Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14161 til 14180 af 25374
-
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Hjælp med at analysere Case "Nu mestrer Moni sit liv"
ForumindlægCase: Nu mestrer Moni sit liv 31-årige Moni tilskriver pædagogen Lars en stor del af æren for, at hun i dag føler sig som et helt menneske Af Maria Rørbæk, i Socialpædagogen nr. 20 2009 Oprindelig havde Moni tænkt, at hendes tidligere kontaktpædagog, Lars, skulle føre hende op af kirkegu... -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je... -
Novelle, hvad synes I?
ForumindlægOmkring seks slanger rundt omkring min krop, egenlig forstår jeg ikke hvad der er galt med mig, jeg er syg, meget syg siger mor. Alle græder hver gang de ser mig, de er bange, men hvad tror de ikke jeg er. Vi har nu ligget to måneder på hospitalet, mor ligge... -
Indledning
ForumindlægHej igen :-) Nøj, det er så dejligt at I er så hjælpsomme herinde! Men nu har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang! Er der nogen som har tid/lyst/mulighed for at læse min indledning til min SRP (om Penicillin) igennem? "Bare" for at se om den fanger jeres opmærksomhed og om den indeho... -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba... -
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Idealisme og realisme - hvad er mest rigtigt?
ForumindlægHej. Sidder i skrivende stund med min 3.g SRP opgave om Cubakrisen og er nået til diskussions delen. Her lyder min problemformulering som følger: "Diskutere hvorvidt den realistiske tankegang er mere rigtig end den idealistiske. Diskuter hvilken af de to, der prægede Cuba Krise... -
Oversættelse fra dansk til tysk... Hjælp bedes!
ForumindlægDa faderen dør, rejser sønnen hjem til begravelsen. Det er hans første besøg derhjemme, siden han flyttede. Faderen er død af druk. Efter at gæsterne er gået, går moderen og sønnen ind i faderens arbejdsværelse. Moderen vil forære sønnen faderens bøger, men han er kun interesseret i billedet af p... -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
3G - opgave!!
ForumindlægHej med jer. Jeg ville bare høre hvor langt i er nået med opgaven her på 2.dagen?! jeg selv er ikke blevet helt færdig med at læse endnu, men det kommer nok.. :) Hvilket fag skriver i i? -
SSO i b-niveau fag?
Forumindlæghey alle derude!Jeg går selv i 2.g og skal have musik på b-niveau i 3.g. Sad her for et par timer siden og kiggede i min guitarbog, hvor det så slog mig at det kunne være utrolig interessant at skrive SSO i musik. Men er det overhovedet muligt at skrive SSO i et fag man kun har på b-niveau?godt n... -
dansk/samf "Pelle Eroberen"
ForumindlægHej. Jeg har tænkt på i min AT-synopsis måske at skrive om Pelle Eroberen af Martin Andersen Nexø. Jeg har allereed valgt fagene dansk (A) og samfundsfag (B). Jeg tænker at der er ret meget samfundsfag i den så det ikke vil blive så svært at inddrage samf. Tror i det kunne være et godt emne? Er d... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
Et par old-spgm.: Thukydid; Herodot; Homer
ForumindlægHejsaJeg skal op i old på mandag og har lige nogle spørgsmål, jeg gerne vil have svar på, inden jeg skal op.Er der nogen, der har læst Thukydid's "Krigerbegravelse i Athen"? Hvad skal man lægge vægt på, hvis man kommer op i den? Hvad er vigtigst at have styr på?Det værste jeg kan ko... -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op...
