Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14801 til 14820 af 57177
-
NATURGEOGRAFI B -Ny reform
ForumindlægHej derude. D. 24 skal jeg trække spørgsmål til en 24 timers forberedelse til NaturGeografi B-niveau, efter den nye reform. Men jeg har ummiddelbart ingen idé om hvordan det kommer til at foregå, hverken hvilke krav der er til produktet af de 24 timer eller til ekserminationens form og hvor mi... -
Kom med jeres tanker // Projektopgave // sprogets udvikling
ForumindlægHejsa. Jeg har i denne uge projektuge, og vil derfor gerne i forbindelse med mit emne, spørger jer om nogle spørgsmål. Vi har det overordnede emne "forandring". Vi har så valgt at arbejde med sprogets udvikling, fx det med at man bytter mange danske ord ud med engelske ord i dagligdagen... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Håndrækning til rettearbejde.
ForumindlægHello fellas' Jeg sidder her på grænsen til at have ferie og skal sende min engelsk stil til min lærer. Er der nogen af jer der vil være så venlige at give den et lille kig? (dette er kun en udbid af det, i skal ikke ulejliges med det hele!) B) Commentary on “The goal is to build an intelli... -
Kasus
ForumindlægHejsa..altså, nu må i lige give mig en BØRNEHAVEKLASSE FORKLARING!Jeg ved det lyder dumt..Men hvad betyder selve ordet: kasus?Hvad er nominativ, dativ osv.Hvad er den danske betydning, af disse ord?en helt grundlæggende forkalring, med lette ord.1000-gange tak. -
nej nu er det nok!
ForumindlægNu er det for anden gang at jeg får 00.. Dem der kan skrive en engelsk stil ordenltigt til bestående vil jeg gerne bede om hjælp fra, det er meget vigtigt... Hvordan gør hvad gør i, i de forskellige opgaver.. Kan det være så svært at fortælle hvordan man gør?? -
oversættelse.
Forumindlægoversættelse til engelsk. 1. jeg havde boet i london i nogen tid (siger man I have lived in London in a while) ? 2. efter en halv time opdagede jeg pludselig, at jeg var faret vild. Den berømte London Tåge havde overrasket mig. Jeg vandrede rundt i en time og jeg havde næsten opgivet håbet om a... -
PDF.
Forumindlæghej!er der nogen som ved hvordan man kan kopier teksten fra akrobat reder (pdf) over på word?på forhånd takmed venlig hilsenliv rasmussen -
Rettelse af en engelsk essay
ForumindlægHejJeg skal aflevere en engelsk essay og jeg ville høre om nogen ville give en hjælpende hånd til at læse mit essay igennem for grammatiske fejl osv. Det er et essay, hvor jeg inkluderer min egen fortolkning af tingene, som jeg understøtter med citater osv. Så den skal måske bare kigges igennem f... -
Forslag til ændring
ForumindlægJeg synes, at for mange opgaver herinde på studieportalen har en alt for høj karakter i forhold til niveauet. Der er mange gange, hvor man må tage sig til hovedet og tænke: "Det her er bare ikke rigtigt".\nJeg ved ikke, hvor mange opgaver der bliver tilføjet langs af sted, men hvis det ... -
Oversættelse af "Historien om Den Lille Frø, Der Ville Være Anderledes"
ForumindlægHej allesammen. Har brug for hjælp til at oversætte følgende tekst, da jeg har en aflevering til imorgen tidlig!! - den er rigtig vigtig!! Et 7-tal er helt fint! Please hjælp! Filen er vedhæftet. -
Klog af at have briller?
ForumindlægHej, jeg har hørt et rygte der siger, at næsten alle dem der har briller er nogle kloge hoveder, kan det passe? -
se dagens lys
Forumindlægjeg har lige læst svend åge madsens "se dagens lys", og er nu lidt i tvivl om nogle ting. hvad er det fo en fortæller? jeg synes godt nok det virker lidt mærkeligt en gang imellem, der springes så meget i tiden, selvom det tilsyneladende er selve dagbogen man læser, men hvorfor er der s... -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster -
Obama = Osama ?!
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=w53TMpk6QNc&feature=related Hey! har set denne her video, og nu må jeg sørme sige.. jeg er helt lost. vidoen handler om hvorvidt Obama er Osama. der er "beviser" og alt andet crap. Men ved ikke om jeg skal tro på det. Facts: Osama Bin Laden har vær... -
Mundtlig engelsk eksame!
ForumindlægHej folksen! jeg skal op i mundtligt engelsk i morgen i mit selvvalgte emne ''homeless people''. hvor jeg skal snakke om det i 5 minutter. men der er bare et problem, jeg er møg glemsom. så er der ikke nogle som har en ide til hvordan jeg kan huske det udenaf? kunne være til en st... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægEr det her rigtigt? Mostly in my free time, I do my homework, but that is just so I have time to hang out with my friends and family. In my family, we always have a tradition with eating dinner together. From my perspective, I think that it’s nice to have a family meeting every evening. We... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en disposition til emnet radioaktivitet. Jeg har set flere eksempler på internettet osv, og alle er ret forskellige. Er der en bestemt måde, en fysik disposition skal se ud på? Skal man skrive nogle noter på til ting man vil sige? -
Caption
ForumindlægJeg har problemer med at loade pakken 'caption' jeg får denne fejlmeddelse: "pdflatex: Not a valid remote package repository." Jeg har prøvet ctan.org, men kunne ikke lige finde en.. -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak.
