Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15021 til 15040 af 19198
-
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Lidt hjælp til oversættelse?!
ForumindlægLaura und Alexander – zwei junge Menschen auf etwa 20 Jahre alt – lernen einander zu kennen auf die Wirtschaft, wo Laura als Kellnerin arbeitet. Sie bemerkt ihn, als er einen kalten Winterabend zu einen Bier trinken hereinkommt. Er spricht nicht mit jemand, setzt sich bloss zu der Ba... -
Forholdsord
ForumindlægHvorfor har vi egentlig overhovedet brug for præpositioner? Og er der situationer, hvor man slet ikke kan undvære dem? -
kort tekst til rettelse
ForumindlægHej. En der kan rette min tekst igennem? :) Klaus Peter ist ein Dokter, und Michaels Mutters freundin. Er hat viele geld und deshalb gespiell er sehr stolz und grüss. Er ist ein selbstgefällig Typ, und denkt das sie mit er geld alles ist, und alles gekaufen kann. Ich finde er sehr egoistich und ... -
Litterær artikel-VIGTIGT
ForumindlægHej Jeg skal skrive en literær artikel om novellen "Blomster" af Katrine Marie Guldager, men vil gerne have lidt hjælp. Hvad kan denne novelle perspektiveres med. P.s er der nogen der´har fortolket eller analyseret den før? -
do-omskrivning og kongruens
Forumindlæg"Peter drinks not anymore" Jeg kan godt se at sætningen skal have et hjælpeverbum (do-omskrivning). men fordi at hovedverbet "drinks" allerede er bøjet i 3. person singularis, så skal der vel IKKE så "does not", idet det er subj. der bestemmer hovedverbets bøjning?? -
Simmel - Vekselvirkning
ForumindlægHej Alle. Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå begrebet vekselvirkning, som Georg Simmel gør brug af. MVH SARA -
Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?
ForumindlægEr Naturalisme og Determinisme det samme? -
Brug af ældre litteratur på mellemtrinnet
ForumindlægJeg går på 2. år på lærersem. og har skrevet en opgave om brugen af ældre litteratur på mellemtrinnet. Min problemformulering lød sådan "Hvordan kan man anvende ældre litteratur på mellemtrinnet uden det bliver en byrde." Er der nogen, der har et forslag til hvad jeg kan komme ind på ti... -
Werden oder wollen
ForumindlægJeg bliver lige i tvivl, om det er korrekt at bruge werden i denne sætning: Zuerst werde ich den Text (...) vorstellen, und danach werde ich den dänischen Text erklären. -
Ansøgning til vid. gående udd....igen
ForumindlægHej allesammen Jeg er ved at ansøge om optagelse på en videregående udd. Jeg vil søge ind på 1 uddannelse men ved flere uddannelsessteder. Hvordan gør jeg når jeg ansøger? Skal jeg bare lave X-antal ansøgningsskemaer, altså vha. optagelse.dk (ansøger uden log ind) ? Hvor skriver jeg så på at jeg ... -
Hjælp :(?!!
ForumindlægHejsa ;D Jeg vil gerne høre, tror i der er mulighed for at man kan skifte sprog, på gymnasiet? -
Centrale stikord?
Forumindlæghvis der står: understreg på siderne centrale stikord og sætninger: hvad er dialekter, sociolekter, rigsmål og gruppesprog? understreg og centrale sætninger om forholdet mellem...... hvad vil det sige? Er ikke helt sikker på hvad centrale sætninger er? en der kan hjælpe? :D -
HHX, IBB ??
ForumindlægJeg skal starte på på HHX, studieretning IBB efter sommerferien og ville gerne spørge om nogle som eventuelt har gået der kunne fortælle mig lidt om det, hvad man oplever og hvordan personerne er? Jeg har været rigtig nervøs de sidste dage, for jeg har altid været genert og har haft svært ved at... -
Oversættelse: Sehr geehrte?
ForumindlægHej.. hvordan oversættest "Sehr geehrte Damen und Herren" bedst i denne sammenhæng til dansk? (Sehr geehrte Damen und Herren, durch Herr Schmidt sind wir auf Ihre Homepage Aufmerksam geworden) "Kære" vil være for personligt og kræve at man kender navnet på modtager ikke? &q... -
Bestem minimum ved at differentiere og opstille monotoniforholdsskema
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om denne opgave, men jeg har prøvet mig lidt frem: Vi har funktionen f(x) = (1/2)x2+2x-4 Differentieret fås, at: f'(x) = x+2 Derpå løses ligningen: f'(x) = 0 (Mellemregning) f'(x) = 0 ⇔ x+2 = 0 ⇔ x = -2 Jeg har vel bestemt minimum ud fra dette, ... -
Enigma og 2.verdenskrig
ForumindlægHej Vi har lige valgt emne i SRP, Jeg har valgt Enigma og 2.verdenskrig med kryptering i Historie og Matematik.. Jeg ville spørge om der evt. var nogend derude der havde skrevet en lignende opgave, fordi jeg er lidt i tvivl, også for at se mht. litteratur?! Det ville være rigtig dejligt at se et ... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? "Ofte er det strandede eksistenser, der gemmer en forbrydelse eller en sorg. Måske behøver eneboeren i denne tekst bare ro." Har selv oversat det til: "Oft ist es scheitern Existenzen, die ein Verbrechen oder eine Trauer ver... -
kigge hurtigt!
ForumindlægHer er noget jeg har oversat.. villle lige se om det er rigtigt. Hier ist der Brief. kam es heute. hier ist der Brief, der heute kam. hier ist der Brief. Ich habe es heute geschrieben. hier ist der Brief, den ich heute geschrieben haben. sie kam mit einem Vorschlag, akzeptiere ich nicht. den Ser... -
4 eu forbehold:
ForumindlægHej med jer.. Har lidt svært ved at komme i gang med denne opgave : politiske konsekvenser det vil have for Danmark at afskaffe et eller flere af de fire EU-forbehold: Håber i kan hjælpe mig i gang :)
