Søgning på: tysk notater. Resultater: 14381 til 14400 af 18469
-
Litterær artikel-VIGTIGT
ForumindlægHej Jeg skal skrive en literær artikel om novellen "Blomster" af Katrine Marie Guldager, men vil gerne have lidt hjælp. Hvad kan denne novelle perspektiveres med. P.s er der nogen der´har fortolket eller analyseret den før? -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
Ordet "ekskæreste"?
ForumindlægHej. Hvad bliver ordet ekskæreste, og er min sætning korrekt? (Hun vil gerne finde sin ekskæreste): "Sie möchte gern ihre x-Liebster gefinden." Jeg kan ikke helt analyse den der sætning. "sie" er subjekt, "möchte gern" er udsagnsled, og grundledet må være ekskæresten... -
Bisætninger
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med at finde bisætningerne i denne tekst; Direkt erinnere ich mich nur an einen Vorfall aus den ersten Jahren. Du erinnerst Dich vielleicht auch daran. Ich winselte einmal in der Nacht immerfort um Wasser, gewiß nicht aus Durst, sondern wahrscheinlich teils um z... -
ORDSTILLING VED SAMMENSAT TID (PERFEKTUM)
ForumindlægHej:-) Jeg håber at nogen af jer hurtigt vil hjælpe mig med følgende sætninger: 1. Sie ist mehr interessiert in was anderen gepostet haben/haben gepostet. 2. Es spiegeln wie sie gern werden sein/sein werden. (Er der overhovedet werden?) 3. Er ist interessiert an den Soziale Medien gewesen, wi... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? "Ofte er det strandede eksistenser, der gemmer en forbrydelse eller en sorg. Måske behøver eneboeren i denne tekst bare ro." Har selv oversat det til: "Oft ist es scheitern Existenzen, die ein Verbrechen oder eine Trauer ver... -
do-omskrivning og kongruens
Forumindlæg"Peter drinks not anymore" Jeg kan godt se at sætningen skal have et hjælpeverbum (do-omskrivning). men fordi at hovedverbet "drinks" allerede er bøjet i 3. person singularis, så skal der vel IKKE så "does not", idet det er subj. der bestemmer hovedverbets bøjning?? -
Simmel - Vekselvirkning
ForumindlægHej Alle. Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå begrebet vekselvirkning, som Georg Simmel gør brug af. MVH SARA -
Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?
ForumindlægEr Naturalisme og Determinisme det samme? -
Er denne sætning grammatisk korrekt
ForumindlægHej sp Er ikke sikker på om jeg har lavet omvendt ordstilling i denne sætning korrekt. ville også høre om war skal rykkes foran unpolitisch. Nach dem krieg erklärte Brunhilde sich unschuldig, weil Brunhilde nichts von dem Gräueln wusste und war unpolitisch. -
Brug af ældre litteratur på mellemtrinnet
ForumindlægJeg går på 2. år på lærersem. og har skrevet en opgave om brugen af ældre litteratur på mellemtrinnet. Min problemformulering lød sådan "Hvordan kan man anvende ældre litteratur på mellemtrinnet uden det bliver en byrde." Er der nogen, der har et forslag til hvad jeg kan komme ind på ti... -
Ansøgning til vid. gående udd....igen
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at ansøge om optagelse på en videregående udd. Jeg vil søge ind på 1 uddannelse men ved flere uddannelsessteder. Hvordan gør jeg når jeg ansøger? Skal jeg bare lave X-antal ansøgningsskemaer, altså vha. optagelse.dk (ansøger uden log ind) ? Hvor skriver jeg så på at jeg ... -
Hjælp :(?!!
ForumindlægHejsa ;D Jeg vil gerne høre, tror i der er mulighed for at man kan skifte sprog, på gymnasiet? -
Centrale stikord?
Forumindlæghvis der står: understreg på siderne centrale stikord og sætninger: hvad er dialekter, sociolekter, rigsmål og gruppesprog? understreg og centrale sætninger om forholdet mellem...... hvad vil det sige? Er ikke helt sikker på hvad centrale sætninger er? en der kan hjælpe? :D -
HHX, IBB ??
ForumindlægJeg skal starte på på HHX, studieretning IBB efter sommerferien og ville gerne spørge om nogle som eventuelt har gået der kunne fortælle mig lidt om det, hvad man oplever og hvordan personerne er? Jeg har været rigtig nervøs de sidste dage, for jeg har altid været genert og har haft svært ved at... -
Hvorfor kom nazister til magten i Tyskland i 1933?
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig -
Forholdsord
ForumindlægHvorfor har vi egentlig overhovedet brug for præpositioner? Og er der situationer, hvor man slet ikke kan undvære dem? -
Oversættelse: Sehr geehrte?
ForumindlægHej.. hvordan oversættest "Sehr geehrte Damen und Herren" bedst i denne sammenhæng til dansk? (Sehr geehrte Damen und Herren, durch Herr Schmidt sind wir auf Ihre Homepage Aufmerksam geworden) "Kære" vil være for personligt og kræve at man kender navnet på modtager ikke? &q... -
hjælp til et par spørgsmål
ForumindlægHvorfor skærper Jesus de 10 bud og hvordan gør han dette? (Bjergprædikenen) Hvad er de 2 vigtigste bud ifølge Jesus? Hvorfor fortalte han lignelser? Hvad er forskellen mellem den katolske og den protestantiske kirke?
