Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 14601 til 14620 af 176853
-
Mundtlig Engelsk Eksamen.
ForumindlægHeej. Jeg skal op til Mundtlig eksamen i engelsk til Juni - 10 klasse. Jeg har nu udtrukket mit emne, hvilket blev "Prejudice" Der tænker jeg lidt på... Kan jeg godt vælge "Rosa Parks" som emne? - Er lidt usikker på om jeg kan eller ej.. Er der ellers andre emner indenfor Prej... -
Dansk Mundtlig eksamen HF
ForumindlægJeg skal til eksamen snart på HF i Dansk, men jeg må indrømme jeg er fuldstændig på bar bund, vi skal så vidt jeg kan forstå kunne henvise teksten til en tidsperiode som fx. romantikken.. Men jeg har ikke ordenlige noter fra undervisningen til at kunne dette, så mit spørgsmål er, hva´ faen´ gør ... -
y=b*a^x
Forumindlægokay så min opg lyder: I 2003 blev der konstateret 1222 tilfælde af kræft i DK. i de følgende år vokser tallet med 5,5% om året I hvilket år vil antallet være 2100?! (formel-y=b*ax = y=1222*1,055x) -
Opgave med differentialligninger på A-niveau
ForumindlægHej med jer alle, Hvordan skal følgende opgave løses? "Om en bestemt løsning til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) , x ligger i R og y>1 Oplyses, at grafen forløber i området Rx]1,+uendelig[ Bestem ekstremussted og monotoniforhold for denne løsning til differentialligningen."... -
STX A aug 2011
ForumindlægJeg har endnu en opgave, som i mine øjne er ret indviklet. I en model antages det, at udviklingen i den årlige mælkeydelse kr. ko i Danmark i perioden 1975-2008 kan beskrives ved en funktion af typen m(t)=124 t + 4783, hvor m(t) betegner den gennemsnitlige årlige mælkeydelse pr. ko ... -
Finansiel regning - Matematik A
ForumindlægJeg har siddet med en opgave meget længe nu og kan ikke få det rigtige resultat. kan nogen evt. hjælpe med svar ! Opgaven lyder således: Frederik har til køb af en ny bil lånt 116.000 kr. i banken. Lånet skal tilbagebetales med en halvårig ydelse på 4621 kr. Renten er 2,5 % pr. halvår. Jeg skal ... -
Mat a niveau monotoniforhold hjælp
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave en funktion f er bestemt ved F(x)=x^3-3/2x^2-6x+7 Bestem monotonifoholdene for f -
egenværdier og egenvektorer i mat A
ForumindlægJeg kan sagtens regne opgaverne men hvordan forklarer jeg egenværdierne? Jeg får: og jeg tror man skal bruge følgende fra mit forberedelsessæt: Og hvordan vil man evt. forklare egenvektorerne, hvis man nu skulle finde dem? Har en anden opgave med dem. -
La Niña?
ForumindlægNu har jeg i lang tid forsøgt at finde ud af hvorfor La niña forårsager tørke på Afrikas Horn, men har ikke fundet frem til noget svar. Jeg er klar over at Når der forekommer La niña forhold betyder det at overflade vandet i Stillehavet bliver domineret af koldt vand. Men hvordan ... -
Afstand mellem A og B! Hjælp!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har problemer med den vedhæftede opgave. Ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Jeg har set to debatter om den, men de har desværre ikke rigtig været til gavn. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe, skitsen er også vedhæftet, hvis den kunne hjælpe. Tak på forhånd! S... -
Byggeri og energi eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i byggeri og energi nu her i morgen. Jeg skal til at lave et powerpoint show, men jeg er kommet til at tænke på hvordan eksamen endenlig forløber. Her tænker jeg mest på ting som: Hvor lang tid skal man fremlægge før man går ud og skal fortælle om produktet? Hvilke ting skal man ... -
Hurtig oversættelse på A niveau
ForumindlægJeg har brug for 2 øjne mere, til at se om jeg har oversat nedenstående korrekt:Danmark mister valutaindtægter på op mod 1 mia. Kroner i år, fordi de tyske turister svigter det danske sommerland.Tyske turister har de seneste år tegnet sig for godt fire ud af ti overnatninger i Danmark. Ifølge Pou... -
Hjælp i engelsk A, og diverse fag
ForumindlægHey du! Har du brug for hjælp til dine afleveringer i engelsk, spansk eller o.lign? Eller er det måske eksamensforberedelse i de diverse fag? I hvert fald så er det mig du skal kontakte! Jeg tilbyder hjælp i fag fra 6.klasses niveau og op til gymnasie niveau, f.eks. Engelsk-A. Jeg har også arbe... -
Vurdering - Engelsk eksamen
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvor godt det er gået. Jeg ville derfor værdsætte, hvis I gider at læse opgaven igennem, og sige hvilken karakter, I tror jeg vil få. Eksamen er engelsk B Jeg går i 2.g STX -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Reducering matematik A
ForumindlægHey allesammen. Jeg sidder med en opgave der lyder således: Reducer: (p+q)^2-4pq / p-q Jeg er godt klar over det første er en kvadratsætning, men jeg aner ikke hvordan den kan reduceres ydligere? -
nogen der skal til tysk eksamen?
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nogen der evt. kan nogle super smarte tyske sætninger man lige kan fyre af til eksamen mundtlig. f.eks. når man skal præsentere sin tekst m.m. på forhånd tak. -
simpelt kemi opg... (M, n, m)
Forumindlæghej!!!!! håber nogen kan hjælpeSaltsyre HCl kan opløse zink under udvikling af hudrogen(H2). Reaktionsskemaet: Zn(s)+2HCl(aq) -> ZnCl2(aq)+H2(g)b) 130,76g Zn ønskes opløst. Hvor mange mol Zn er det?jeg har sagt n=m/M = 130,76g/65,38=2molc) hvor mange mol HCl skal der så mindst bruges? hvor man... -
hjælp mig med disse spørgsmål :) google hjalp ikke :( 9.klasse fysik kemi
Forumindlæg6. Udvindingen kan bl.a. ske ved ristning. Hvordan sker det? Reaktion mellem syre og knust sten Kraftig opvarmning af knust sten Metal trækkes ud af knust sten med magneter Metal trækkes ud af smeltet materiale med strøm 7. Nogle metaller kan kun udvindes ved elektrolyse. Hvordan sker det? ... -
Inddrag afstemte reaktionsskemaer med molekylet (Organisk Kemi)
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder med en opgave som jeg synes er lidt uoverskuelig (for det mest bare alt for tidskrævende). Opgaven går ud på: Forklar hvordan du kan påvise de funktionelle grupper (udelukke andre). OBS: Inddrag afstemte reaktionsskemaer med molekylet. Jeg har fundet ud af hvad 3 a...
