Afsætning

Hvorfor skifter en virksomhed sit navn??

06. januar 2011 af natasjah (Slettet)

Hej er i gang med en case i afsætning på høj niveau og den virksomhed jeg beskæftiger mig med er i hotel branchen. Som et led i en branding strategi vil virksomheden gerne skrifte navn. Virksomheden vil gerne hede det samme i hele Europa men ikke i Frankrig og det navn virksomheden skifter til har en fransk betydning der betyder et sted hvor man kan campere så det er jo oplagt at de skifter navnet i Frankrig ikke ??

- hvordan kan det være at de ikke vil skifte navn i Frankrig? Tror i når det er oplagt at de gøre det. Men i stedet skifter de navnet til ngt helt andet.
 


Brugbart svar (2)

Svar #1
07. januar 2011 af Monana (Slettet)

Kunne du fortælle hvad de nævnte navne er?

Det første jeg lige umiddelbart tænker er, at det måske ikke er det smarteste at kalde sit hotel for noget, der betyder campingplads. Hvis jeg skal finde et hotel i Frankrig på nettet, så vil jeg jo søge på "hotel" på fransk (og nej, jeg taler ikke fransk :-) ), men hvis nu jeg skal finde en campingplads i Frankrig, skriver jeg det franske ord for det på google - og så dukker virksomhedens hotel op.. Det er i hvert fald ikke helt optimalt, hvis folk skal kunne finde hotellet i en søgning på nettet.


Svar #2
07. januar 2011 af natasjah (Slettet)

navnet er Hotel Fi i frankrig og i de andre europæiske lande skal det hele Etap Hotel (og det er ordet Etap der minder om at campere et sted)


Brugbart svar (2)

Svar #3
07. januar 2011 af Monana (Slettet)

Ved du så om "Fi" betyder noget på fransk?

Men ja, så forestiller jeg mig netop, at de ikke vil bruge ordet "Etap" i Frankrig om et hotel, hvis ordet handler om at campere..


Svar #4
07. januar 2011 af natasjah (Slettet)

How der skulle stå F1 (Formule One)

- ok, har lige læst opgaven igen og det var i frankrig det hele startede måske kan det osse være grunden til det og fortningen går meget godt i Frankring i forhold til de andre europæiske lande


Brugbart svar (2)

Svar #5
07. januar 2011 af Monana (Slettet)

Okay :-)

Ja, det kan godt være. Og hvis det så netop går godt i Frankrig, ville det ikke være smart at skifte navn.. Men det ville det måske i resten af Europa, hvis det er noget der er nemmere at huske, eller evt. bare som led i en strategiændring.

Held og lykke med opgaven!


Brugbart svar (2)

Svar #6
08. januar 2011 af Helbæko (Slettet)

Hvorfor ikke bruge FI i resten af Europa? Hvis det er et stærkt brand i Frankring har det en brandkapital i resten af Europa, som jo ikke lader sig skræmme af et fransk brand. Det var samme udfordring som Citroens reklamebureau stod over for da de skulle ind på de amerikanske marked


Svar #7
08. januar 2011 af natasjah (Slettet)

lad mig forstå dig ret, skal jeg så argumentere med at, De skal udelade Etap hotel og bruge FI i stedet fordi det allerede er et stærkt brand i Frankrig.


Brugbart svar (2)

Svar #8
09. januar 2011 af Monana (Slettet)

Havde de ikke brugt hotel F1 som navn i Europa i forvejen?


Svar #9
09. januar 2011 af natasjah (Slettet)

jo de havde skrevet formule 1 og ikkk F1 i resten af europa


Brugbart svar (3)

Svar #10
24. januar 2011 af emul0c

Det kunne også være, at der allerede er nogle andre i Frankrig der har trademark på det navn, og de derfor af gode grunde ikke kan bruge det i Frankrig.
Det ses f.eks. med Burger King i Australien, som hedder Hungry Jacks, da navnet "Burger King" allerede tilhører en anden.


Skriv et svar til: Hvorfor skifter en virksomhed sit navn??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.