Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15181 til 15200 af 42938
-
Oversæt sætning
ForumindlægNogen er vil hjælpe mig med at oversætte denne her sætning til fransk: De vil blive i restauranten Det er verberne vil blive der driller mig -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Hjælp til analyse af kortfilmen "Under bæltestedet"
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig dansk på næste tirsdag. Jeg har dog et problem.. Jeg har lidt svært ved at analysere min kortfilm (under bæltestedet). Vil derfor høre om der er nogle som har nogle godbider/nogle gode ting at kigge på/dykke ned i i kortfilmen? I behøver ikke at give mig en decideret a... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg er gået i stå med en tekst jeg skal fremlægge til min mundt. eksamen imorgen og ville se om nogen af jer kunne hjælpe mig. Det er disse 5 stykker i teksten, der volder mig problemer. 1. me desarrollo como tal, así, haciendo temporada de verano, las temporadas de Argentine y las de Espa... -
alt for nervøs
Forumindlægjeg er alt alt alt for nervøs for min eksamen til på mandag :( når jeg bliver det så brækker jeg mig typisk om morgenen når jeg skal til eksamen :( andre der har det på samme måde? og hvad kan gøres? -
Årskarakter - klage
ForumindlægHej Studieportalens brugere Jeg har netop modtaget mine årskarakterer og er yderst utilfreds med min mundtlige karakter i dansk. Jeg har gennem årene ligget og svinget mellem 7 og 10 - besynderligt nok er min årskarakter 02! Jeg finder vurderingen yderst uretfærdig og agter at klage. Er der nog... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Engelsk FSA
Forumindlæghej. Nogen der ved hvordan man kan forberede sig til engelsk skriftlig bedst? -
nye karaktere
Forumindlæghejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye??? -
oplæg til et hf-hold
ForumindlægHej alle Hvordan kan man vise at den stil man har skrevet i dansk skriftligt er til et hf-hold? Skal man bruge nogle bestemte begreber eller ordforråder. På forhånden tak -
Foto Historie
ForumindlægFik fik en fristil for, hvor jeg ikke havde nogen ide om hvad jeg skulle skrive om men så spurgte jeg min lærere der spurgte hvad jeg var intereseret i, der sagde jeg Kamera og at jeg godt kunne lide at tage billeder.. så jeg vlte enmet fotohistorie... -
Grammatikhjælp
ForumindlægHvordan siger man: Hun sagde, at han ikke skulle irritere hende. Mine 2 bud: ?Sie sagte, dass er nicht sie irritieren sollte. Sie sagte, dass er sie nicht irritieren sollte. -
Eksempler på talepapirer!
ForumindlægEr der ikke nogle venlige sjæle derude, som har lyst til at smide deres talepapirer herinde i denne tråd, for mangler virkelig ngole eksempler på, hvordan man skal gribe fremlæggelsen an. Jeg har læst mange af de andre tråde, men har brug for noget konkret! Please :) -
Matematik fra B-A & Fysik 0-B
ForumindlægJeg studere på HF, det er mit andet år. Jeg har nemlig Matematik på B og vil gerne supplere det på af A og på den HF jeg går på er der nemlig intet fysik, så vil supplere fra 0 til B. da det er de eneste 2 fag jeg mangler at komme ind på DTU, jeg vil gerne have turbokursus, men ved i hvis m... -
Problem med del af analyse
ForumindlægJeg er ved at analysere en tekst "En selvbiografi" af Angela Davis. Men har svært ved at analysere et afsnit: I teksten er hovedpersonenen (formentlig Davis selv) og hendes søster sorte. Vil skyde på handlingen foregår i 1950'erne i Birmingham. De går så ind i en skobutik, hvor de ... -
Hvorfor skifter en virksomhed sit navn??
ForumindlægHej er i gang med en case i afsætning på høj niveau og den virksomhed jeg beskæftiger mig med er i hotel branchen. Som et led i en branding strategi vil virksomheden gerne skrifte navn. Virksomheden vil gerne hede det samme i hele Europa men ikke i Frankrig og det navn virksomheden skifter til ha... -
Une carte postale.. Oversættelses-hjælp??
ForumindlægHejsa alle :) Jeg skal aflevere denne franske stil i morgen og jeg ville høre om en af jer, der er god til fransk ikke havde lyst til at rette den igennem og evt. hjælpe mig med de fraser jeg ikke lige kan finde ud af? hehe.. Tusind tak på forhånd! Dansk: Hej far! Hvordan går det? Her går det go... -
Enevælde
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig, hvad der skete med enevælden i oplysningstiden (Europa)? :-) Er godt klar over at Frankrigs enevælde udviklede sig til demokrati via den franske revolution, men er der en, der kan forklare mig lidt bedre, hvad der præcis skete med enevælden? Synes mine tekster g... -
HJÆLP!
ForumindlægHey Folkens! Jeg har, uheldigvis, opdaget at jeg havde valgt Samfundsfag på A-niveau, men var lidt uklar om man skulle have matematik på B-niveau i 2.G, hvilket man skal. Ville gerne havde det ændret til fransk på A-niveau, men er det for sent ? Håber det kan laves om. -
Beskrivelse af billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til fransk beskrivelse af dette billede: http://foot.photos.fluctuat.net/Les-Bleus/Les-Bleus-pendant-la-Marseillaise-photo249-1.html Har selv kun skrvet 150 ord, og ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal skrive, nogen der evt. ved hvad fodboldspillerne h...
