Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14821 til 14840 af 23609
-
Enhed ved -log(M)
ForumindlægHvad skal jeg skrive som enhed, når jeg regner pH ved -log(c), hvor c er i enheden eller mol/l? -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
SSO i Latex
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO, og har valgt matematik. Jeg vil skrive i Latex, men hvordan ændrer jeg sidelayoutet, så man har skriftstørrelse 12 og 1,5 linjeafstand, som er kravene ved SSO? Jeg prøvede nemlig før at tage en side fra et word-dokument, hvor hele siden var fyldt ud med tekst - ... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
Polspænding?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem polspændingen og spændingen er, er blevet forvirret?????? På forhånd Tak! -
newtons tredje lov
ForumindlægKan man bevise Newtons 3. lov? Jeg kom til at tænke på det på denne måde: Alt hvad vi ser af fysiske interaktioner i hverdagen skyldes elektromagnetiske kræfter - bortset fra når tyngdekraften spiller ind. Dvs. at når to objekter støder sammen så er det pga. elektriske frastødninger og lign., a... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
kosmologi
Forumindlæga) Beregn, ved hvilken bølgelængde den kosmiske baggrundsstråling har maksimal intensitet? b) Hvilken del af det elektromagnetiske spektrum svarer dette til? -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Dilemma om at skifte klasse
ForumindlægJeg er i det dilemma om at skifte klasse! Jeg går på gymnasiet. jeg troede at jeg kom ind i en god klasse med gode lærer, det viste sig så at 1 af dem er meget strid med karaktergivning. Jeg har fået 4 i et fag hvor jeg hele tiden plejede at få... -
SRP fejl
ForumindlægHej Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10. Fejl: - Enkelte stave/tastefe... -
Spørgsmål vedrørende magnetisme
ForumindlægHey Gæve godtfolk, Jeg har et spørgsmål som jeg kunne tænke mig en forklaring på :P hvorfor er det at når jeg har en magnet, og hvis jeg holder en jernstang ud fra den og begynder at føre den mod magneten, at tiltrækningen bliver stærkere jo tættere jeg kommer ? nogen der har en videnskabelig... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr...
