Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14541 til 14560 af 17507
-
Højredrejning
ForumindlægHvad var grunden til højredrejningen i Europa efter 1. Verdenskrig? Hele Europa var ramt af sociale og politiske spændinger. Der havde endda været revolutioner, eller forsøg derpå, i Rusland, Tyskland, Østrig-Ungarn, Finland og Bulgarien. I disse to år udviklede der sig en klassekamp i Italien... -
Metoder til bestemmelse af reaktionsorden
ForumindlægJeg skal til min SRP redegøre for de metoder, som jeg bruger til at bestemme en reaktions orden. Til mit forsøg med en reaktion af anden orden bruger jeg initialhastighedsmetoden. Jeg har dog ikke været så heldig, at jeg kan genkende navnet på metoderne til bestemmelse af en reaktion af første ... -
Koordinatsystem simple ligninger
ForumindlægJa.... nu har jeg den senere tid siddet med en masse ligninger, som skal blive til linier uden problemer. Men så fik jeg den her opgave som ellers skulle være ligetil: Tre rette linier a, b og c afgrænser en trekant ABC. De tre rette linier er givet ved ligningerne: a: y + 2 = 0 b: x + 1 = 0 ... -
Aktuel koncentration
ForumindlægJeg kan slet ikke komme i gang med denne opgave, så håber på lidt hjælp Hydrogenperoxid reagerer med iodidioner i sur væske efter reaktionsskemaet H2O2(aq)+2^-(aq)+2H3O^+(aq) -> 4H2O(l)+I2(aq) Man ønsker at bestemme reaktionsorden og hastighedskonstant for denne reaktion. Til et indledende ... -
Dansk FSA 2014 Novelle...
ForumindlægJeg har fået en FSA Novelle fra 2014 for til den 11. sep går efter at få et 12 tal men har det lidt svært med at starte jeg forsøgte at søge på "Bøger fra 1870'erne" for at få noget inspiration men der kom kun sider frem som der solgte bøger hvilket også giver mening... Men opgaven ... -
SRP I,P graf for en vindmølle
ForumindlægHej alle glade lektiehjælpere ! Sidder lige nu med min SRP opgave og laver databehandling for et forsøg jeg lavede igår. Jeg har målt nogle værdier for strømstyrke og spænding og beregnet effekten af en model-vindmølle. Jeg vil gerne præsentere disse resultater i en graf, en såkaldt I,P graf. J... -
Eddikesyre
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at beregne hvor meget eddikesyre indeholder normal husholdningseddike (masse%).. Til det har jeg lavet et forsøg, hvor vi titrerede husholdningseddiken med NaOH (har en titreringskurve). Jeg ved nogenlunde godt, hvordan jeg skal beregne masse%: n(NaOH)=c*v=0,1*0,0025 ... -
HASTER!!!
ForumindlægJeg har fået til opgave at beregne hvor meget eddikesyre indeholder normal husholdningseddike (masse%).. Til det har jeg lavet et forsøg, hvor vi titrerede husholdningseddiken med NaOH (har en titreringskurve). Jeg ved nogenlunde godt, hvordan jeg skal beregne masse%: n(NaOH)=c*v=0,1*0,0025 L=... -
Beregn masse% af eddikesyre
ForumindlægJeg har fået til opgave at beregne hvor meget eddikesyre indeholder normal husholdningseddike (masse%).. Til det har jeg lavet et forsøg, hvor vi titrerede husholdningseddiken med NaOH (har en titreringskurve). Jeg ved nogenlunde godt, hvordan jeg skal beregne masse%: n(NaOH)=c*v=0,1*0,0025 L=... -
Dominant og recessiv
ForumindlægHvis bare du kan svare på et spørgsmål vil det være en stor hjælp! (Det er til en bioteknologi rapport) Overemnet er: Klorofylmutanter hos byg - vi lavede forsøg med byg hvor nogle blev grønne, andre gule og andre igen hvide 1) Hvorfor slår en egenskab igennem, når blot et enkelt af... -
Fysik Opgave Driller - Kan Nogen Hjælpe Mig?
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til en fysik opgave - kan desværre(!) ikke finde ud af den eller noget - det er til en aflevering. Kan nogen hjælpe mig??? Opgave 69 Et forsøg går ud på at måle, hvordan aktiviteten af Ba-137 afhænger af tiden. Med en Geiger-Müller-tæller har man målt værdierne i denne tab... -
bølgelængder
ForumindlægJeg lavede et forsøg i skolen, hvor vi skulle beregne bølgelængden af en laser der blev sendt gennem et optisk gitter. Jeg har fået bølgelængden 1 til at være omkring 650 og dette passer udemærket med bølgelængdens interval, da vi brugte en rød laser. Men så i 2. orden bliver resultatet dobbelt ... -
Afstemning af redoxreation med H+ eller OH-, og hvorfor?
ForumindlægJeg har noget Na2So3. Til dette tilsætter jeg lidt NaOH og en dråbe KMnO4. Jeg skal herfra Afstemme denne redoxreaktion: 5 SO32-(aq) + 2 MnO4-(aq) → 5 SO42-(aq) + 2 Mn2+(aq) Jeg ved, at hvis reaktionen er sur, skal der afstemmes med H+, og basisk med OH-. Jeg ved også, at jeg kan afstemme d... -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
Regneark
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at lave et regneark, som jeg har vedhæftet, over placeringer i en skakturnering. Mine problemer/spørgsmål er følgende: 1) Hvad skal jeg skrive i søjle J (fra række 5 og ned) for at få regnearken til at beregne placeringerne? Med mit nuværende forsøg, tages der ikke hø... -
Omskrivning af Vmax fra ændring i absorbans til stofmængdekoncentration
ForumindlægHeej folkens Jeg er i gang med min SRP, men jeg er tvivl omkring, hvordan jeg omregner min Vmax. Lige nu har den enheden ændring i absorbans/min, men jeg vil gerne have den til at blive mol/L*min. Absorbansen er målt på NADH, men jeg vil gerne finde Vmax for ethanol i stedet for. Ethanol og NAD... -
Disposition
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg ved ikke hvordan min disposition skal se ud?... Vi skal nå at lave 3-4 forsøg på 2 timer. Og forklare teorien osv. Jeg skal op i 14 emner og nu må vi se hvilken en jeg trækker. Jeg vil gerne gøre mine dispositioner klar på forhånd. ... -
Zink i rustindikator?
ForumindlægHej alle :D Sidder med et problem jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg viklede en zinktråd uden om en jerntråd. disse to tråde lagde jeg så ned i en rustindikator, hvor opløsningen herefter blev rød efter et stykke tid. Da opløsningen ikke blev blå, må det vel skyldes at... -
Halveringstid
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave som skal afleveres, og jeg mangler den sidste opgave af alle, men den driller lidt. Kan I hjælpe mig? Opgaven er formuleret på følgende måde Tabellen viser resultater fra et forsøg med gammastr °alings absorption i bly. Baggrundsstr °alingen blev m ... -
vinkelhastighed - fjeder med lod
ForumindlægJeg har udført et meget simpelt forsøg med en fjeder med et lod sat i bevægelse. Jeg har målt elongationen(positionen) i forhold til tiden, og lavet en sinuskurve med elongationen som funktion af tiden. Så har jeg fået til opgave, at beskriv vinklers radianmål og konstanternes geometriske betydn...
