Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15101 til 15120 af 95433
-
geometri
ForumindlægABC and A'B'C' are similar triangles. If angle b = 3x-45 and angle b' = 2x-10, what is angle b? a) 35 b) 15 c) 60 d) 45 What is the sum of the exterior angles of a 10 sided polygon? a) 100 b) 360 c) 1440 d) 180 Steve is designing a backpack and needs to determine the length of... -
bevis for differentialligninger
ForumindlægHey :)kan hverken fatte hoved eller hale i det her bevis :s håber der er en som kan hjælpe mig..Sætning:Differentialligningen y' = b - a * y har den fuldstændige løsning: y = b/a + c * e^-axBevis:Vi vil bevise at en funktion f er en løsning til differentialligningen y' = b - a*y netop hvi... -
Atomets opbygning HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP!!!! Skal have hjælp til at forklare atomets opbygning og Bohrs atommodel!!! hurtigst muligt, sider midt i en 24 timers fysik eksamen... -
Hvordan forgår det??
ForumindlægHjælp! Jeg skal snart op i 10.klasse fysik prøve og jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Så jeh håber der er nogen der kan? Tak :) -
5/12.. en karakter?
ForumindlægHej! I en fysik prøve fik jeg 5 ud af 12 rigtige? Hvilken karakter tror I, jeg får i karakter? -
Isolering i ligninger
ForumindlægHar et lille problem med en opgave hvor man skal isolere c, normalt er det ikke noget problem men den her har sat mig ud af kurs, så er der ikke en venlig sjæl som kan forklare mig igennem den her b*c=1+c Mange tak på forhånd -
Træningsprojekt
ForumindlægEr følgende udsagn korrekt? Dette er en besked fra min lærer: ''Jeg skal (igen!) minde jer om at I skal aflevere jeres træningsprojekt i idræt C. For at sige det kort og præcist: Man kan ikke få studenterhue på hovedet hvis ikke man har bestået idræt C - og for at bestå så skal man hav... -
fra dansk til eng.
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man oversæætter denne sætning? "Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårligere end eleverne i de lande i europa vi normalt sammenligner os med.." -
Psykologi - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er på vej til 9. klasse, hvor det gælder. Indtil videre har jeg ingen problemer, og jeg klarer mig godt i skolen. Jeg er en af dem, der får topkarakterer. Jeg vil rigtig gerne være psykolog, men hvis jeg kom på gymnasiet, hvilken linje skal ... -
På Memphis station
ForumindlægEr der nogen som evt. skulle have noter til at om dette digt.TAk ! -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
Lidt hjælp ønskes..
ForumindlægVed titrering af Fe2+ med permanganat, MnO4-, i sur opløsning forløber følgende reaktion: Fe2+ (aq) +MnO4-(aq) --> Fe3+ (aq)+Mn2+(aq) a) Afstem reaktionsskemaet b) Beregn ΔG? for reaktionen ved 25 °C c) Beregn reaktionens ligevægtskonstant ved 25 °C Det er afgørende for tit... -
Makroproblemer
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en rapport hvor jeg skal lave en pokkers masse vektorer. Derfor har jeg defineret en ny makro på følgende måde: \newcommand{\vek}[2]{\left( \begin{array}[pos]{spalten} #1\ #2 \end{array} ight)} og skriver så hver eneste gang jeg vil lave en vektor \vekt{x}{y} (... -
Fordomme mod HTX'ere?
ForumindlægHeysa Studenter ;) Jeg skal til at skrive mit eksamensprojekt i Kommunikation/IT, og i den forbindelse har jeg valgt at lave en reklame kampagne for HTX (Teknisk Gymnasium). I den forbindelse er et af mine mål effektivt at få nedbrudt evt. fordomme som andre gymnasieelever og unge personer har/... -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
den rette linie
Forumindlægnoget specielt man skal vægte i ekstra meget i en mundtlig eksamen på b-niveau, hvis man trækker "den rette linie" selve eksamensspørgsmålet går i retningen af "den rette linie; ortogonale linjer, linjers skæring, vinkler mel, linjer" -
Hjælp med matematik !!!
ForumindlægHej Jeg har lavet denne delopgave fra HF matematik b-niveau 2011 Jeg ønsker, at I herinde kan give mig en respons med en karakter/procentvis af opgaven, tak Kommentere alt det I vil om den ! Det har taget 45 minutter. -
Negativ temperaturkoefficient
ForumindlægHej fysik-eksperter,\nJeg sidder og bøvler med en rapport vedrørende resistansens temperaturafhængighed.\nvi har målt sammenhørende værdier af U og I for en pære med kultråd og jeg skal forklare hvorfor resistansen falder med temperaturstigningen. Hvordan kan man forklare det udfra stoffets opbyg... -
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
Interferens for lys
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med forbedre mig til fysik eksame til imorgen.. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg kan sige noget om interferens for lys.. Hvornår er det Konstruktiv interferens og Destruktiv interferens når man sætter en laser igennem en gitter? Håber der nogen der kan give mig...
