Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 14401 til 14420 af 109300
-
analyse af "niels Bohr, open latter to The united Nations"
ForumindlægJeg sidder og skal til at læse op til AT i 2g. jeg har fagene fysik og engelsk. jeg skal analyser brevet Niels Bohr skrev til UN, men da jeg har utrolig svært ved at læse engelsk, vil jeg høre om der er nogen der har en analyse af den, der vil kunne hjælpe mig på vej. tak på forhånd -
forholdsord
ForumindlægHej er i gang med en opgave om forholdsord på engelsk:) der er nogle sætninger som jeg ikke rigtig kan finde ud af håber i vil hjælpe:);) 1) I må ikke lege på gaden. 2)drengen kom løbene imod os. 3) vi hørte ham i radioen. 4) vi har ventet på dig. 5)vi spiste frokost på en restaurant. Det som je... -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
reducer udtryk
Forumindlæghej Jeg har dette stykke der skal reduceres men er i tvivl om hvordan man gør: (a+b)2-(a-b)2-3*a*b -
Andengradspolynomium u. hjælpemidler
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal løse et andengradspolynomium uden hjælpemidler. Jeg ved, hvordan man løser ligninger med diskriminantformlen, men jeg undrer mig over, at jeg får stillet en opgave, hvor jeg skal udregne kvadratroden af 169 uden hjælpemidler. Er der nogen, der kan gen... -
Koncentration i 1 M NH3
ForumindlægHej Jeg har en flaske 1 M NH3. pKb=4,75. Hvordan udregner jeg koncentrationen af NH3, NH4+ og OH- i flasken? Tak på forhånd! -
Undersøg om linjen er tangent til cirklen?
ForumindlægHej, jeg er rent ind i problemer.. Jeg sidder i en matematik opgave, og jeg kan ikke lige knække den her: Linjen l: y=-5x+32 Cirklens ligning: (x-3)2+(y-4)2=3.605552 En anden linje m står vinkelret på l og går gennem punktet P(11,2). Undersøg, om linjen m er tangent til cirklen. Jeg v... -
politiken vs. gyldendal?
ForumindlægHeej! Jeg skal til at købe "cd-ordbøger", men er ikke sikker på hvilken mærke der er bedst. Ville spørger hvilke ordbøger i bruger - hvilken af de to synes i der er "bedst", mest brugbar? -
Lineær transformation af en normalfordelt variabel (transformationssætning)
Forumindlæg. Fordelingen af Y kan så bestemmes ved brug af "regnereglen" for lineære trasnformationer af normalfordelinger: . Jeg vil gerne eftervise denne regneregel. Umiddelbart tænker jeg at bruge transformationssætningen til dette formål. Hvordan sætter jeg det op? OG hvad hedder tra... -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
Screening-prøve ??
ForumindlægHeej folkeens jeg er lii startet på gym og vi skal have en screening-prøve i engelsk på fredag.. Jeg ville lii spørge om der nogle der ved hvad en screening prøve er?? -
Hvilken stil??
ForumindlægHej! Er der nogle som har prøvet at gennemføre FSA 2010 i engelsk og tysk? - Kan I så ikk fortælle hvilken stil det er man skal skrive? Altså, hvad de to stile handler om? -
Noter på outline?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med min eksamen i engelsk, men kom en smule i tvivl om man egentligt må skrive noter på sin outline ligesom på din synopsis i dansk?? Tak på forhånd:)) -
8. Klasse Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg har snart Terminsprøve i matematik, engel og dansk, men jeg ved ikke hvordan, jeg skal øve mig på engelsk retskrivning. Er der nogle, som kan fortælle mig, hvordan jeg gør? -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
SRP fagvalg
ForumindlægHej venner Jeg skal til at forberede SRP og skal vælge de fag og emne jeg skal skrive i.. Jeg har valgt det ene fag: Engelsk og kan derfra vælge mellem: historie, musik, dansk, tysk, matematik og NG jeg har tænkt lidt på: Engelsk, historie: kvindefrigørelsen i 60'erne i england ... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg er så heldig (!) at jeg har fået verdens dårligste engelsklærer, og gennem 1.g er mine karakterer blevet lavere og lavere..Nogen der ved hvordan jeg selv kan blive bedre til engelsk på egen hånd, uden at jeg skal tage ekstra kurser, tage på udlandstur el.lign hvor jeg skal bruge en masse peng... -
Diskriminanten :/
ForumindlægHej Jeg forstår ikke helt det her: 4a^2x^2 + 2abx + 2abx + b^2 = (2ax + b)(2ax + b) = (2ax + b)^2 Jeg forstår ikke hvordan den 1. linje bliver til den 2. Altså 4a^2 og x^2 er jo sat i hver parentes som - (2ax) og b^2 er også sat i hver deres parentes som der står (2ax+b), men det jeg ikke f... -
Reducer
ForumindlægHar lidt problemer med at reducere følgende: (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b) Hjælp ønskes tak.
