Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15001 til 15020 af 95433
-
Hjælp til lidt AT start
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal i gang med et AT-projekt. Overemnet er Fremtiden og dens visioner. Dertil har jeg valgt at arbejde med fagene dansk og fysik, hvor jeg vil behandle emnet Kunstig intelligens og robotter. I danskdelen vil jeg analysere filmen A.I. (Artificial Intelligens), men jeg er m... -
Afstemning af redoxreaktioner, 1.g.
ForumindlægHey! Jeg skal bl.a. afstemme følgende redoxreaktioner:H2S + O2 ---> H2O + SO2C2H6 + O2 ---> CO2 + H2OH2O2 + ClO2 ---> HClO2 + O2Br2 + NH3 ---> N2 + NH4BrAl2O3 + C+ Cl2 ---> AlCl3 + COMin lærer har sagt at vi skal afstemme dem (indsætte koefficienterne) ved angivelse af oxidationsta... -
Statistik - forvirring!
ForumindlægHej, Jeg skal snart til statistik C eksame, men roder rundt i de forskellige begreber. Jeg forstår selvfølgelig hvad middelværdien er - men der hvor jeg går sort, er når man ser forskel på normalfordeling og binomialfordeling. Jeg kan bare ikke finde hoved og hale i formlerne. Beregner man mid... -
Spørgsmål omkring eksamen og årskarakter
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt hvordan det med eksamen og årskarakter fungerer. Hvis man har fået 7 i både mundtlig og skriftlig mat B, og man får 4 til eksamen i skriftligt, hvad ligger ens snit så på i matematik? Jeg har hørt at de begge karakter (både eksamen og årskarakter) står står på eksamen... -
Karaktergennemsnit?
ForumindlægHej alle. Nu har jeg snakket med ret mange efterhånden, og der er meget stor uenighed om, hvorvidt de fag, man ikke kommer op i, bliver direkte overført som en eksamenskarakter. Så mit spørgsmål er vel bare: gør de det? For inde på Lectio, kan jeg se, at der står Kemi C, vægt : 1 .. Og jeg ska... -
Naturlige tal og Hele tal
ForumindlægHej derude. Jeg forberede mig til eksamen. Jeg har nogle spørgsmål om Naturlige tal og HELE TAL. Jeg ved, at Naturlige tal er lukket under under addition, multiplication, og exponentiation. Er Naturlig Tal lukket under substraktion og division. Jeg er i tvivl under division, da (1/2) er ikke e... -
tegn grafen for f og benyt modellen
ForumindlægHej! har problemer med at forstå denne opgave, håber nogen kan hjælpe (se fil) -
x^2-2x-8=0
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan breake den? vh Patrick -
Repetition
ForumindlægHvordan repetere man bedst til religionseksamen? Skal man bare repetere og tage noter, indtil man næsten kan teksterne i hovedet? -
Spørgsmål til engelske sætninger
ForumindlægHej! Jeg vil gerne have hjælp til følgende sætninger: They are the most succesful actors in/during/whatever the past 10 years. Too many Danish people are not highly enough educated/well enough educated/whatever. The Danish school system is not functioning/doing/performing/operating/working/wh... -
Spektroskopi
ForumindlægHej...Jeg er igang med at lave nogle opgaver i spektroskopi, så ville høre om der var nogen der sad med gode noter, så man kunne få styr på det inden eksamen... Jeg har specielt svært ved at fortolke NMR-spektre.. er ikke helt fortrolig med koblinger og koblings konstater osv. hvis der er nogen d... -
Rettelse af lille tekst.
ForumindlægCan not imagine it when people heard it they were completely crushed all loved you why does it went so fast almost from one day to another can not imagine a life without you it's going to be hard Synes det lyder lidt mærkeligt kan i evt. hjælpe med grammatik fejl ;) -
To-do lister i LaTeX
ForumindlægJeg har forsøgt at google for at finde ud af hvordan jeg kan lave to-do-lister i min LaTeX kode (Jeg forestiller mig noget ala. at indsætte en "to-do" note i stedet for fx. en "fixme" note, og at latex så genererer en liste over alle mine "to-do"'s)... Kan nogle ... -
Overfladearealet
ForumindlægDer er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, håber på at der måske er nogle som kan hjælpe mig: En kasse uden låg skal rumme 800 cm3. Kassen skal være dobbelt så lang, som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opgaven går nu ud på at fastlægge kassens dimensioner,... -
Vektor hjælp
Forumindlægom en vektor c oplyses, at vektor c er parallel med vektor b og vektor c(a) = vektor -a hat hvor vektor c(a) betegner projektionen af vektor c på vektor a. Hvordan finder man så vektor c? Jeg ved at vektor a = (5 0) og vektor b = (7,5 10) -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
Mat. 2 årigt højniveau
ForumindlægHejJeg går og overvejer om jeg skal tage matematik på højniv. både i 2.- og 3.g. Jeg kan se en del fordele i at tage det som 2 årigt frem for et årigt (i 3.g). Jeg ville så lige høre om der er nogen der har nogle erfaringer med enten den ene eller anden model. Jeg vil også meget gerne høre om hvo... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHey!Jeg skal op i mundtlig matematik b-niveau er på 2. år HH, og vil lige hører efter jeg har læst de tidligere tråde ang. den mundtlige eksamen om der er nogen der har nogle eksempler på de opgaver der bliver stillet, vi har nemlig ikke rigtig fået ret meget af vide af vores lærer.Så det ville v... -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
Euklids algoritme - bevis
ForumindlægHej, Jeg har følgende opgave "Lad a, b, c, x, y være naturlige hele tal og lad c være andet end 0. Antag at c|a og c|b. ( Antag at c er divisor i a og c er divisor i b) Vis, at c | (ax+by). ( Vis at c er divisor i (ax+by)) Jeg tror det har noget at gøre med euklids algoritme,...
