Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14861 til 14880 af 27496
-
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ... -
matematikken bag tirerkurve
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive min SRO hvor fagene er matematik og kemi , i matematik har jeg om logistisk vækst og i kemi har jeg titrering af svag syre og base jeg skal diskutere hvordan det matematikken kan overføres til at finde ækvivalenspunktet for en titrerkurve. (matematiken og kemi ha... -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Eng/Mat The curious incident of the dog in the night time
ForumindlægHej Alle. Jeg har til SRP valgt at skrive om novellen "The curious incident of the dog in the night time" af Mark Haddon. Er der andre der har valgt denne novelle med fagkombinationen Eng/Mat? Jeg har forestillet mig at mit fokus skal være Aspergere og RSA-kryptering, da en stor del af... -
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
Styrkeforholdet mellem Tyskland og England i starten af 2. verdenskrig
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRP og er begyndt på historiedelen. Her er jeg blevet spurgt om, hvordan styrkeforholdet mellem Tyskland og England var i starten af 2. verdenskrig. Men jeg kan ikke rigtig finde noget materiale om det. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider eller bøger. Siden Ty... -
facitliste
ForumindlægHej...Ville bare lige fortælle at der ligger facitliste til kemi2000 på alle niveauer på siden:httpwww.haase.dkpdfAfacit.pdfder ligger desuden også mange andre facitlister til gode ting. -
Den aktuelle koncentration af Ag+ i en elektrolyseopløsning
ForumindlægSpørgsmålet lyder så’n:En elektrolyseopløsning er fremstillet ved at oplæse 2.20 kg AgBr i 500 liter 0.050 M KCN.1)Beregn den aktuelle koncentration af Ag+ i opløsning.Nu kan jeg ikke vise jer min udregning, har prøvet en del, men det vil den ikke.... men jeg kan sige at jeg har fundet koncentrat... -
Salte
ForumindlægHvordan skriver jeg formlen for f.eks. denne salt: jern(III)Sulfat ?Jeg forstår ikke helt det med de der streger midt i det hele. -
Kan HCl betegnes som et salt?
ForumindlægJeg sidder med et bilag til et eksamensspørgsmål, hvor der står jeg skal overveje HCl i forhold til aktuel og formel koncentration, og volumen%. Hvis man skal regne volumen% af noget er det vel egentlig et kriterie at det ikke er en opløsning af salt og vand. Derfor lyder mit spørgsmål på, ... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
Skal jeg starte?
ForumindlægHej alle. Jeg er blevet student, og skal nu søge ind på tandlægestudiet. Mit gennemsnit bekymre mig ikke, men jeg føler mig ikke klar til at starte. Jeg er lidt usikker. Hvad synes I man kunne gøre? hvordan er jeres erfaringer mht. evt. at starte på et studie hvor man ikke er særlig sikker? Hv... -
Reaktioner - hjælp!
ForumindlægHejsa Kan nogle forklare, om det jeg har gjort er korrekt ? På forhånd tak -
Beholde højt snit fra folkeskolen
ForumindlægHej alle Jeg gik sidste år ud af folkeskolen med at snit godt over 10 og nu er jeg så startet på HTX. Jeg vil gerne være læge og det kræver jo som de fleste af os nok ved et rigtig pænt gennemsnit. Jeg er derfor ude efter alle de tips I har til at beholde mit snit igennem gymnasietiden. Kan de... -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Beregning af kobs og halveringstid.
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål, som jeg har svært ved, og håber at I kan hjælpe mig med det. https://imgur.com/a/XcF3pCn Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte, og hvilke formler der skal bruges her. Har vi med en 2.ordens reaktion at gøre eller er det en 1.ordens reaktion? Det har jeg lidt svært ved a... -
H. LUNDBECK A/S
ForumindlægHej ville lige høre om der er nogen, der skriver om medicinal virksomheden H. Lundbeck A/S i SRP? hvis ja, vil du så ikke skrive din mail, så kan vi hjælpe hinanden med det i SRP perioden? Jeg skrive SRP i VØ, Afsætning og finansiering. Glæder mig at høre fra jer mvh malyandasli -
Emnevalg til eksamensprojekt
ForumindlægHej SP.Jeg har fået udleveret mit eksamensprojekt, på 3. år HTX i faget "Proces og Levnedsmiddel" (til dem der ikke ved hvad det er, er det et tværfagligt fag med hovedsaglitg biologi og kemi.)Jeg er meget i tvivl om hvad jeg har lyst til at lave. hvis nogen kan komme med nogle spændend... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score...
