Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14261 til 14280 af 33650
-
artikel
ForumindlægJeg skal skrive et interview på engelsk og min "interview-person" har svaret noget i retningen af: And my roommate was a very nice boy.. Eller noget i den stil.. Redaktøren vil gerne navngive denne roomate.. På dansk ville man skrive.. And my roommate (anders fogh rasmussen, red anm)... -
Differentier f(x)=3x^2+2x+5
ForumindlægHej hvordan differentierer jeg f(x)=3x2+2x+5 ? På forhånd tak! -
Areal og bestemt integral
ForumindlægHar brug for hjælp til at udregne følgende opgave: Beregn arealet af det område, der begrænses af grafen for f og linjen m, når f(x) = x2 og m : y = x + 2 -
Diff.ligning. Bestemme a
Forumindlægen population af mus udvikler, så antallet af mys, y, som funktion af tiden, kan beskrives ved differentialligningen: dy/dt = ay(2000-y) På et tidspunkt hvor der er 600 mus, er væksthastigheden 20. a) bestem konstanten af a. b) til tiden 0 er der 200 mus. bestem en forskrift for y. ... -
Det perfekte menneske - genmanipulation og kunstig befrugtning
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i biologi og samfundsfag, hvor overskriften/underemnet er noget i stil med indlæggets. Da jeg ikke har haft mulighed for at sætte mig ordentligt ind i emnet endnu, ville jeg lige spørge om, hvilken indgangsvinkel jeg skal bruge: genmanipulation eller kunstig befrug... -
Omskrivning
ForumindlægHejsa Jeg sidder og undrer mig over, hvad det er der sker ved følgende omskrivning: (2*m*g*h)/(m+(I/R)) <=> (2*g*h)/(1+(I/(m*R))) Jeg ser at m forsvinder fra tælleren ved at m'et i nævneren går ud med det, hvorved man får tallet 1 tilbage i nævneren. Det jeg synes ... -
proportional
ForumindlægHjælp gerne, tak. -
Femikrimi?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om man kan sige, at et kendetegn ved femikrimien er at forbrydelsen ofte er et mord? -
Hjælp til matematik aflevering.
ForumindlægJeg skal afleverer her i morgen, men jeg har to opgaver som jeg absolut ikke kan finde ud af og det ville være fantastisk hvis der var en der ud som gad at hjælpe. a) Skyskraberen Burj Khalifa er 828 meter høj. En morgen står Solen 10° over horisonten i Dubai. Hvor lang en skygge kast... -
ligningen
ForumindlægJeg ved det ikke, hvordan den ligningen løses hjælp hjælp -
liniær funktion
Forumindlæghej jeg spurgte lidt tidligere og troede jeg forstod det hvilket jeg desværre ikke gør. hvis jeg nu har y=10x-3 og vil skrive det på formlen ax+by+c=0 og det bliver -10x + y + 3 = 0 hvad skal jeg så sætte ind i afstandsformlen på y's plads? blive det 1 eller 0?? -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Buddhisme fordele ulemper
ForumindlægEr der nogen som kan oplye hvorfor man ikke skal vælge buddhisme ? -
Kildehenvisning ?
ForumindlægI min studieretningsopgave har jeg et afsnit, hvor jeg næsten hele tiden skal henvise til en kilde, men hvordan skal jeg skrive det, kan jeg nøjes med en forkortelse? Sådan her ser fodnoterne ud på en af siderne: Familiens funktioner. Gundelach, Peter og Nils Mortensen: I: Ind i sociologien. 2... -
engelsk rettelse
Forumindlægvil du rette en opgave på ca 80 fra dansk til engelsk? ring og hør nærmere 222 713 00, gode penge at tjene øhh, kun seriøse henvendelser, ikke nogen der riger og ligger på eller ikke ved hva de vil. -
Reducering af udtryk.
ForumindlægJeg skal reducere dette udtryk 4^(3/2) Det giver 8 på lommeregneren, men hvordan kommer jeg lige frem til det uden? -
Beregn højden
ForumindlægFind højden h af en isvaffel, der rummer 2dl is og har radius r=3 Jeg ved, at vi skal bruge denne formel: V=1/3*π*r2*h Hvordan isolere jeg h? På forhånd tak for hjælpen :-) -
Afstandsberegning
ForumindlægI en biografsal er den plads der oftes bestilles på nettet, markeret med S. Lærredet er 15,6 m fra yderpunkterne a til b, og vinklen ASB er 80 grader. Bestem afstanden fra S til lærredet. Jeg har et ark hvor der er en tegning af biografsalen oppefra. På tegningen er der 15 cm fra a til b på l... -
Eksamen imorgen - Mangler opgaverne 5'er sættet Ny prisma 9.
ForumindlægSom sagt. Eksamen imorgen, og gæt hvad jeg finder ud af jeg magler? Opgavesættet med opgaverne der hedder noget med 5. Der skulle være noget med elektromagnetisme og induktion og sådan hvis jeg husker rigtigt. Nogle der har dem? -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder??
