Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14561 til 14580 af 154034
-
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
Fysik på B niveau? Hvad er forskellen?
ForumindlægHey! Så jeg sidder lidt i en klemme.. Jeg skal nemlig vælge enten biologi eller fysik op på B niveau. Jeg kan 100% bedre li biologi, og jeg endte da også med et 10 tal i eksmaen så på en måde ville det jo være synd at ændre hvis nu jeg ikke kommer op og får en lige så god karakter.. Til ... -
fys a11n
Forumindlæga)Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce.? aktiviteten af 144Ce i udslippet var 24,4 PBq b) bestem massen af 144 Ce i udslippet Ved uheldet var der også et udslip af 90 Sr med aktiviteten 2,0 PBq. På langt sigt er det strålingen fra 90 Sr, der udgø... -
Lektiehjælp i tysk tilbydes!
ForumindlægHej med jer! Jeg tilbyder lektiehjælp til skriftligt og mundtlig tysk fra 7. klassetrin og op til gymnasiets A-niveau. Jeg har erfaring indenfor rettelse af skriftlige opgaver, hjælp til den tyske grammatik, mundtlige oplæg og meget andet. Jeg bor og læser International Virksomhedskommunikation... -
Hjælp til forståelse af en omskrivning
ForumindlægEr der en, som vil være så sød,at hjælpe mig til at forstå følgende omskrivning: (2a+b)/(a+b) =(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min AT-synopsis. Mit emne er menneskets oprindelse og fagene er biologi og historie, hvor jeg redegør for homo sapiens og menneskets udviklingslinje og diskutere om udviklingslinjen er fuldendt. Jeg er svært ved at få de historiske metoder med ind over, altså kild... -
Korrektur og rettelse
ForumindlægHej med jer, jeg skal aflevere min SRP her på onsdag. Jeg er færdig med den, men jeg mangler at rette den til. Det skal jeg igang med nu, men det skader aldrig at få et par helt andre øjne til at se opgaven. Det ville i hvert fald være rigtig dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe! info... -
Haster meget. Skal aflevere SRO på fredag!
ForumindlægHej. Jeg skriver SRO i biologi og matematik. Det vores forsøg går ud på er, at vi har målt gærcellers aktivitet vha. loggerpro og har ud af dette fået en kurve, som stiger til at starte med eksponentielt og ender logistisk. Formlen for selve grafen er således: y=M/(1+c+e^M*a*x) jeg skal så vise, ... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægSidder over en biologi rapport og blev pludselig meget i tvivl om denne opgave. Vi skal begrunde vores svar med et krydsnings skema og spørgsmålet lyder:\n\nKan en mand med blodtype 0 rh- udelukkes som far til et A rh + barn?\nog kan han udelukkes som far til et AB, rh- barn?\n\nEr lidt i tvivl o... -
Sugar versus fat SRP emne
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP i fagene engelsk (a) og biologi (b). Jeg har fået anbefalet dokumentarfilmen sugar versus fat. Den handler om de to tvillingebrødre, der kommer på forskellige diæter. Den ene må ikke spise kulhydrater og den anden ikke fedt, derefter, bliver de testet i forskellig... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
Blodtyper - faderskabssager
ForumindlægJeg skal være færdig med en biologi-rapport til på torsdag og nu er jeg stødt ind i en lille mur. Jeg har en opgave, der lyder som følger:Angiv de mulige blodtyper hos faderen i følgende faderskabssager:1: Mor: A Rh+ Barn: AB Rh+2: Mor: B Rh- Barn: 0 Rh-3: Mor: AB Rh+ Barn:... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag og har om Darwins evolutionsteori i Biologi B og Historie A. Den naturvidenskabelige del har jeg godt styr på, men er på bar bund, hvad angår historie, som er set fra et humanistisk synspunkt. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvorfor var det problematisk for Darw... -
Pesten
ForumindlægHej med jer. Jeg har valgt at arbejde med pesten i fagene Biologi B-niveau og Historie A-niveau, men jeg er virkelig i tvivl om, hvor jeg kan finde noget kildemateriale. Jeg har lånt flere bøger, men ingen af dem indeholder kilder :-( Er der mon nogle af jer som har kendskab til, hvor jeg ka... -
24 timers eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHejsa. Jeg har idag været oppe og trække emne til mundtlig biologi eksamen (A niveau) og jeg trækker selvfølgelig vandmiljø. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for faktorer, der har betydning for den økologiske vandkvalitet. Man kan vel komme ind på: - vandløbets form (tænker på når man udretter ... -
Manglende problemformulering.
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Jeg er næsten færdig med min AT som jeg skal aflevere i morgen. Jeg har mine problemstillinger, som jeg har besvaret men mangler en problemformulering. Mit emne er Agent Orange og mine problemfstillinger er: - Hvorfor valgte USA at gå ind i Vietnamkrigen? - Hv... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægJeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter: - Hvorfor er pesten en katastrofe? - Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer - Analyse af pestens konsekvenser med henbli... -
science fiction vs techno fiction
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med min AT-synopsis om genteknologi og etik (biologi C + Engelsk A), hvor jeg tager udgangspunkt i techno-fiction romanen "Jurassic Park". Jeg forsøger på at besvare en af problemstillingerne, hvor skal forklare hvor grænsen går fra techno-fiction til science fictio...
