Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14741 til 14760 af 23489
-
Mellemmandsaftaler (2)
ForumindlægKeld Heik har gennem længere tid eksperimenteret med hundefoder. Han har fundet frem til et meget billigt, men godt produkt. Han vil nu forsøge at sælge dette foder for at se, om det kan blive til en fuldtidsbeskæftigelse. Han overvejer at etablere et lille handelsfirma, men tør ikke binde an med... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej alle Hvordan besvarer man bedst eksamenssæt op til eksaminer på bedst mulig vis? Jeg er lige starte på et studie, hvor der - heldigvis - er god adgang til tidligere eksamenssæt, og hvor man ikke må bruge nogen hjælpemidler (udover en lille dataoversigt) til eksaminerne. Hvordan skal jeg sid... -
Hjælp matematik A!
ForumindlægEN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Jeg har kun ha... -
Luftens densitet og molekyle bevægelse.
ForumindlægHej Vi er igang med at lave et forsøg som handler og luftens densitet og molekyle bevægelse. Men synes ikke jeg kan finde nogen lignende forsøg på studieportalen. Vi fyldte en ballon op med bagepulver og forbandt den med en lille flaske som indeholdte noget eddikesyre. Det der skete var at b... -
Potensvækst
ForumindlægHej, sidder med en opgave som lyder følgende: En person har to diamanter. Den ene diamants diameter er 20% større end den anden diamants diameter. Hvor mange % er den store diamants vægt større end den lille diamants vægt? Jeg kan oplyse at a=3,5729 og at b=0,001893 Dvs. f(x)=0,001893*x^3,5729 f... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej, Vi har fået en lille opgave for, men det ligesom den facit vi har fået udleveret er forkert. Opgaven lyder sådan her På figuren ses to tangenter til grafen for en funktion f. Aflæs Diffrentialkvotienterne f'(1) og 'f(5). Grafen + Opgaven er vedhæftet., Opgavens Facit er f'... -
Simpelt integralregning
ForumindlægHej alle sammen, Sidder med et lille spørgsmål, som jeg simpelt hen ikke kan finde en løsning på. Jeg ønsker at integrere (x+1)^2, hvor lommeregneren giver mig svaret ((x+1)^3)/3, mens jeg tyder til at opløse den dobbeltledede størrelse til x^2+2x+1, hvorefter jeg kan integrere dette til: x^3/3+x... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige lavet et LILLE engelsk essay om McDonald som hedder Is; McDonald’s Passé to Kids? hvor jeg også inkluderer lidt fra en tekst. Jeg skriver fordi jeg lige har rettet den igennem, men er bange for at jeg har en del sproglige fejl. Håber der er nogle der har tid til... -
Idé til opgave
ForumindlægNogen som har en idé til en matematikopgave. Gerne praktisk, men teoretisk kan også gå an... Den skal bruges til 1. års-elever, som kun har haft en lille måneds undervisning på HTx, så den skal ikke være alt for udfordrende! (Det er det, som er udfordringen... ;-) ) Det gør ikke spor, hvis opgav... -
Omregn m2 til liter??
ForumindlægHej :) Det er en lille bitte opgave, jeg er i tvivl om løsningen og metoden til at omregne fra flademål > rummål Først vil jeg lige spørge om 1930 m2 svarer til 1930 Liter???? Dernæst skal jeg i opgaven omregne 1930 m2 fra liter til kg, hvordan gør jeg det??? Altså hvordan finder jeg ud af h... -
Leptoner
ForumindlægJeg undre mig over hvad leptonernes funktion er i standardmodellen. Jeg ved at: - kvarkerne er stofopbyggende fx opbyggelsen af hadronerne proton og neutron - bosonerne er kraftformidler-partikler. De udøver de 4 naturkræfter; tyngdekraft, svag- og stærk kernekraft og elektromagnetisme. ... -
ioniske faste stoffers opløselighed i benzen
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring faste, ioniske stoffers opløselighed i benzen. Spørgsmålet er hvorfor opløseligheden i benzen er lille? Jeg har set: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=569253#571772 , men kan ikke helt forstå det? Jeg ved at de fleste salte er letopløselige i vand so... -
TI-83 plus til salg
ForumindlægJeg har en Texas TI-83 plus som jeg ikke skal bruge mere da jeg skal have en TI-89 Den er ikke ny men jeg har passet rigtig godt på den og kun brugt den ca 1 år Kabler og mauael kan jeg vidst nok ikke finde men giv et bud, jeg har været rigtig glad for den, men den er desværre lige lille nok nu t... -
Stamfunktion i TI
ForumindlægGodaften.. :-) Jeg sidder her med et lille problem, jeg ved godt, hvordan man regner en stamfunktion, som går igennem visse punkter regnes ud i hånden. Men nu er det sådan, at man skal regne den ud via. TI Interactive, og der ligger problemet En af opgaverne lyder som følgende: a) Bestem den stam... -
Oversættelse? MEGET LET !
ForumindlægHej, jeg har brug for en, der kan flydende fransk, hvis DU kan FLYDENDE fransk, vil du så ikk' være sød at oversætte dette? : Jeg hedder Tila Jeg bor i Danmark Jeg er 14 år gammel Jeg leder efter en penneven, som elsker chokolade og elsker sjov og ballade, når det kommer til stykket, så er ... -
Hjælp! Skal lave analyse til raptekst til imorgen - hvordan?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tidsnød, da jeg skal aflevere en Analyse af en rap teksten Kronisk fastelavn til imorgen... Og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal stille den op? Min lærer siger at vi skal bruge kommodemodellen, men jeg har ikke helt forstået det? Vil I ikke hjælpe mig med nogen emner jeg... -
Bredde udtrykt ved x
ForumindlægHej :) Jeg står med den her opgave som jeg ikke aner hvordan man skal gøre En kvadratisk plasticplade med sidelængden 12 dm udskæres som vist på figuren. Det grå område kasseres, og resten limes sammen til en lille æske med højden x og bredden b (målt i dm) Af praktiske grunde skal 1<x<5. ... -
Ligevægtskonstant ud fra opløselighedskonstanter
ForumindlægVi har ligevægten PbSO4(s) + 2I-(aq) ⇔ PbI2(s) + SO42-(aq) Ved ligevægt indeholder opløsningen en ganske lille mængde Pb2+. Opløsningen er mættet både med hensyn til PbI2 og PbSO4. Vis at man kan beregne en tabelværdi for ligevægtskonstanten ud fra tabelværdier for de to stoffers opløselig... -
Sygdom i en familie, forklaring af arvegangen
ForumindlægHejsa! Jeg står med en lille opgave, som jeg har svært ved at løse. Jeg vil sætte pris på en hjælpende hånd! Opgaven er indenfor faget bioteknologi, c-niveau. Det er noget med minimun en forælder skal være bærere for sygdommen.. Opgaven lyder følgende: Figuren viser forekomsten af en sjælden... -
Hjælp til lommeregner
ForumindlægHej Jeg skal hjælpe min lille søster, men da det er en del år siden jeg selv har haft matematik, kan jeg simpelthen ikke finde ud af, at trykke det ind på hendes lommeregner (TI-30X Pro-multiview) -er også i tvivl om jeg forklare hende den rigtige måde. En af opgaverne lyder: Hvor stor bliver y...
