Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14401 til 14420 af 27496
-
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Dansk metode - naturalisme og J. P. Jacobsens "Mogens"
ForumindlægJeg skriver AT i biologi og dansk om hvordan Darwins teorier påvirkede litteraturen og i den forbindelse skal jeg analysere J. P. Jacobsens novelle "Mogens". Selvfølgelig bruger jeg analyse og fortolkning her, men jeg kan ikke finde ud af hvilken metode (eks. biografisk, nykritisk osv.)... -
Kommunikation i kroppen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket mit emne til biologi eksamen i morgen. Det er, som overskriften lyder "Kommunikation i kroppen". Her skal jeg bl.a. komme ind på og forklare hvordan nerveceller kommunikerer med kroppens øvrige celler og organer. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. For det ... -
Jeg har GROFT brug for hjælp til City of Glass
ForumindlægHej derude! Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig og har læst Paul Austers: City of Glass. Jeg sidder og skal lave SRP og skal skrive om det moderne individ, hvor jeg bl.a. skal analysere of fortolke City of Glass. 1) Jeg ville høre om der er nogen der kan forklarer mig hvad det er Stillman h... -
Eksamen, karakterer osv? (Haster en smule)
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber i kan svare mig på :D jeg er utroligt forvirret når det kommer til karakterer, gennemsnit og vægt osv. Okay, går i 3.g og har klaret 2 ud af 7 af mine eksamener nu, men jeg har siddet og kigget lidt på mine karakterer og fik den dejlige tanke ... -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægHej! Hvordan kan man redegøre for hvad der forstås ved stoffers polaritet? Skal man bare skrive noget med at molekyler deler elektroner, og elektronegativitet?? Jeg er helt lost og er heller ikke særlig god til kemi... På forhånd tak!! -
Er der ikke rigtigt??
ForumindlægJeg har skrevet et referat, som skal være på 100 ord. Er der nogle der bare hurtigt gider at rette+? Nothing but the truth it's about a boy with name Philip. He like to be a sports star. So he is in the track team. But if you want a be a sports star, you need good grades. Winter terms exams n... -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til,... -
Lyder min klumme okay?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en klumme, hvor jeg er blevet lidt i tvivl om hvorvidt den faktisk følger kravene. Her er et uddrag fra den. Tak på forhånd. Der er nogle dage, hvor bare ikke føler man er god nok. Hvor alt bare går dårligt, og man ved ikke om man er god nok. Du kender nok til begrebet ... -
Hvad skal du være når du blir´ "stor"
ForumindlægNu er det snart ved at være tid. Studentertitlen ligger lige om hjørnet, men hvad så??Hvad skal du bagefter? Hvad skal dit fremtidige arbejde være?Jeg vil selv gerne være lærer, så skal lige på seminariet i 4 år, derefter vil jeg meget gerne være politibetjent..Mit gennemsnit er ikke høj, formode... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Hjælp til en matematisk problemstilling
ForumindlægJeg har for leden modtaget min problemstilling i SRP, jeg har om GPS og fagene matematik(A) fysik(B). Jeg har lidt svært ved at forstår én af problemstillingerne, den lyder således: "Kom i situationen med 4 staellitter ind på, hvorledes det ulineære ligningssystem kan lineariseres, samt ma... -
Det haster maget...!
ForumindlægHejsa alle sammen.Er i gang med at øve til terminsprøve og kan ikke helt svare på nogle af spm. i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-1.pdfNB forløbig den første opgave (grønne anlæg...).Her er min forløbig besvarelse:Opgave Aa:Nitrifikation, denitrifikation ... -
sexologi
Forumindlæghej . er der nogen der kender bogen "biologibogen". vi skal op i sexologi i den bog på torsdag, men jeg forstår ikke helt kvinders menstruationscyklus. jeg har fået fortalt at det er vigtigt at kunne den. altså hvornår LH og FSH skifterr og hvordan de laver negativ og positiv feedback. ... -
Nitrogen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare nitrogens kredløb? Tak på forhånd :) -
Nedbrydning af ozon ved hjælp af chlor
ForumindlægHvordan er det nu lige det hænger sammen med nedbrydningen af ozon og så frie chlor-atomer?Ved godt at Cl katalyserer processen, men jeg søger mekanismen.Kan ikke huske reaktionen, men mener at huske at det er en kædereaktion startet af det frie Cl-atomNogen der kan hjælpe mig?? -
Rettelse - 4 små opgaver
ForumindlægEr disse opgaver korrekt løst? 45.1 Beregn pH i følgende opløsninger a)0,010 M saltsyre [H3O+] 0,010 M pH = - log (0,010) = 2,0 b)0,030 M salpetersyre HNO3(aq) + H2O(l) ? H3O++ (aq) + NO3-(aq) [H3O+] 0,030 M pH = - log (0,030) = 1,52 45.2 Beregn pH i følgende opløsninger a) 0,0010 M s... -
Idræt
ForumindlægGiv en kort beskrivelse af åndedrættets betydning for kroppen.Mit bud:Åndedrættet er en livsvigtig proces for organismen, det bruges til enhver energikrævende processer i kroppen, da det skaffer os ilt til utallige aktiviteter i kroppens celler m.m. Noget mere jeg kan tilføje? -
Generationer hos planter
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg har brugt for lidt hjælp til. Den handler, om tobaksplanter. I indledningen på opgaven står der, at to rene linier, med hver deres længde (stilkens længde) bestøver sig selv. * Hvordan frembringer man rene linier?Frembringes rene linier ikke ved, at man bliver ved med, ... -
HELP
ForumindlægHvordan finder man noget med hvordan de forskellige stoffer transpoteres gennem en cellemembran ? :)
