Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 14941 til 14960 af 160718
  • cos(arg(a)) Hvad betyder arg?

    Forumindlæg
    Hej, er igang med en opgave om vektorer hvor jeg finder vektorernes retningsvinkel, dvs. i enhedscirklen. Og jeg har så fået noget, måske misvisende information. Hvis i tjekker det vedhæftede billede, kan i se hvad der står i min formelsamling, samt hvad min lærer har skrevet. Forskellen er at d...
  • Hvordan finder man vinkel a når du kender alle siderne ?

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe mig?
  • kemi A studentereksamen aug 2008

    Forumindlæg
    Hej alle er nogen der har besvarelsen af kemi A studentereksamen august 2008? på forhånd tak :)
  • Eksamen i dansk A, HF, d.1.12.14

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen herinde, der var oppe i dansk A, HF i dag? Hvis ja, hvilken opgave valgte I så?
  • Noter til afsætning A skriftligt eksammen

    Forumindlæg
    Hej jeg ville bare spørger om der nogen der har nogle noter som kunne bruges til afsætning a eksammen
  • (a+5b) +2 (2a+b)

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan løser jeg den overstående ligning, når +2 er isoleret fra de 2 parentser?? Hvad hedder det?! tak :D
  • Engelsk stil - en der gider a rette =)

    Forumindlæg
    Hej =) Har skrevet en kort stil på ca. 1 side. Er der ikke en der gider at tjekke den igennem for fejl også er der også nogle danske ord imellem jeg ik ka oversætte - den ska afleveres imorgen ! På forhånd tak ;) My first experienced of stealing “Come on, we have to go now, it is too late” I ...
  • sammenhæng mellem tallene a og c

    Forumindlæg
    5.5 Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2+2x+c=0 a ≠ 0 har netop en løsning.
  • Engelsk A · Hvad kaldes denne form for fejl?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg sidder og er igang med at lave 1. delprøve af et eksamenssæt i Engelsk A. Jeg har dog lige brug for lidt hjælp, så jeg håber, at der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig. 2. Through practice Galileo became good to observe the stars and was able to identify craters on the m...
  • differantialregning parabel: a, b, c

    Forumindlæg
    Hej kan nogen hjælp med denne opgave
  • Hvad sker der hvis man er dumpet i matematil B skriftlig eksamen?

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg har været til eksamen i skriftlig matematik B på stx, og har fået 00 :-(. Men kommer der til at ske noget ved det?
  • Bestem koordinaterne til a og b (vektorer)

    Forumindlæg
    Hejsa! Nogle der kan forklare hvad man skal? ER HELT LOST?! Meget gerne i steps - det er til en aflevering!! :) Tak på forhånd!
  • Hvad syntes i om Biologi(A) eksamen 2007?

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg vil godt høre hvad jeres mening er om den skriftlige eksamen i BiologiA i år, 2007? Efter min mening var sættet sværere end mange andre eksamenssæt som vi har løst i årenes løb? Hvilke opgave valgte i, og hvorfor? Og hvad mente i var faldgruberne?
  • Matematik gør rede for...

    Forumindlæg
    jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal gøre rede for, at2/(x-3)(x-2)= 2/x-3 + -2/x-2nogen der kan hjælpe mig? ;D
  • Matematik - nulpunkter og fortegnsvariationen

    Forumindlæg
    Opgave 1 Funktionen f har forskriften: f (x) = (x + 3) • (x + 2) • (x – 2) • (x – 3) 1. Bestem nulpunkterne for f. 2. Bestem fortegnsvariationen for f.
  • Et par matematik spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Jeg har denne opgave: Undersøg om 2 er løsning ligningen x^3 - 5x^2 + 3x + 6 = Så... 2 skal sættes ind og så skal den løses? Jeg får det til: 2^2-5*x^2+3*2+6 = 0 Er dette korrekt (har brugt lommeregner).
  • Uden hjælpemidler (matematik)

    Forumindlæg
    hey..Jeg er nu også en af dem, som har svært ved og regne nogle opgaver uden hjælpemidler..Jeg har f.eks et par eksempler her, som jeg gerne vil have jeres hjælp i:1. Bestem monotoniforhol for f: 2x^2+x-1=0Jeg kan kun find ud af og lave denne her opgave med lommeregner..:0(2. Skriv ...
  • Matematik mundtlig eksamen beviser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at forberede til min mundtlige eksamen i Mat B. Jeg er ved at se på nogle beviser, bl.a. for cosinusrelationerne. Når man skal føre et bevis, skal man så gøre det på den måde, at man står og skriver det hele op på tavlen. Dvs. man skal huske alt det der sker i hovedet. Eller m...
  • LIGNING/GÅDE - matematik!!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil høre om der er nogen, der kan hjælpe mig med at opstille en ligning, og løse den?: Carsten er x år, hans mor Annie er 7 gange så gammel, og Carstens søster Beate er dobbelt så gammel som Carsten. Da Beate blev født var Annie 30 år gammel. Hvor gamle er Carsten, Beate og Annie? Hvor...
  • Matematik regning af brøk

    Forumindlæg
    Heej. Jeg skal regne det her stykke? 7,9 + 2 3 brøkstreg 4 .. Jeg ved godt hvordan man regner 2 3 brøkstreg 4.der skal jeg sige 2 gange 4 + 3 så for jeg 11 brøkstreg 4 .. Men hvad gør jeg så : please hjælp