Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15141 til 15160 af 63055
-
Har ingen baggrundsviden til kemi B
ForumindlægHejsa Jeg skal starte på kemi B i januar. Jeg har bare det problem at jeg tror at jeg slet ikke kan huske noget fra C ( var heller ikke særlig god til det da jeg tog det i naturfagspakken) Er der et et site eller noget ser måske kan hjlpe mig forberede og også hjælpe mig da jeg engang begynder ... -
Ligevægt hjælp
ForumindlægVed ligevægt er en reaktion med K = 5,0 * 10^20 forskudt ...; koncentrationen af produkterne er forholdsvis ... Svaret er: hverken mod højre eller mod venstre; høje Hvordan kan det være ligevægten ikke er forskudt mod højre, idet at K-værdien er så høj? -
engang mere..
Forumindlæghej...hm jeg prøver igen..er der nogen der kan hjælpe mig med rettelsen??..på forhånd tak.. ,.. To what extent people are free to choose their own lives? It is an important question. We living in a world, where people can very fast and easy get information on the hole world plan, about every th... -
Stokastisk variabel
ForumindlægHej hjælp til denne opgave En stokastisk variabel Z kan antage værdierne 9, 11, 13, 15 og 17. a) Udfyld et skema som nedstående , når det oplyses, at P(Z (mindre eller lig med) 13) = 0,75. b) Bestem middenværdien c) Bestem P(Z (større eller lig med) 11). -
Permutation som produkt af disjunkte cykler
ForumindlægHvordan opskriver jeg permutationen p = (2,9,8,5,3,1,4,6,7) som et produkt af disjunkte cykler? Det kan jeg slet ikke finde ud af. Måske har jeg bare set mig blind på den. Jeg har også permutationen m = (3,2,1,9,8,5,7,6,4) og der får jeg m = (1 3)(2)(4 9)(5 8 6)(7), er det ikke rigtig nok? -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
Dansk Mundtlig Eksamen ......?
ForumindlægHej, jeg skal op i Dansk Mundtlig Eksamen om en uge. Jeg skal analysere en Novelle, hvilket ikke er det helt store problem for mig, og skriftligt er det lige til et 10-tal. Men problemer er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forberede mig. ( Det er B-prøven ) Hvordan skal jeg kunne huske ... -
Sætning
ForumindlægKan man godt skrive "Jeg går i syvende" sådan her "Je marche dans le septième"? Og kan man godt skrive "Jeg bor i en lille hvid lejlighed" sådan her "Je vis dans un petit appartement blanc"? - Tak på forhånd! -
lysledere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive AT-synopsis under hovedemnet Videnskab og Ansvar. Jeg har kombineret fysik og dansk, hvor dansk fylder mest. I min fysik-del skal jeg snakke om lysledere, men jeg må indrømme, jeg ved ikke så meget om det. Er der nogle, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
hjælp til produkt (tsunami)
Forumindlæghejsa alle sammen Jeg er lige begyndt på min 9. klasses projektopgave, hvor jeg har om tsunamier. Og i den andledning skal jeg bruge et kreativt produkt som har noget med min opgave at gøre. Jeg har tænkt lidt på at simulere en tsunami men ved ikke helt hvordan at man gør. Jeg har fu... -
produkt til projektopgave
Forumindlæghejsa alle sammen Jeg er lige begyndt på min 9. klasses projektopgave, hvor jeg har om tsunamier. Og i den andledning skal jeg bruge et kreativt produkt som har noget med min opgave at gøre. Jeg har tænkt lidt på at simulere en tsunami men ved ikke helt hvordan at man gør. Jeg har fun... -
Cirklens ligning - vektorregning
ForumindlægJeg har lidt problemer med om jeg har forstået denne opgave rigtigt: Bevis ved hjælp af vektorregning, at cirklen med centrum i (x0,y0) og med radius r har ligningen: (x-x0)^2+(y-y0)^2=r^2 Jeg har dette eksempel som er lavet på klassen, men efter min mening så er der intet vektorregning i d... -
Vektorregning, koordinater, firkant
ForumindlægHalløj! Jeg har et spørgsmål vdr. en opgave vi har gennemregnet i min klasse, som jeg skal til eksamen i på mandag, men jeg forstår ikke den fremgangsmåde vi har brugt, og kan ikke finde lignende opgaver eller eksempler andre steder på nettet. Opgaven lyder: Bestem arealet af en firkant med... -
Erindring
ForumindlægHej.. lige et spørgsmål om genren erindring… Da jeg gik i 9 klasse havde jeg en lære der sagde at vi ikke behøvede at krasse vores privat liv ud og der for bare skulle finde på noget. Vi skulle selvfølgelig sætte os ind i den person som vi legede vi var men det behøvede ikke at være ... -
HTX eksame i samf. C
ForumindlægHej alle HTX´er - især 2. og 3.g´er :) Her til sommer skal jeg op til eksamen i samfundsfag C (HTX - 40 min forbereddelse og 20 min. examination). Jeg er rigtig meget dårligt til samfundsfag og er meget bange for at få dårlige karakter, som jeg ikke vil have. jeg vil bare lige høre fra je... -
Hvordan kommer jeg ind på STX
ForumindlægJeg går lige nu i 10.klasse på en efterskole. Jeg vil rigtig gerne på gymnasiet, og jeg vil gøre alt for, at komme ind på linjen - biologi a, matematik b, idræt b. Men jeg er ikke særlig god til matematik. Problemet er også, at mine karektere fra 9.klasse ikke er særlig gode. Hvordan kommer man... -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
Skriftlig matematik :o
ForumindlægHejsa.Jeg har lige oprettet en bruger og har hørt, at det er en god hjemmeside til at søge gode råd.Jeg skal op i 9. klasses afgangsprøve i matematik på tirsdag og er ekstrem nervøs.Jeg plejer at få 7-8 stykker og vil meget gerne hive mig op på et ti-tal.Jeg ved nogen tænker det er vanvittigt på ... -
Er Uddannelsesparat = egnet til gymnasiet
ForumindlægHej. Idag fik jeg min halvårskarakter i 9 klasse efter terminsprøverne. Og sidst jeg var til skolehjemsamtale (før terminsprøverne begyndte) sagde min dansk lærer at hun ikke ville egne mig til gymnasiet fordi hun mener jeg ikke er fagligt nok, men min matematik lærer sagde ja. så idag da jeg...
