstützen? Welche Muster habe ich für meine Kinder? Ic... -
Myten at Jesus var "god"
ForumindlægJeg fandt lige nogle interessante passager fra det nye testamente, der gerne skulle aflive den her myte om at gud og jesus er gode og moralske, mens at det der står i det gamle er ondskab som mange kristne ofte hævder. Årsagen er at jeg synes Islam specielt har fået unfair kritik ift. de andr... -
hjælpe til noget ysk. (:
Forumindlæghej allesammen! Der er ikke nogle, som vil hjælpe mig med nogle ord? Alle de ord med fed, håber jeg I kan hjælpe mig med. I princippet kunne jeg bare skrive ordene herind, men det vil måske gøre det svære for jer at forstå uden nogen sammenhæng. Derfor skriver jeg det hele. På forhånd tak! Ich ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa :o) En lille engelsk oversættelse, som jeg har brug for hjælp til.. Jeg har prøvet mig frem, men synes ikke rigtig det lyder som jeg gerne vil have det :P OVERSÆTTELSEN: Danmark – set ude fra. Vi går som regel ud fra at udlændinge, når de udtaler sig om Danmark og danskerne, kun har lov... -
AT Problemformulering
ForumindlægHej SP-Brugere Jeg sidder med en synopsis i AT som skal afleveres på torsdag. Som hovedemne har vi fået "Overvågning", og jeg har valgt at arbejde med emnet i fagene Historie og Engelsk. I historie vil jeg kigge på den historiske udvikling af overvågningen og den tilhørende moderne tek... -
Hjæælp!!
ForumindlægHej. Jeg skal til At-eksamen om ikke ret lang tid. Jeg er derfor ved at kigge på mine metoder, og det er ikke skide godt. Min fag kombination er Dansk + Historie. Jeg har om nazismens iscenesættelse, jeg har i den forbindelse analyseret en film og en plakat, for virkemidler (komposition, æstetik... -
Samfundsklasser i England i 1800-tallet
ForumindlægJeg skal skrive SRP om Engelsk kvinder i 1800-tallet. Jeg skriver det i Engelsk og historie, hvor jeg læser Jane Austens novelle Pride And Prejudice. Men jeg har svært ved at finde information om normer, høflighedsregler osv. i de forskellige samfundsklasser i England. Jeg skal både bruge generel... -
Dansk til Spansk Hjælp Haster!!!!!!!
ForumindlægHjjjjjjælp! :D til oversættelse af dansk til spansk. Skal rettes for sprøge og grammer fejl. Dansk tekst; Situationen på billedet udspiller sig i et udendørs cafeteria. Midt i byen hvor der er masser af folk der gå forbi. I midten af billedet kan man se en mand med briller der læser avis. I bag... -
Nogle der kan rette det
Forumindlægoversættelse af dansk til spansk. Skal rettes for sprøge og grammer fejl. Dansk tekst; Situationen på billedet udspiller sig i et udendørs cafeteria. Midt i byen hvor der er masser af folk der gå forbi. I midten af billedet kan man se en mand med briller der læser avis. I baggrunden kan man se ma... -
Fransk oversættelse.
ForumindlægHej, jeg har en fransk aflevering som går ud på at oversætte denne lille tekst. Det ville være dejligt hvis der nogle der ville rette den, eller pege de vigtigste fejl ud. :) De Urørlige er en sand historie baseret på bogen ”You changed my life”. Det er den mest sete franske film ... -
Snyd igen
ForumindlægHej, jeg skal skrive i historei og jeg har slet ikke fået læst - har været over mega totalt doven og lidt syg (indfluensa). Vi skal aflever fredag næste uge, og jeg har fået tilsendt en fed opgave fra en herinde men nå jeg skriver tilbage til dig/ham så svare du ikke. Så nu håber jeg lig du ser d... -
litteratur
ForumindlægNogen, der kender nogle noveller eller digte om terrorisme? Der er mange romaner.. Men det er jeg ikke interesseret i. -
Angående sladder?!
ForumindlægHey!Hvordan vil i definerer sladder?!Jeg vil selv mene at sladder anvendes oftest, som nedsættende omtale af andre, en omtale der har til hensigt at skade.Men hvad synes I?Vil gerne hører Jeres meninger!HilsenPuk -
Sekundær litteratur til "kvinden og aben"
ForumindlægHej.Jeg skal til at skrive en 1.g. dansk opgave om "Kvinden og aben" af Peter Hoeg. Men jeg skal have noget sekundær litteratur. Derfor ville jeg spørge om der er nogen der kender noget? -
Old -noter
ForumindlægHej. Ville lige høre, om nogen lå inde med nogle notater til oldtidskundskab, som de vil dele ud af? -
Et spørgsmål jeg er sikker på nogle kan besvare:-)
ForumindlægHey allesammenJeg ska op i old snart og jeg kiggede på nogle tidligere indlæg og der er der nogle af jeg som siger fx i illiaden at i sang 9 sang 10 skete der osv... min oldlærer har aldrig brugt det ord, dvs omtalt afsnittene i illiaden med sang nummer 9 osv. Hvad er det præcis det betyder, for ... -
"HJÆLP" "HASTER"
ForumindlægEbbe Skammelsøn er en folkevise, men hvilket samfund er den skrevet i ? På forhånd tak for hjælpen :) -
Kemi A,, årsprøve?
ForumindlægHvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g?
