Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15061 til 15080 af 23489
-
Mellemregning til Familetur i nordjylland
ForumindlægHejsa læser, jeg har en opgavesæt for hvor der skal være en mellemregning men jeg har et lille problem med en af opgaverene den lyder "3.2 Hvad er sandsynligheden for, at 2 drenge sover i samme køjeseng (A+B eller C+D)?" Mit spørgsmål er hvordan jeg skal skrive mellem regning til den... -
Leder efter et dansk digt
ForumindlægJeg har for mange år siden læst et digt (som jeg tror er af Tove Ditlevsen) - men efter jeg har læst bogen med hendes samlede digte igennem kan jeg ikke finde det. Jeg kan kun huske en lille "strofe" af digtet som i øvrigt er/var skrevet på en meget Ditlevsen'sk måde med "vers... -
Tysk stil 92 ord
ForumindlægJeg har en lille tysk stil på 92 ord, som jeg gerne hurtigt vil have tjekket - jeg STINKER af lort til tysk og bliver nødt til at slå hvert eneste ord op i ordbogen. Min ordstilling stemmer heller ikke, og jeg har derfor enorm stor brug for hjælp. En venlig hjælp der vil give tid til at lige tjek... -
Kreativt produkt - Sult og fattigdom i Afrika
ForumindlægHej alle Vi er en gruppe på 3 piger som har projektopgave i næste uge. Overemnet er verdenskriser og vi har valgt underemnet "sult og fattigdom i Afrika". Vi har brug for hjælp til at finde et kreativt produkt til vores fremlæggelse, men vi vil helt ikke have at det bare er fx en film... -
Mundligt eksamen om tekster fra Romantikken
ForumindlægHej allesammen. Sagen er at jeg har trukket tekster fra Romantikken, til min mundlig eksamen i dansk. Jeg har kigget efter nogle digte og kunsteventyr som jeg kunne arbejde med, men jeg har ikke rigtig stødt på noget der fangede mig. Vi har allerede arbejde med ; I Danmark er jeg født, Den lille ... -
Differentialkvotient Lineær vækst
ForumindlægHejsa alle I kloge mennesker :-) Jeg har en lille opgave der lyder: - Beskriv, hvordan differentialkvotienter kan anvendes til at beskrive karakteristiske træk ved væktypen (lineær) omtalt nedenfor. Eksemplet lyder så: I perioden 1991-2002 kan aftallet af dankortbetalinger i DK med god ... -
mættede og umættede fedtsyre
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg er igang med at skrive en rapport i biologi omkring mættet og umættet fedtsyrer. Hvilke eksempler kan jeg give på at umættet fedtsyre bliver "hærdet" hvis H2 bliver tilsat. Altså det får højere kogepunkt. Det her er hvad opgaven siger: Umættede fe... -
1. verdenskrig - dagbog
ForumindlægVi skulle skrive en dagbog, om hvordan vi ville have det osv., hvis vi var med i 1. verdenskrig. Det var selvfølgelig meget sørgerligt. I må meget gerne skrive, hvad jeg kan gøre bedre (give respons og gode idéer) :-) Jeg har vedhæftet, hvad jeg har skrevet. Tag et lille kig :-) I må meget gerne ... -
Redegør for begrebet konkurrenceevne og relevant kulturteori
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har denne opgave i min SRP og har et lille problem. "Redegør for begrebet konkurrenceevne og relevant kulturteori". Jeg har gjort rede for begrebet konkurrenceevne, men ved ikke helt hvordan jeg skal redegøre for relevant kulturteori? I min analyse skal jeg sammenli... -
Luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder med et lille problem. Jeg skal fortælle om sammenhængen mellem et legemes flyvebane uden og med luftmodstand. Altså jeg skal beskrive nogle ting, som jeg ikke helt ved, hvad eller, hvordan. Jeg har vedhæftet et billede med to grafer, den blå linje er med luftmodstand og den røde ... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
Beregning af stålrørs bærevne
ForumindlægJeg sidder og skal lave styrkeberegning af stellet på en mooncar. Jeg har kun givende informationer: Længde på 1640mm, ydre diameter på 30mm og en indre på 28mm. Vi skal altså finde den kraft man kan pålægge røret, før det begynder at bugge/ give sig. Hvis nogen kan lave beregningen med en lille... -
Mangler job
ForumindlægHej allesammen. Jeg har tidligere ansøgt mange steder som deltids ungmedarbejder, men det har været uden held. Jeg er 17 år nu og bliver 18 om tre måneder. Da jeg ikke har arbejdet fx i et supermarked, kan jeg ikke have et job indenfor det. Jeg ved ikke hvor man ellers søger, hvis man ikke har ti... -
Energiråstoffer og Mineralske råstoffer
ForumindlægHej Mennesker! :) Står i en lille krise og khar brug for hjælp så håber der er en der kan hjælpe mig! Jeg skal inddele disse 10 råstoffer i energiråstoffer og mineralske råstoffer. Det er jeg så dårlig til så håbede på noget hjælp til hvordan jeg inddeler dem i de to grupper eller om der er n... -
Opgaver hjælp
ForumindlægHej derude jeg har en lille opgave som jeg ik kan løse. Nogen som ville hjælpe? i denne opgave arbejdes der med den barometriske formel. a) hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? b) hvad er luftrykket på toppen af Mont Blanc? En person tager elevatoren op i Empire State Building i New Yo... -
Opgave
ForumindlægHej derude jeg har en lille opgave som jeg ik kan løse. Nogen som ville hjælpe? Har lavet a i dette spørgsmål mangler så b,c,d :) i denne opgave arbejdes der med den barometriske formel. a) hvad er lufttrykket i 5600 meters højde? (har jeg lavet) b) hvad er luftrykket på toppen af Mont Blan... -
Prognose og model.
ForumindlægI 2010 var danskernes forbrug af vin 192. mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årerne efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes fo... -
Løsning af en Differentialligning
ForumindlægHej igen, som man kan se på min forrige post (for 30 min siden) har jeg meget svært ved differentiering, og prøver stadigvæk at lære det. Men sjovt nok, skal jeg nu beskrive konkret hvad der sker i hvert enkelt trin når man differentiere. Jeg skal simpeltvis bare skrive en lille kommentar til hve... -
ligningssytem..
Forumindlægx-2y=-2 3x-y=9 vi sidder her med sådan en lille satan og diskuterer.. den er af en eller anden grund ikke mulig for os at greje. min ene ven mener dette skulle passe: x-2y=-2 x=-2+2y x=-2+8 x=6 3x-y=9 3-2+2y=9 1+2y=9 2y=8 y=4 men jeg mener ikke at hvis man sætter 6 ind på x'es plads kan... -
Udledning af Keplers 3. lov
ForumindlægHej derude Er der en der kan forklare mig hvad der sker i de 3 nederste linjer af udledningen af Keplers 3. lov (vedhæftet). Nærmere hvordan lille m går ud i nævneren efter indsættelse af p, samt hvordan man udleder nederste linje. Er selv kommet frem til, at det må være potens-regneregler der sp...
