Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14261 til 14280 af 135324
-
Dumpe GSK 6-ugers !!??
ForumindlægJeg har et spørgsmål som det er sindssygt vigtigt at jeg får korrekt svar på, hvilket min studievildleder ikke kunne give mig: Når jeg har tilmeldt mig GSK matematik A og lige har bestået (12 og 7) matematik B på HF enkeltfag hvor min fulde HF netop er færdiggjort- Og jeg så er blevet optaget p... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i
ForumindlægHejsa :D Ja, som der står - hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i? skal lige hjælpe en ven og kan ikke selv lige komme frem til det. Kan ikke gennemskue om det er et trickspørgsmål. Jeg er selv ret dårlig til matematik så. -
Er dette korrekt regnet?
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål om matematik, som jeg ikke er helt sikker på, at jeg har regnet rigtig (se bilag). Man skal reducere udtrykket. Jeg vil sætte pris på, om der er nogen, som vil kigge på det. På forhånd tak -
Ligning
ForumindlægHar ikke haft matematik i alt for lang tid så jeg er kommet i tvivl med min resultat 2x-5(4-x)+3=14-(-5+2x) 2x-20+x+3=14+5-2x 2x+x+2x=14+5+20-3 5x=36 kan det passe? -
Statistik
ForumindlægJeg har problemer med en opgave, der lyder således:En symmetrisk terning er indrette således, at hvert af øjentallene 1, 2 og 3 forekommer på to af terningens seks sider. Et eksperiment består i at kaste to sådanne terninger på én gang og aflæse summen af øjentallene. Den stokastiske variabel X a... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
monotiforholdene
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) =1/4x^4-4/3x^3+2x^2+3 Bestem monotoniforholdene for f. hej er der nogen der kan hjælpe, fatter intet -
Tredjegradsligning
ForumindlægHejsa... Jeg har et stort problem, i det jeg aldrig rigtig har forstået at løse tredjegradsligninger og nu sidder med en, der lyder: x^3-3x^2-3x+9=0 Jeg håber meget, der er en, som vil hjælpe, så jeg evt. kan forstå det. -
Indledning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og skal skrive indledning til min SRP opgave, men jeg kan simpelthen ikke komme i gang. Jeg tænkte om der er nogle der har gode ideer, råd, eller et eksempel på en problemformulering, så jeg kan få lidt ispiration til at få lavet opgaven færdig. På forhånd tak! - H... -
stort problem!
Forumindlægjeg har valgt en forkert linje på mit nye gymnasium, jeg starter i 1.g.jeg starter allerede her på onsdag, hvad skal jeg gøre?kan de godt ændre det nu, eller først om et halvt år? -
Sammenligninger mellem religioner
ForumindlægEr der nogen, der har nogle gode forslag ang. sammenligning mellem forskellige religioner? Vi hat haft om islam, buddhismen og kristendommen. -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Genbrug
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Håber i kan hjælpe. Hvordan så genbrug ud før i tiden? Tak på forhånd!:) -har selv søgt meget på nettet men fandt ikke noget jeg kunne bruge. I må meget gerne linke, links :) -
Hjælp til forberedelse i samfundsfag og religion
ForumindlægHej, jeg søger en hjælpe lærer, som kan hjælpe mig med at få lidt styr på samfundsfag og religion, da jeg skal afslutte det, her til januar. Da jeg er lidt bagud i skolen, især med religion og samfundsfag, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, med lige at få styr på det, i hvert fald så jeg b... -
haster
Forumindlæghey:) jeg skal op i matematik i morgen og jeg sidder og læser, men dersværre forstår jeg ikk hvad dette tegn betyder i matematik sprog # f.eks p#1 er der nogle som kan hjælpe mig? på forhånd tak:) -
Skal jeg gå om?
ForumindlægJeg skal til afgangseksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er ekstremt dårlig til matematik og frygter lidt at jeg dumper. Hvis det sker, skal jeg så gå om? Skal man tage prøven igen? Eller trækker det bare ned i ens gennemsnit? På forhånd tak. -
Logistisk vækst ?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og forbereder mig til matematik A, men er lidt i tvivl om hvad Logistisk vækst er? Håber der er nogen der kan forklare mig det. På forhånd tak. -
Mat B. HJÆLP HASTER !!
ForumindlægHej har brug for hjælp i en sides matematik, er der mon nogen der kan hjælpe mig?? Jeg kan sende opgaven over indbakke. Det er virkelig noget der haster!:( -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil...
