Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 14901 til 14920 af 33566
-
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
Medicin - supplering
ForumindlægHej, Jeg overveje at søge ind på medicinstudiet eller lign. studier, men da jeg har en sproglige linje vil det betyde, at jeg skal læse en del fag op: Jeg har MAT B, BIO C & Fysik C. Jeg skal derfor enten supplere: 1) Matematik B-A & Biologi C-A eller 2) Matematik fra B-A, Kemi ... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Musikstudieretning?
ForumindlægJeg skal til at melde mig til gymnasiet, men valget af studieretning er ret tricky synes jeg. Jeg spiller klassisk guitar og vil gerne bruge mit liv på musik, så jeg overvejer en musikstudieretning. - Jeg ved godt at det primært er rytmisk musik på gym, men jeg tror det kunne være godt at have m... -
Den skriftlige eksamen?
ForumindlægHeyVil høre om nogen af dem der var til spansk eksamen i går evt vil vise hvordan deres oversættelse ser ud? -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Lærer til danks undervisning:udtale/gramamtik
ForumindlægHej, Mit navn er Agnieszka og jeg kommer fra Polen Jeg søger efter en lærer til at træner dansket sprog. Jeg har brug for nogen som kan rette min udtale og grammatik uden samtale. Jeg tager også il kursus på Studieskole i København, er på modul 5.2 men det er svært at lære korrekt udtale i store... -
Konstanter skal bestemmes
ForumindlægHei.. Håber i kan hjælpe med denne opgave!? Den er fra et eksamenssæt Maj-Juni 2002.Sammenhængen mellem v og T kan beskrives ved ligningen:v = b*T^a.Jeg skal bestemme konstanterne a og b... Hvordan gør jeg det?Her er nogle sammenhørende værdier for T og v.T = 193 223 243 273 293 323v = 542 582 60... -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
EØ - hjælp.
ForumindlægDer her nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en eksamensopgave for erhvervsøkonomi niveau b, d. 26. maj 2003.Det er opgave 2.3 der driller mig. "Beregn bruttfortjenesten for 1 par kamikker med Bioflex magnetsål" Der er opgivet en salgspris til 238 kr. inklusive moms. M... -
glykæmisk index - KLIK
Forumindlæghej med jer nolge der kan hjælpe mig? jeg skal svare på følgende spørgsmål i min problemformulering, og er gået lidt i stå..hvad synes i jeg skal skrive og diskutere?????: Indrag bilag A i en diskussion om betydningen af kostens glykæmiske index. håber på feedback! det er nemlig til min srp!!! ... -
Hjælp til at finde navnet på hæftet...
ForumindlægHvad hedder det stilhæfte hvor oversættelsen "Søndag 11. maj 1997 blev en mærkedag i maskinernes historie. Da lykkedes det en maskine, Deeper blue, at besejre alle tiders største skakgeni Garry Kasparov......" indgår?Håber der er nogle der kan hjælpe...Måske nogle der har haft det opgav... -
diffenrentialligning, vækstmodel
ForumindlægJeg har en opgave som lyder følgende:En sø er plaget af alger, der bevirker at bestanden af fisk aftager med tiden.lad y = f(x) betegne beatenden af fisk x dage efter 1. maj 2001. Det gælder at,dy-- = - 0,8 * kvrod(y)dxa) gør rede for at f(x) = (-0,4x+42)² er en løsning til diffrentialligningen..... -
Dansk årsprøve..
ForumindlægHejsa..Jeg skal til dansk årsprøve om noget tid(går i 2.g)Er der nogle der ved hvilket hæfte i var oppe i sidste år? Altså Eksamenshæftet fra sidste år?Ville gerne høre om man kan finde dem på uvm.dk eller hvor de kan findes?Og hvis der er nogle der ved hvor jeg kan finde hæftet fra Maj-Juni 1997... -
Din hengivne Jacobsen/Brev fra en fader - mangler hjælp og inspiration!
ForumindlægOpgaven er et brev fra grundlæggeren af Carlsberg(også kendt fra serien "Bryggeren"")til hans søn. Det er fra hæftet der blev brugt til studentereksamen i maj, 1998.Jeg skal give en karakteristik af J. C. Jacobsens forhold til sin søn, som det kommer til udtryk i brevet. Skal også ... -
Afgangsprøve i dansk læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til afgangsprøve i læsning/retskrivning mandag d. 4 maj. Jeg har næsten altid vanskeligheder med læseprøven, da jeg nogle gange bliver nødt til at skynde mig videre til næste spørgsmål. Spørgsmål som: Hvor gammel er Hans, de plejer ikke at være så svære, da man bare skal lede efte... -
Hjælp!!! Engelsk mundtlig eksame (video/serie-episode) plastic surgery
ForumindlægHej Jeg er er igang med mundtlig engelsk disposition/outline og min lærer siger at jeg også skal finde en video klip, eller et eller andet om plastic surgery , er der nogle der kender en serie eller en videoklip ,som kunne være smart at bruge ,når man har emnet om plastic surgery . Jeg har sær...
