Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14481 til 14500 af 154034
-
matematik eksamen..
Forumindlæghej..Jeg skal egentlig snart op i skriftlig matematik... jeg er ret bange og nervøs.. de sidste pr. gange har jeg dumpet, fik 5. Hvad skal jeg gøre?? jeg går nu o 2.g, og skal ikke have det næste år... Hvad skal jeg gøre for at blive dygtig.. jeg læser og læser men glemmer det senere.. jeg føler... -
Please hjæææælp
ForumindlægNu har jeg siddet med denne **** opgave i rigtig langt tid og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Har set en andet forum om samme opgave, men den hjalp mig heller ikke... Fysik er ikke lige mit bedste fag, så hvis det nu kunne forklares til mig detailjeret ville være rigtig dej... -
SSO
ForumindlægHej folkens. Det er sådan at jeg står i en situration hvor jeg skal i gang med den store skriftelig opgave SSO, jeg har valgt at beskiæftige mig med faget psykologi, og emnet er afhængighed af alkohol. Jeg skal til at finde nogle cases, omkring nogle som har været i gennem det at være afhængig ... -
Boganmeldelse - hvilken bog?!
ForumindlægVi skal lave både en mundtlig og en skriftlig bogandmeldelse og jeg ved ikke hvilken bog jeg skal vælge! I vores fremlæggelse/mundtlige del skal der også indgå et digt man selv har lavet om bogen, og man skal afspille en sang man synes passer til bogen. Jeg har tænkt på: The Hunger Games.... -
Gennemsnit på 7 men kan jeg bestå alligevel?
ForumindlægJeg har hidtil et gennemsnit på 7 i gymnasium - men er virkelig elendig til matematik og er bange for, at jeg dumper. Hvis jeg ender med at få 00 i både mat mundtlig og skriftlig kan jeg stadigvæk bestå hvis mit gennemsnit er over 02? Fordi jeg har hidtil et gennemsnit på omkring 7 eller muligv... -
Tak til et par stykker... God eksamer
ForumindlægJeg fik 10 i mundtligt(12 tallet var næsten hjemme, og når det er sagt så fik jeg stadigvæk klassens højeste karakter). Jeg får også 10-12 i skriftlig da jeg var 100% sikker på at jeg havde regnet opgaverne korrekt. Jeg vil bare gerne have mulighed for at takke alle, uden jer ville det ikke have ... -
Vil du hjælpe mig med at reducere denne?
ForumindlægJeg har brug lidt for hjælp. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal reducere denne: (a-b)^2+(a-b)(a+b)-a^2 Skal jeg ikke først gange parenteserne, i midten, sammen? -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
Hjælp til frit legeme diagram
Forumindlæga -
vektorer.. hjælp
ForumindlægI et koordinatsystem er givet vektorerne a(-5,1)og b(3,-7)(skrevet som koordinatsæt til vektorer).1)Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor b på vektor a?2)Bestem tallet t således, at projektionen af tb på a er lig med ½a ?1)Har jeg regnet ved b1 = ((a*b)/|a^2|) * aog får (2,5 , o,5)e... -
eksponentiel notation
ForumindlægJeg går i 1.g og jeg skal snart op til skriftelig årsprøve i matematik. Jeg har fået en liste over, hvad vi har gennem gået på klassen og en liste, over hvad jeg burde kunne til delprøven uden hjælpemidler. Og i listen står der, at jeg skal kunne: håndtere eksponentiel notation og anvende poten... -
Engelsk eksamens eksempel
ForumindlægHey Jeg har af min lærer fået stillet dette eksempel på hvordan noget af den skriftlige eksamen kunne se ud for engelsk B: Ret fejlen i sætningen, og forklar på dansk dine rettelser. (Det er gramatiske fejl, og ikke stave/slåfejl) Jeg har så 2 sætninger der driller. 1) "Have you heard anythi... -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
Potens sammenhæng. HAR BRUG FOR HJÆLP PLEASSSSEE
ForumindlægFor en bestemt plantesort kan sammenhængen mellem, hvor mange planter man dyrker pr. kvadratmeter, og hvor meget en enkelte plante vejer, beskrives ved funktionen: f(x)=17500*x-15 hvor x er antallet dyrkede planter pr. kvadratmeter, og f(x) er den enkelte plantes vægt målt i gram. a) Hvor man... -
Projektion
ForumindlægHvordan beregner man projektionens længde a vektor a på vektor blængden af vektor a = 3og vektor b = 3/2vektor a + a-hat -
gæring
ForumindlægJa, som titlen siger er vi i biologi og kemi tit begyndt og snakket om gæring og gæringsreaktioner.. f.eks. har jeg Glukose --> ethanol + CO2. Det er et emne i vinens kemi ^. "grundlæggende er vin et landbrugsprodukt, der er lavet af gæret druemost. Under gæringen omdannes glucose til e... -
Jura - gruppearbejde?
ForumindlægHej, jeg overvejer at søge ind på Jura i KBH til sommer. Jeg vil i den forbindelse gerne vide om det er meget gruppearbejde på studiet? kan man klare sig uden? Jeg hader nemlig gruppearbejde. til sidst, er der nogen gruppeeksamener på studiet? f.eks. at man SKAL arbejde i en gruppe om en skrif... -
Dansk/samfundsfag
Forumindlæghejsa Jeg vil bare lige spørge hvordan det er at have dansk og samfundsfag i gym. og hva får man for og hvad skal man kunne ? Har boet i dk i fem år. Er ikke særlig god til dansk men prøver at forbedrer mig hele tiden da jeg skal starte i gym om to måneder. Fik 9 i mundtlig og 9 i skriftlig ... -
Ida Jessen: Ude på vandet
ForumindlægHej, Jeg har lige været op til dansk skriftlig studentereksamen og valgte teksten Ude på vandet af Ida Jessen. Er der nogen der vil vurdere min stil. Dansk har aldrig været min stærke side, så jeg ved godt den er lidt lort. Jeg har vedhæftet min stil i beskeden. Mvh. Jeneepan, a13, Alss...
